De kleine vraagjes topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
A6 is terug, veel aan gereset waardoor de sleutel van mijn vrouw niet meer werkt/herkend wordt. Want die sleutel hadden ze daar niet.

Geen zin om daarvoor terug te gaan naar de garage als ik het zelf kan doen. Snelle google levert niet direct iets bruikbaar.

Dus: weet iemand hoe je een sleutel opnieuw "inleert" bij een A6 C8?
 
A6 is terug, veel aan gereset waardoor de sleutel van mijn vrouw niet meer werkt/herkend wordt. Want die sleutel hadden ze daar niet.

Geen zin om daarvoor terug te gaan naar de garage als ik het zelf kan doen. Snelle google levert niet direct iets bruikbaar.

Dus: weet iemand hoe je een sleutel opnieuw "inleert" bij een A6 C8?
Dat ga je zelf niet kunnen doen.
Anders zou het voor dieven ook maar heel simpel zijn om een sleutel in te leren :p
 
Dat ga je zelf niet kunnen doen.
Anders zou het voor dieven ook maar heel simpel zijn om een sleutel in te leren :p

Lijkt inderdaad niet te kunnen, maar tot vorige generatie (of die daardoor) was het blijkbaar geen probleem...

Terug maar eens naar de garage dan. Zucht 🙂
 
Gisteren klein onderhoud laten doen aan mijn wagen. Tijdens het onderhoud krijg ik opeens telefoon of ze mijn koelvloeistof mochten vervangen aangezien dit blijkbaar nodig was. Ik stem toe aangezien dat geen probleem was voor mij.

Nu vandaag wil ik vertrekken met mijn auto en krijg ik direct een rode melding ivm mijn koelvloeistof. 2 a 3 center onder het minimum, wat ik al vreemd vond. Ik vul deze terug bij en ik rij op en af Hasselt (+- 100km) en als ik thuis kom zie ik dat deze weer enkele millimeters gezakt is.

Lijkt mij persoonlijk niet echt normaal?
 
Aanrijding gehad achteraan. Balk onderaan auto gebogen (chassisbalk).
Als men dit rechttrekt, blijft dat dat niet steeds een zwakke plek ?

Betreft leasewagen, maar ik heb er geen zin in dat men dit hersteld. Auto is voor mij “mentaal” kapot.

Iemand ervaring ermee ?
Of met zeggen tegen leasemaatschappij: “neem hem maar terug”?
 
Aanrijding gehad achteraan. Balk onderaan auto gebogen (chassisbalk).
Als men dit rechttrekt, blijft dat dat niet steeds een zwakke plek ?

Betreft leasewagen, maar ik heb er geen zin in dat men dit hersteld. Auto is voor mij “mentaal” kapot.

Iemand ervaring ermee ?
Of met zeggen tegen leasemaatschappij: “neem hem maar terug”?
Wat bedoel je met balk onderaan de auto, de dwarsbalk (achter de bumper)? Want dat is een geschroefd onderdeel en is dus absoluut geen ernstige schade.
Daarachter zit meestal het achterpaneel (gelast onderdeel) maar dat is geen balk en ook dat is een relatief gemakkelijke herstelling die geen invloed heeft op de rij-eigenschappen van het voertuig.
Of bedoel je de achteras (ophanging)?
 
Het is terug zo ver.

Zondag moet ik terug naar Brussel (AB concerts) dus in brussel centraal, met mijn oude non-lez wagen...

Waar parkeer ik best?
Parking P+R COOVI of stalle?

Coovie is betalend zie ik? stalle dan weer gratis...

ik zou fietsen in de laadbak steken, en van daar wel naar het centrum rijden met de fiets.
Dus dan maar voor de Stalle gaan, ook al is die iets verder, maar wel gratis?
EDIT: is wel bijna 10 kilometer fietsen... Damn.




Ik heb wel gratis MIVB tickets via mijn concert ticket, maar weet niet of er frequent metro's van en naar stalle rijden....

