De Mol 2021

De Mol 2021

Je weet de score voor de andere kandidaten niet? Je weet niet of ze gespreid of all in zijn gegaan? Je weet ook niet of ze alles juist hadden/wat geantwoord hebben?
Je weet ook niet of de pasvraag doorslag gegeven heeft.
Je weet letterlijk niks , buiten dat je op de verkeerde mol zat.
Maar je weet wel dat je in de finale geraakt bent door alle vragen op 1 persoon in te zetten. Als je dat al een paar afleveringen doet, en je moet nu op zoek naar een nieuwe mol, dan ging ik voor mijn 2 overige kandidaten toch uitzoeken op welke ik de meeste "juiste" antwoorden zou ingegeven hebben.
Dat is een veel betere tactiek dan nu "buikgevoel" (dat u al heel de tijd in de steek laat).

Dat is een tactiek die niet werkt bij 6 deelnemers he, maar je hebt naast uzelf nog 1 mol en 1 kandidaat, dan kan dat werken.

Maar je weet wel dat je in de finale geraakt bent door alle vragen op 1 persoon in te zetten. Als je dat al een paar afleveringen doet, en je moet nu op zoek naar een nieuwe mol, dan ging ik voor mijn 2 overige kandidaten toch uitzoeken op welke ik de meeste "juiste" antwoorden zou ingegeven hebben.
Dat is een veel betere tactiek dan nu "buikgevoel" (dat u al heel de tijd in de steek laat).

Dat is een tactiek die niet werkt bij 6 deelnemers he, maar je hebt naast uzelf nog 1 mol en 1 kandidaat, dan kan dat werken.
Uiteraard ga je dat doen maar dat is niet waterdicht. (En zeker niet met die pasvragen)

maar dus eigenlijk hebben alle kandidaten tot nu toe zitten gokken (of verkeerd ingeschat). Dus in de finale geraken is infeite niet moeilijk, gewoon snel invullen?

Er komt gewoon veel meer geluk bij kijken dan wat iedereen denkt.

Zeker dit seizoen, met hun beginopdracht (paintballen) waar je er gewoon onmiddellijk kon uitliggen zonder echte kans om te zoeken naar de mol, en dan die ontploffende stoelen waar je ook chance moest hebben om bij de 'goeie' helft te zitten. Het zoeken van namen in het kasteel, waarbij je als mogelijke afvaller de chance moest hebben dat ze jouw naam vonden zodat je nog een paar dagen langer mocht blijven (wat ook gebeurd is). Dan dat diner waar je veel meer kans maakte op pasvragen als je toevallig op de goeie stoel ging zitten...

Maar in het algemeen is dat een punt van kritiek dat al langer gekend is: de echte mol wordt zeer sterk beschermd en begeleid in zijn/haar sabotages. Misschien was dat dit jaar echt overdreven, als er op het einde letterlijk niemand van de kandidaten de mol op het spoor is.

IMO toch het betere beeld van de aflevering.

b822913345z-1-20210502213312-000gqt3lhug6-1-0-jpg.jpg

Voor mij is het Lennart, hoewel ik ook vind dat hij niet altijd mega geslepen uit de hoek komt. Annelotte heeft voor mij de meeste capaciteiten om een mol te zijn, maar dan is het wel echt een super goeie actrice, want gelijk die daar met een vuurrode kop stond toen die 10k uit de pot vloog, dat zou ik niet kunnen. Sven zie ik gewoon niet als mol.

Op zich ook wel grappig.
Heel BG: Phillip kàn de mol onmogelijk zijn!! Veel te obvious!
àlle kandidaten: 100% op de Phille...

Het kan trouwens ook goed zijn dat er 2 goeie acteurs tussen zitten he. Sven/Annelotte die verbazing faken en Lennart die zijn verbazing gewoon veel beter kan wegsteken. Zou trouwens gewéldige actie zijn. Als kandidaat spelen dat je verbazing faket zodat de andere denkt dat jij de mol bent omdat je het zag aankomen.

Soit, op enkele proeven na eigenlijk weeral echt een goed seizoen. Ik heb nog steeds niet echt een idee wie de mol is terwijl het volgende week de finale is. Leuke beelden gezien, een aantal echt toffe proeven en evengoed een prachtige omgeving. Als ze nu nog Lennart niet als mol hebben is het weer een erg geslaagd seizoen. Anders blijf ik het echt een grote schande vinden om u mol gratuit 10K uit de pot te laten halen.

Op zich ook wel grappig.

Het kan trouwens ook goed zijn dat er 2 goeie acteurs tussen zitten he. Sven/Annelotte die verbazing faken en Lennart die zijn verbazing gewoon veel beter kan wegsteken. Zou trouwens gewéldige actie zijn. Als kandidaat spelen dat je verbazing faket zodat de andere denkt dat jij de mol bent omdat je het zag aankomen.

Soit, op enkele proeven na eigenlijk weeral echt een goed seizoen. Ik heb nog steeds niet echt een idee wie de mol is terwijl het volgende week de finale is. Leuke beelden gezien, een aantal echt toffe proeven en evengoed een prachtige omgeving. Als ze nu nog Lennart niet als mol hebben is het weer een erg geslaagd seizoen. Anders blijf ik het echt een grote schande vinden om u mol gratuit 10K uit de pot te laten halen.
Er was ook een bod van 7600 euro ofzo, dus eigenlijk zou er daar maar voor 2400 euro gemold zijn he

Gisteren een korte flashback naar de 1e aflevering. De 5 laatst overblijvende kandidaten zaten samen in de wagen na de opdracht in het maisveld... Hoe dwaas zou het geweest zijn als de mol zich toen versproken had. :scream:

Op zich ook wel grappig.

Volgens mij kan niemand zo snel zoiets bedenken op dat moment.
Jouw hoofdverdachte gaat er uit, je bent uiteraard oprecht verbaasd, en dan denk je op enkele seconden: ow, snel proberen te doen alsof ik mijn verbazing aan het faken ben, bij wijze van tactiek? No way :p

Er was ook een bod van 7600 euro ofzo, dus eigenlijk zou er daar maar voor 2400 euro gemold zijn he
Dat klopt, maar dat maakt het niet minder schandalig. Het kan natuurlijk altijd dat ze op voorhand gezegd hebben: de mol biedt 25% meer dan het hoogste bod. Maar dat blijft zeer oneerlijk.

Dan nog.
Als je als mol zijnde laatst aan bod komt en je weet al dat het winnende bod op die moment 7600 is, dan biedt ge gewoon 5000 ofzo toch? Je bent als mol hoegenaamd niks met een vrijstelling en er is al veel geld uit de pot op die moment (4K kwijt + 7.6K geboden) dus nog hoger gaan hoeft echt niet.

Dit blijft gewoon heel goedkoop aanvoelen, al was het zelfs maar €100 meer. Ik vind het gewoon niet ok dat je als productie u mol toelaat om op zo'n manier geld uit de pot te halen. Dan kan je evengoed echt die hond mol maken.

Dan nog.
Als je als mol zijnde laatst aan bod komt en je weet al dat het winnende bod op die moment 7600 is, dan biedt ge gewoon 5000 ofzo toch? Je bent als mol hoegenaamd niks met een vrijstelling en er is al veel geld uit de pot op die moment (4K kwijt + 7.6K geboden) dus nog hoger gaan hoeft echt niet.

Dit blijft gewoon heel goedkoop aanvoelen, al was het zelfs maar €100 meer. Ik vind het gewoon niet ok dat je als productie u mol toelaat om op zo'n manier geld uit de pot te halen. Dan kan je evengoed echt die hond mol maken.
Tenzij dat Sven de video wou bekijken van iemand dat niet gekeken had in de dossiers.
Dan is het als mol beter om hoger te bieden en een juiste video te kiezen zodat er geld uit de pot gaat.
Kandidaten hadden maar niet moeten kijken in de dossiers dan ging er geen geld verdwijnen uit de pot.

dat speelt geen rol he. op het moment dat je als kandidaat biedt, weet je niet hoeveel de andere boden waren. je biedt 10.000€ om zeker te zijn van de vrijstelling, niet omdat een andere al een hoog bod gedaan heeft.

(ik vond het gisteren wel frappant hoe Sven en Annelotte gisteren bezig waren tegen Lennart en Philip of ze dat geld al hadden terugverdiend, maar dat ze zelf blijkbaar nooit iets zeiden over hún 5.000€ van die diner-proef.)

(ik vond het gisteren wel frappant hoe Sven en Annelotte gisteren bezig waren tegen Lennart en Philip of ze dat geld al hadden terugverdiend, maar dat ze zelf blijkbaar nooit iets zeiden over hún 5.000€ van die diner-proef.)
Is nog iets anders hé; Lennart nam geld uit de pot en Philip hield zijn belofte niet om niet te kijken waardoor ze dat geld verliezen.
Sven en Annelotte hadden keuze tussen geld of pasvragen en kozen voor de pasvragen.

Tenzij dat Sven de video wou bekijken van iemand dat niet gekeken had in de dossiers.
Dan is het als mol beter om hoger te bieden en een juiste video te kiezen zodat er geld uit de pot gaat.
Kandidaten hadden maar niet moeten kijken in de dossiers dan ging er geen geld verdwijnen uit de pot.
Goed punt, maar je kan mij echt niet wijsmaken dat er ook maar iemand aan twijfelde dat Philip had gekeken. :P

Sven doet het uitstekend zo goed zelf dat geen kat in hem een mol ziet, joost mag weten waarom, maar als ik hem in t oog houd zie ik niet anders dan mollenstreken :unsure:

Terug
Bovenaan