belvedere86
Well-known member
Sinds kort eigenaar van een VW maar is er nu geen enkele manier om lane-assist definitief uit te zetten? Na iedere rit staat dit terug enabled.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Klopt inderdaad. Zeker in huidige markt. Ik keek heeeeeel kort eens naar een golf maar hetzelfde jaar en km vond ik dezelfde prijsklasse (Link).Tja waardebehoud en wagens gaan moeilijk samen.. maar misschien is een VW Golf wel een idee?
Goeie opmerking. Maar die garantie is mij wel wat waard (maar denk ik nog even over na). Mochten er dan grote kosten zijn wanneer ik van een particulier gekocht zou hebben dan is dat risico er al niet.Sowieso heb je al direct waardeverlies doordat je koopt van een handelaar. Zij moeten een jaar garantie geven, wat natuurlijk ook in hun winstmarges verwerkt zit.
Diezelfde garantie kan jij niet meer geven als je de auto verkoopt als particulier. Dus gaat de koper minder geld voor die auto willen betalen.
Goeie opmerking. Maar die garantie is mij wel wat waard (maar denk ik nog even over na). Mochten er dan grote kosten zijn wanneer ik van een particulier gekocht zou hebben dan is dat risico er al niet.
Maar dat blijft een gokje natuurlijk.
Als het motorblok vastloopt en 'volledig kapot' is, dan valt dit toch onder garantie? Anders heb je niks aan garantie lijkt mij?Ook wel rekening mee houden dat die garantie niet zaligmakend is.
Je je hebt wel enkele garanties. Maar het blijft een tweedehandswagen die gebruikt is. De handelaar weet niet hoe ermee gereden is, ook gaat hij niet elke component grondig gaan bekijken.
Dus het kan gerust zo zijn dat er al veel slijtage aanwezig is, een stuk het einde van zijn levensduur nadert en dat je op het eerste zicht niks merkt of ziet.
En die extra belasting kan dan fataal zijn. Of een stuk kan perfect in orde zijn maar kan door uw toedoen gewoon sneuvelen. Dat zijn allemaal zaken waarbij je potentieel geen aanspraak maakt op die garantie.
Garantie is en blijft op verborgen gebreken die al aanwezig waren bij aanschaf van het goed.
Je zou dat denken, en veel mensen denken dat inderdaad.Als het motorblok vastloopt en 'volledig kapot' is, dan valt dit toch onder garantie? Anders heb je niks aan garantie lijkt mij?
FOD financiënAls uw tweedehandsartikel stukgaat gedurende de garantieperiode, dan wordt er verondersteld dat uw tweedehandsartikel al een gebrek had op het ogenblik dat u het kocht.
Als uw tweedehandsartikel binnen de garantieperiode stukgaat, en de verkoper betwist dat het al een gebrek bevatte toen hij het leverde, dan moet u bewijzen dat het gebrek toch al bestond bij de levering.
Opgelet: de wettelijke garantie wordt niet toegepast wanneer de consument bij de aankoop op de hoogte was van het gebrek (bv. wanneer de verkoopovereenkomst een gedetailleerd overzicht bevat van de staat van het consumptiegoed, zoals vaak gebeurt bij de aankoop van een tweedehandsauto).
Nee klopt, ik ga er ook niet van uit dat er geen kosten zullen zijn. Maar ik bedoelde eerder op het feit van een total loss omdat de motor het begeeft of de versnellingsbak een groot defect heeft. Die dingen zijn normaal wel gedekt, al de rest (slijtageonderdelen) niet. Die zekerheid heb ik toch wel graag.Je zou dat denken, en veel mensen denken dat inderdaad.
Maar dat is niet in elk geval zo.
Dit is heel belangrijk in deze
FOD financiën
Zie ook de voorwaarden van bijvoorbeeld myway.
Dus ja je hebt zeker een gerust gevoel. Maar doen alsof niks u kan overkomen en je geen kosten zal hebben is kort door de bocht.
Dat is echt haast onmogelijk te bewijzen aan de zijde van de verkoper en dit wordt ook nooit of te nimmer geprobeerd, tenzij men een goed vermoeden heeft dat de schade een bepaalde oorzaak heeft die kan worden vermoeden te zijn ontstaan na verkoop. Bijvoorbeeld als men merkt dat er aftermarket onderdelen zijn geplaatst na verkoop, of als een amateur of andere garage aan de wagen heeft gewerkt in tussentijd. En men beschermt de consument heel erg, zowel in de regelgeving als in de rechtbanken.Je zou dat denken, en veel mensen denken dat inderdaad.
Maar dat is niet in elk geval zo.
Dit is heel belangrijk in deze
FOD financiën
Zie ook de voorwaarden van bijvoorbeeld myway.
Dus ja je hebt zeker een gerust gevoel. Maar doen alsof niks u kan overkomen en je geen kosten zal hebben is kort door de bocht.
Om te beginnen op welke is ie gemapt? 98 of 95?Ik heb een Fiesta ST MK7 gekocht, stage 2 met 250pk.
98 tanken of 95 ook OK ?
Dit om te beginnen.Om te beginnen op welke is ie gemapt? 98 of 95?
Sowieso de BMW.Klein dom vraagje:
Met dergelijk winterweer, welke wagen pak ik best? Geven winterbanden sowieso de doorslag?
- Manuele BMW 3-reeks met winterbanden
- Automatic Captur zonder winterbanden
Ik zou de benzine houden. Diesel gaat volgens mij enkel maar kostelijker worden. Benzine ook, maar ik denk in mindere mate.we hebben thuis momenteel 2 wagens en willen er graag 1 van wegdoen. Welke zouden jullie behouden?
*Nissan micra - benzine - 220k km
*Volkswagen Polo 2010 - diesel - 160k km
Van de polo zal de roetfilter dit jaar moeten vervangen worden.
Met de wagen zou pakweg 15k km per jaar gereden worden.
Met de polo zullen we binnekort niet meer in de grootsteden binnenmogen. Dat is voor ons geen dealbreaker aangezien we daar sowieso nooit met de wagen komen..