De Mol 2021

De Mol 2021

Heel leuke 7e aflevering weer met een briljant WTF slot.

Eerlijk gezegd weet ik het zelf ook niet meer. Ik zie bij alle overgebleven kandidaten zaken waardoor ze de mol zouden kunnen zijn, maar ook weer zaken waardoor ze dit niet zouden zijn. Een kleine greep:
  • Annelotte: waarom als mol zo goed haar best doen met de beschrijving in de hotelproef?
  • Lennart: waarom als mol zo goed zijn best doen met het raden van de beschrijving van Annelotte (nachtkastje, slipje)? Ik vond Sven hier net heel molachtig met zijn zeer slechte gokjes (salontafel, string). En natuurlijk de 10k.
  • Sven: waarom als mol zo goed zijn best doen met het geven van tips bij de herfstbeelden (terwijl Philip hem aanmaande om te stoppen omdat het lichtje al uit was; hij vertrouwde kennelijk Philip niet, tenzij dit montage zou zijn natuurlijk...)?
Op basis van de reacties na het vertrek van Philip zou ik zeggen: Lennart is de mol. De rest reageerde echte zeer verbaasd, maar Lennart had gewoon een normale reactie in huis na een vertrek van iemand totdat hij zag dat de anderen geschokeerd waren. Ik vrees dat Annelotte zichzelf nadien even versprak door te stellen dat wellicht iedereen geschokeerd was (waardoor ze zelf eigenlijk aangaf dat ze wellicht niet de mol was en als kandidaat op het verkeerde pad zat) en nadien maar snel weer zweeg toen Sven vroeg "wat?".

Ik blijf dus toch bij mijn keuze door de observatie van molachtig gedrag (weliswaar vaak duidelijk in beeld gebracht dus wellicht is het framing door de programmamakers): Annelotte is de mol. Zie ook weer haar poging gisteren om de deur van de kast nog snel op slot te doen als finale poging om de hele boel te laten mislukken.

Kvind ze in feite allemaal wel een topniveau hebben en elk seizoen heeft wel iets.
Seizoen 5 (Met Eline als mol) was toch het minste van allemaal vind ik.
Eline is wellicht sowieso al de zwakste mol van allemaal tot nu toe, en dan hadden ze ook nog de pech van zo iemand als Annelies te hebben die het tot in de finale schopte.

Die reactie bij dat snoephuisje :LOL:

KddKOc9.jpg

Wel grappig hoe sommige kandidaten je bijblijven en andere dan weer totaal niet...
Of heeft dat te maken doordat je er een instant crush op hebt...? Dat kan ook natuurlijk...

Zoals deze uit S3:
VqK72aePjkWCirHbIEgx7RwIwNrIamJri2MOTjXXgFzxGopp2FZjdxM8Eo5IBpiopDD3G7FZnIiKKdjKIBwLGAIy8GyY0lJtzabOxdVmHZ2crAlFphpHxYBjDQ

Wel grappig hoe sommige kandidaten je bijblijven en andere dan weer totaal niet...
Of heeft dat te maken doordat je er een instant crush op hebt...? Dat kan ook natuurlijk...

Zoals deze uit S3:
VqK72aePjkWCirHbIEgx7RwIwNrIamJri2MOTjXXgFzxGopp2FZjdxM8Eo5IBpiopDD3G7FZnIiKKdjKIBwLGAIy8GyY0lJtzabOxdVmHZ2crAlFphpHxYBjDQ
Ook gewoon meestal degenen die het langste in het spel blijven, want daar heb je meer van gezien.

Wie weet komt er ooit een keer een all star seizoen met ex-spelers die niet gewonnen hebben of de mol waren.

