De Mol 2021

De Mol 2021

Omdat de mol net als doel heeft om geen geld te verdienen en in proeven als deze om zeker geen geld in de pot te houden. Ja, de mol kan een voorbeeldkandidaat zijn en alle proeven keigoed doen om niet verdacht te worden, maar dat zou net nergens op slaan omdat hij dan geen mol is.

de mol moet de pot zo klein mogelijk maken. Dit houdt ook in dat je soms geld moet verdienen om later er meer geld uit te halen. En dit kan alleen maar als de kandidaten niet weten wie de mol is en zo hem/haar niet kunnen tegen houden.

de mol moet de pot zo klein mogelijk maken. Dit houdt ook in dat je soms geld moet verdienen om later er meer geld uit te halen. En dit kan alleen maar als de kandidaten niet weten wie de mol is en zo hem/haar niet kunnen tegen houden.
Akkoord he. Maar hier zou de mol dan €10.000 gered hebben. Waar zou die dat nog uit de pot hebben kunnen houden in de volgende 2 afleveringen?

De mol vult, uitgezonderd de finale, geen vragenlijsten in. Wat voor nut zou dat hebben, het gebeurt toch uit het zicht van de kandidaten?

maar bij dat bieden kan je als kandidaat toch sowieso de mol niet tegen houden?
je kan de mol niet tegen houden om in de documenten te kijken, want je zit alleen in de kamer
je kan de mol niet tegen houden om te bieden, want je zit alleen tov Gilles

de enige manier om de mol tegen te houden geld uit te pot te nemen, is zelf een hoog genoeg bod doen.

maar bij dat bieden kan je als kandidaat toch sowieso de mol niet tegen houden?
je kan de mol niet tegen houden om in de documenten te kijken, want je zit alleen in de kamer
je kan de mol niet tegen houden om te bieden, want je zit alleen tov Gilles

de enige manier om de mol tegen te houden geld uit te pot te nemen, is zelf een hoog genoeg bod doen en dan een kandidaat te kiezen waarvan je wist dat hij/Zij zeker niet gekeken had.

FTFY

De mol vult, uitgezonderd de finale, geen vragenlijsten in. Wat voor nut zou dat hebben, het gebeurt toch uit het zicht van de kandidaten?
Hij zal ze in elk geval moeten doornemen, dan kan hij ze evengoed invullen ook. Ge moet toch minstens weten wat de vragen en de mogelijke antwoorden waren voor als dat later tussen kandidaten ter sprake komt?

Ik herinner me dat ik ergens jaren geleden heb gelezen dat de mol de vragen ook invult maar dat er gewoon niet naar de score gekeken wordt.
Zoals mefke zegt moet de mol ook weten welke vragen het waren.

Ik herinner me dat ik ergens jaren geleden heb gelezen dat de mol de vragen ook invult maar dat er gewoon niet naar de score gekeken wordt.
Zoals mefke zegt moet de mol ook weten welke vragen het waren.
Dit dus. En dat komt elk jaar terug dat er ne slimmerik zegt "wat als de mol de test het minst goed beantwoordt valt die dan af haha" :unsure:

Misschien is Phillip wel de mol maar heeft hij bij het invullen van de vragenlijst alle vragen verkeerd beantwoord. :unsure:
Is al vele seizoenen hier gepasseerd: De uitslag van de test van de Mol zelf, wordt totaal genegeerd. (Wat ook logisch is, stel dat hij 20 op 20 haalt, maar zijn medekandidaten ook en vullen de test sneller in.. tZou te gek zijn moesten de makers zo'n IT-leken zijn dat ze dat niet geprogrammeerd kregen dat de test van de Mol geen uitzondering krijgt)

Dit dus. En dat komt elk jaar terug dat er ne slimmerik zegt "wat als de mol de test het minst goed beantwoordt valt die dan af haha" :unsure:
Idd. En elk jaar zijn er kwispels die dit serieus nemen en daar dan geërgerd op reageren ("Das nu elk jaar hetzelfde liedje"). :unsure:

Idd. En elk jaar zijn er kwispels die dit serieus nemen en daar dan geërgerd op reageren ("Das nu elk jaar hetzelfde liedje"). :unsure:
Ja en dan ook elk jaar mensen die daar dan op hun beurt weer op reageren.
:unsure:
:thumb:

Maar even serieus: ik erger me wel aan mensen die denken dé verborgen tip gevonden te hebben, terwijl het ofwel mega vergezocht is ofwel totaal onmogelijk praktisch gezien. Bv. deze aflevering die man in dat pak die de hoelahoeps in een koffer moet steken: hoe komt ge er zelfs bij te denken dat dat misschien de mol zelf is? Annelotte staat daar vlak naast, schudt zelfs zijn hand achteraf etc. Maar nee hoor, "oh dat is Sven, dus hij is de mol" ja want Annelotte zou dat écht niet onmiddellijk doorhebben natuurlijk :sarcastic:

Ik weet niet of er hier velen zijn die de originele "De Mol" hebben gezien op TV1?

Maar wat mij betreft is deze reeks gewoonweg DE beste reeks die ze tot nu hebben gemaakt op Vier.
Door corona echt wel back to basics... geen overdreven waaghalzerij, maar proeven waarvan je denkt: "hier had ik willen bijzijn" '(zoals het vroeger ook was op TV1).
En vooral opnieuw het tactische denken die voorop staat, dus dat maakt het bijzonder boeiend.

En wat leuk dat ze dit keer ook een knipoog hebben gedaan naar Michiel De Vlieger... :)

Nee, ik blijf er bij; dit seizoen van De Mol is by far het beste ever!
TOP!

tE8qeVE.gif
Dit is toch eigenlijk hét TV-moment van de afgelopen jaren? :D

Ik heb de eerste 3 seizoenen gezien op TV1, van het eerste seizoen zat ik juist in het eerste middelbaar.

Tis idd een goed seizoen maar seizoen 4 (de reboot) en seizoen 6 waren ook even sterk imo. In seizoen 4 zat ik vooral te denken aan de groep die in een verlaten vuile fabriek zaten en de keus hadden tussen blijven, of naar het hotel gaan, onder voorwaarden. In seizoen 6 was vooral de finale sterk, met de drie die als beste maatjes de opdrachten en het finalespel deden.

Kvind ze in feite allemaal wel een topniveau hebben en elk seizoen heeft wel iets. Zuid-Afrika, Argentinië, Mexico, Vietnam, Duitsland,... waren allemaal goe. Ik kan er moeilijk een rangschikking in maken welke dak de beste vind. Als ek er één moet noemen die mss iets minder was, zou ek Griekenland zeggen maar da hele verhaal, de opdrachten die gelinkt worden met de Griekse geschiedenis waren in feite ook wel goe gedaan.

Eén ding waar dak wel zeker van ben is dat Philip een eigen show moet krijgen!

Terug
Bovenaan