Of nog een ander idee?
 
Even mijn verhaal kwijt op 4 jan 2023 mijn wagen groot onderhoud + een bougie vervangen ( 391€ )
Wagen is peugeot 308 sw 2017.
Op 91.966 km dus binnen geweest ik vraag om de distributie riem te controleren, ze zeiden dat die nog niet vervangen moest worden.
Op 6 jan na amper 120 km rijden is hij kapot gevlogen :(

Er is duidelijk aan gewerkt en nadien vliegt deze kapot heb nog geen idee op wie zijn kosten dit gaat zijn. Nu staat hij nog steeds in de garage zoveel weken verder...

@JPV en @Waelvis kunnen jullie mij advies geven ( mag via pm )
 
Als je het verband niet kan bewijzen tussen de werken en het defect aan de distributieriem, zal je dat zelf moeten betalen, vrees ik :)
 
Het is terug zo ver.

Zondag moet ik terug naar Brussel (AB concerts) dus in brussel centraal, met mijn oude non-lez wagen...

Waar parkeer ik best?
Parking P+R COOVI of stalle?

Coovie is betalend zie ik? stalle dan weer gratis...

ik zou fietsen in de laadbak steken, en van daar wel naar het centrum rijden met de fiets.
Dus dan maar voor de Stalle gaan, ook al is die iets verder, maar wel gratis?
EDIT: is wel bijna 10 kilometer fietsen... Damn.




Ik heb wel gratis MIVB tickets via mijn concert ticket, maar weet niet of er frequent metro's van en naar stalle rijden....

Of nog een ander idee?
Normaal gezien krijg je bij je tickets van AB een kortingscode om de trein te nemen. Doe dat toch man, dat zal je veel tijd en opzoekingswerk besparen. 10 minuutjes wandelen van station naar AB en je kan al eens een pintje drinken.
 
Gisteren klein onderhoud laten doen aan mijn wagen. Tijdens het onderhoud krijg ik opeens telefoon of ze mijn koelvloeistof mochten vervangen aangezien dit blijkbaar nodig was. Ik stem toe aangezien dat geen probleem was voor mij.

Nu vandaag wil ik vertrekken met mijn auto en krijg ik direct een rode melding ivm mijn koelvloeistof. 2 a 3 center onder het minimum, wat ik al vreemd vond. Ik vul deze terug bij en ik rij op en af Hasselt (+- 100km) en als ik thuis kom zie ik dat deze weer enkele millimeters gezakt is.

Lijkt mij persoonlijk niet echt normaal?
Kan wel normaal zijn als ze het systeem niet goed ontlucht hebben.
Ook altijd chaufage op max temp zetten bij het ontluchten want er gaat een deel koelwater door je chaufagesysteem ;-)
 
Even mijn verhaal kwijt op 4 jan 2023 mijn wagen groot onderhoud + een bougie vervangen ( 391€ )
Wagen is peugeot 308 sw 2017.
Op 91.966 km dus binnen geweest ik vraag om de distributie riem te controleren, ze zeiden dat die nog niet vervangen moest worden.
Op 6 jan na amper 120 km rijden is hij kapot gevlogen :(

Er is duidelijk aan gewerkt en nadien vliegt deze kapot heb nog geen idee op wie zijn kosten dit gaat zijn. Nu staat hij nog steeds in de garage zoveel weken verder...

@JPV en @Waelvis kunnen jullie mij advies geven ( mag via pm )

Als je het verband niet kan bewijzen tussen de werken en het defect aan de distributieriem, zal je dat zelf moeten betalen, vrees ik :)
Het is natuurlijk wel een gekend probleem met die motoren.

@kenneke2.0 wat zegt de garage? Hebben die al contact opgenomen met de hoofdzetel van Peugeot?
Desnoods open je een dossier via hun klantendienst. Je kan evt ook je rechtsbijstandsverzekering eens aanspreken.

Ik denk dat @wiseguy444 miss ook info kan geven.
 