Wie weet komt er ooit een keer een all star seizoen met ex-spelers die niet gewonnen hebben of de mol waren.
- Robin (seizoen 5)
- Jeffrey (seizoen 6)
- Hanne (seizoen 4)
- Joeri (seizoen 7)
- Bart (seizoen 8)
- Christian (seizoen 8)
- Philip (seizoen 9)
- Eef Mahauden (seizoen 2)
- Dominiek Roosen (seizoen 2)
- Belle Seurs (seizoen 1)

Dit zou toch wel een leuke verzameling kandidaten zijn!
(Ik merk wel dat ik meer moeite heb om "toffe/legendarische" vrouwelijke kandidaten te herinneren, dan mannelijke... 😶 )

- Robin (seizoen 5)
- Jeffrey (seizoen 6)
- Hanne (seizoen 4)
- Joeri (seizoen 7)
- Bart (seizoen 8)
- Christian (seizoen 8)
- Philip (seizoen 9)
- Eef Mahauden (seizoen 2)
- Dominiek Roosen (seizoen 2)
- Belle Seurs (seizoen 1)

Dit zou toch wel een leuke verzameling kandidaten zijn!
(Ik merk wel dat ik meer moeite heb om "toffe/legendarische" vrouwelijke kandidaten te herinneren, dan mannelijke... 😶 )

Grappig... bij uw lijstje wist ik meteen wie Eefje, Dominiek en Belle waren...
Bij Robin, Jeffrey, Joeri, ... moet ik al echt eens goed nadenken...

In Nederland hebben ze dat op die manier volledig uitgemolken.
Daar ook De Mol edities met Bekende Nederlanders.... pffff, lijkt mij maar niks moesten ze dat bij ons doen... (met Bekende Vlamingen dan weliswaar)

Imo vind ik de nederlandse editie vrij inferieur tegenover onze versie. Niet dat ik ooit een seizoen van hen volledig uitgekeken heb, of zelfs een episode volledig, maar in sommige afleveringen vond ik de kandidaten toch borderline marginaal. Ik had zelfs een dame gezien van wie ik dacht dat ze van de filmset van FC De Kampioenen weggelopen was, met die zeer typerende kledij/makeup.

Joeri herinner ik me nog goed. "Kalm Guido!" :D

Wat ik goed vind in de NL versie is dat ze het geld fysiek moeten bijhouden. Zo heeft de mol de kans om wat geld uit de pot weg te gooien.

In Nederland hebben ze dat op die manier volledig uitgemolken.
Daar ook De Mol edities met Bekende Nederlanders.... pffff, lijkt mij maar niks moesten ze dat bij ons doen... (met Bekende Vlamingen dan weliswaar)
James Cooke en Xander De Rycke
NIels Destadsbader en Dries Vanlangenhove
Jonas van Geel en Jan Jaap van der Wal
Jelle Cleymans en Clara Cleymans want ja, der moet iets op TV te zien zijn.
Nathalie Meskens en Koen Wouters
samen op pad om de Mol te ontmaskeren. Ik kijk enkel nog voor wat drama dan.

Geen bv's aub, dankuwel. En niet teveel inspiratie halen uit de NL versie. Dat zijn daar zelfs van die 2e of 3e rangs 'bekende' Nederlanders die gewoon mee doen om te proberen relevant te blijven / nog eens op tv te kunnen komen.

Baha nog vergeten!
Yes, ook een van mijn favorieten.
Volgens mij ook 1 van de sterkste kandidaten ooit (op gebied van de mol te ontmaskeren). Hij had Pieter volledig te pakken (toen op die luchthaven met de koffers), en ik herinner me dat hij in het seizoen daarna (in Vietnam) bij Café De Mol ook helemaal zeker was van Elisabeth.

Jammer dat er zo weinig liefde voor de NL editie van de mol is:

Proeven zitten steeds goed in elkaar.
Locaties en sfeer zijn altijd top (zelfs in Europa tijdens Corona)
Pasvragen liggen daar soms voor het grijpen tijdens de proeven.
Geld wordt fysiek bijgehouden waardoor het ook kan verdwijnen.
Intrigue is daar top doordat kandidaten daar vaak bondjes vormen met elkaar / pasvragen verwisseld kunnen worden voor waardeloze tokens.
De mollen NL echt wel met momenten gigantisch mollen en niet zo zeer de kandidaten om verdacht te lijken zoals vaak in BE.
Geen reclame tijdens de uitzending.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan