De Mol 2021

Play4 De Mol 2021

 
"In de eerste Mol-aflevering van 21 maart zullen de momenteel gekozen kandidaten het opnemen tegen tien net-niet geselecteerden die echter ook graag naar Duitsland willen. Pas na de eerste proef in België zal duidelijk worden wie aan De mol 2021 meedoet."

Stel u voor...
 
De mol wordt dan pas na de eerste aflevering gekozen veronderstel ek want stel u voor dat de mol niet bij de geselecteerden zit :D

Dus da filmpke van 'ik ben de mol niet' is waardeloos? Want die kan nog steeds afvallen. Tenzij de proef zo is opgemaakt dat de mol niet kan afvallen natuurlijk.

Ziet er wel een toffe groep uit.
 
Zojuist zijn de kandidaten voorgesteld.
Zijn er reeds eerste vermoedens en wat denken jullie van de backup kandidaten?
Het is de flamencolerares. Volgens de flamenco-wikipedia onder theorieën staan er wat verwijzingen naar Duitsland en dit:
Het Calo, de oude taal van de gitanos, heet in het Spaans lenguaje germanesco. Lenguaje germanesco, ook wel palabra germanesca is vertaalbaar als 'dieventaal'.
De Mol zal geld stelen uit de pot. Ze zal subtiele hints geven betrekking 'dieventaal'.
Schrijf het maar al op in je mollenboek.

:unsure:
 
Ze kunnen makkelijk in groep A een mol gestoken hebben en ook in die reserve groep een alternate mol hebben zitten.

.... Stel je voor dat ze er twee mollen in steken, die van elkaar niet weten dat ze de mol zijn.

Molception!!!
 
Ik ben wat simpel: ik heb me 3 minuten afgevraagd waarom een technicien die afwasmachines herstelt een "vaatchirurg" wordt genoemd.
 
Ik ben eigenlijk zeer blij dat het in Duitsland is. De nadruk zal nu misschien terug meer liggen op de complexiteit van de proeven in plaats van te imponeren met de indrukwekkend omgeving. Al zijn er in Duitsland waarschijnlijk ook genoeg locaties die zich lenen voor dergelijke proeven zoals oude V1/V2 basissen of andere leuke erfenissen van de nazi's. Neuschwanstein of het Zwarte Woud lijken me ook wel boeiend.
 
Het jammere is natuurlijk de taalbarriere en cultuurverschil als het gaat over proeven in een stad of met hulp van locals ofzo.
Duits met haar op en Engels kom je in Duitsland al heel wat verder mee dan wat je gaat kunnen doen in Vietnam.
 
Het heeft wel charme eigenlijk dat ze daar als verzopen kiekens staan ipv nat van 't zweet in een warm land
 
Het jammere is natuurlijk de taalbarriere en cultuurverschil als het gaat over proeven in een stad of met hulp van locals ofzo.
Duits met haar op en Engels kom je in Duitsland al heel wat verder mee dan wat je gaat kunnen doen in Vietnam.

Dat heeft toch ook zijn charmes. Ik herinner me nog in de allereerste editie in Frankrijk dat een van de deelnemers (Mon denk ik) overal in het dorp ging informeren naar "La Taupe".
 
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar welk land ze hadden getrokken als er geen corona was geweest. De voorbereidingen waren al getroffen toen ze alles hebben moeten omgooien om het in Duitsland dan maar te doen. De editie die ze dit jaar zullen draaien zal wellicht opnieuw in een buurland zijn.
 
Dat heeft toch ook zijn charmes. Ik herinner me nog in de allereerste editie in Frankrijk dat een van de deelnemers (Mon denk ik) overal in het dorp ging informeren naar "La Taupe".
Back to the roots, inderdaad. Net als tijdens de 3 eerste seizoenen van de originele 'De Mol' blijven ze vrij dichtbij.
En in Duitsland is er genoeg variatie om een mooi reeks te maken. Beieren bv lijkt me zeker de moeite om ooit eens naartoe te trekken, met plaatsen zoals dit:
neuschwanstein.jpg


Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar welk land ze hadden getrokken als er geen corona was geweest. De voorbereidingen waren al getroffen toen ze alles hebben moeten omgooien om het in Duitsland dan maar te doen. De editie die ze dit jaar zullen draaien zal wellicht opnieuw in een buurland zijn.
Ze zaten blijkbaar vrij ver in de voorbereidingen voor dat land, dus ik veronderstel dat dat mooi geheim geklasseerd wordt voor wanneer ze opnieuw verder kunnen gaan. Dat wordt een zot seizoen lijkt me, want daar hebben ze dan heel lang over kunnen nadenken :)
 
Zalig wel de reacties van "ah vertrekken we vanuit frankfurt", of zelfs Bart die op Griekenland zou gezegd hebben dat het een tussenstop is.
En tuurlijk zal Duitsland ook zijn charme hebben, zoals gezegd trekken veel te weinig mensen daar naartoe tov een frankrijk,spanje,italie.
 
Wie weet zorgt het "Moleffect" voor een grote stroom toeristen naar Duitsland. :p

Duitsland is een onderschatte reisbestemming. Wordt zoals gezegd in de aflevering vaak geassocieerd met 65-plussers die gezapig een riviercruise aan de Moesel doen.
 
Trouwens de opzet van De Mol is nog altijd het spelen van een spel, niet om een verre reis te maken.
Akkoord, maar de fraaie locaties van de afgelopen jaren doen me toch dromen om de rugzak te pakken en Griekenland te ontdekken. Die fraaie locaties spelen voor mij wel een belangrijke rol. Als elk seizoen zou afspelen in een Vlaamse provincie zou ik afhaken, hoe boeiend het spel ook gespeeld wordt.
 
Terug
Bovenaan