Het is natuurlijk wel een gekend probleem met die motoren.

@kenneke2.0 wat zegt de garage? Hebben die al contact opgenomen met de hoofdzetel van Peugeot?
Desnoods open je een dossier via hun klantendienst. Je kan evt ook je rechtsbijstandsverzekering eens aanspreken.

Ik denk dat @wiseguy444 miss ook info kan geven.
Maandag komt een expert al kijken, via mijn rechtsbijstand.
 
Waarschijnlijk een domme vraag, maar:

Mijn trouwe bijna 30 jaar oude LandCruiser is opeens lichtjes incontinent geworden (a ratio van ongeveer 1 druppeltje per uur, stilstaand in de garage).
Voor zover ik kan zien ligt de oorzaak van het lek ergens achteraan het motorblok (4.2L 6-cyl), onder de voorruit (heel moeilijk te zien).
Het is lichtbruine olie die lekt dus geen motorolie want die heb ik gepeild (nog meer dan genoeg in) en die is veel donkerder. Ook geen versnellingsbak-olie (want die is voor zover ik weet rood van kleur) en diesel kan het ook niet zijn want te dik qua viscositeit en ook geurloos.

Wat kan het dan wel zijn?
(garagist is op de hoogte gebracht en zou bellen wanneer zijn brug vrij was maar brand eigenlijk wel van nieuwsgierigheid omdat ik nooit een lek gehad heb....)
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk een domme vraag, maar:

Mijn trouwe bijna 30 jaar oude LandCruiser is opeens lichtjes incontinent geworden (a ratio van ongeveer 1 druppeltje per uur, stilstaand in de garage).
Voor zover ik kan zien ligt de oorzaak van het lek ergens achteraan het motorblok (4.2L 6-cyl), onder de voorruit (heel moeilijk te zien).
Het is lichtbruine olie die lekt dus geen motorolie want die heb ik gepeild (nog meer dan genoeg in) en die is veel donkerder. Ook geen versnellingsbak-olie (want die is voor zover ik weet rood van kleur) en diesel kan het ook niet zijn want te dik qua viscositeit en ook geurloos.

Wat kan het dan wel zijn?
(garagist is op de hoogte gebracht en zou bellen wanneer zijn brug vrij was maar brand eigenlijk wel van nieuwsgierigheid omdat ik nooit een lek gehad heb....)
Misschien remolie? Die is ook vrij licht van kleur.
 
Misschien remolie? Die is ook vrij licht van kleur.

Goh, goede opmerking maar als ik zie waar de mogelijke oorzaak is: denk niet dat er iets van remleiding of remcylinders op die hoogte en die plaats in het motorcompartiment zitten.
Gisteren heb ik in een ingeving eens de dop van de radiator afgedraaid (zat nog tot boven vol) en die vloeistof leek qua kleur en viscositeit eigenlijk ook wel op wat er lekte. Misschien is het gewoon koelvloeistof?
Ben wel razend benieuwd eigenlijk...ook naar wat het kostenplaatje gaat zijn. Hopelijk vrij goedkoop gefikst.
 
Goh, goede opmerking maar als ik zie waar de mogelijke oorzaak is: denk niet dat er iets van remleiding of remcylinders op die hoogte en die plaats in het motorcompartiment zitten.
Gisteren heb ik in een ingeving eens de dop van de radiator afgedraaid (zat nog tot boven vol) en die vloeistof leek qua kleur en viscositeit eigenlijk ook wel op wat er lekte. Misschien is het gewoon koelvloeistof?
Ben wel razend benieuwd eigenlijk...ook naar wat het kostenplaatje gaat zijn. Hopelijk vrij goedkoop gefikst.
Meestal zit het reservoir van de remolie net onder de ruit. Kan zijn dat er misschien een leiding aan dat reservoir wat verduurt is.

Koelvloeistof ruik je normaal wel (vrij zoete geur) en is ook dunnere viscositeit dan olie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan