De kleine vraagjes topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een waarschijnlijk domme vraag (en mss al achterhaald), maar mag je hier inrijden met een Speed Pedelec?

Bekijk bijlage 17841

Nee: want eenrichtingstraat en verbodsbord uitgezonderd gewone fietsen (speed Pedelecs is brommer type P)

Ja: als je op het fietspad rijdt. Want dat verbodsbord staat dan links van je, en om geldig te zijn (of van toepassing op u) moet dat rechts staan.

Rechts staat dan een bord "verplichting om het fietspad te gebruiken" terwijl Speed Pedelecs in een straat waar de maximaal toegelaten snelheid 50km/h of minder is mogen kiezen of ze de rijbaan of het fietspad gebruiken.

Het is ook raar dat fietsers in de "verkeerde" richting op de rijbaan mogen rijden, maar tegelijk verplicht zijn om op het fietspad te rijden.


Dit is trouwens een fietssnelweg, en het is de bedoeling dat fietssnelwegen toegankelijk zijn voor Speed Pedelecs.
Dit moet je gewoon zien als 2 verschillende banen. want het C1 bord (verboden richting) staat aan de rechterkant van de baan, heeft dus niks te maken met het fietspad. (want borden moeten altijd rechts staan van de richting en mogen links herhaald worden, maar hier is dat het geval niet)

Dus: met pedelec mag je niet op de baan in tegenrichting rijden. Wel op het fietspad rechts.
 
Waaraan zie je dat dat een fietssnelweg is? Dat lijkt mij gewoon een fietspad te zijn?
Dat is een deel van de F400 (onderaan, bij Ottergemse Dries, aan die rotonde)

Dit moet je gewoon zien als 2 verschillende banen. want het C1 bord (verboden richting) staat aan de rechterkant van de baan, heeft dus niks te maken met het fietspad. (want borden moeten altijd rechts staan van de richting en mogen links herhaald worden, maar hier is dat het geval niet)

Dus: met pedelec mag je niet op de baan in tegenrichting rijden. Wel op het fietspad rechts.

Ok, zoals ik idd wel vermoedde.



Ik ben de beste route aan het uitzoeken om met de SP naar m'n werk te rijden...
 
Gebruiksderving per dag krijg je inderdaad, al is dat niet veel speciaals (ik dacht iets van 20€/dag).
Ik dacht dat je ook de BIV kan terugkrijgen.

Ik was content dat ik een auto had natuurlijk, maar 3-4 weken rondrijden met een Citroën C3 en een oudere Peugeot 208 was toch niet zo plezant, komende van een 3-reeks :unsure:
Miserie,

Ik zit hier met twee Nederlandse tegenpartijen. Ongeval is gebeurd in januari en ik zit nog altijd te wachten op mijn geld. Wij waren aan het rijden met een Peugeot 208, maar nu moeten wij het efkes stellen zonder een auto.

Nochtans heb ik gelezen dat de verzekering mij eigenlijk verplicht is om terug te betalen indien ik een vervangwagen zou pakken bij een dealer. Spijtig genoeg hebben ze dit zelfs niet aangeboden of verteld.
 
Wat bedoel je met balk onderaan de auto, de dwarsbalk (achter de bumper)? Want dat is een geschroefd onderdeel en is dus absoluut geen ernstige schade.
Daarachter zit meestal het achterpaneel (gelast onderdeel) maar dat is geen balk en ook dat is een relatief gemakkelijke herstelling die geen invloed heeft op de rij-eigenschappen van het voertuig.
Of bedoel je de achteras (ophanging)?

Vrijdag telefoon gekregen, het was kort, dus ik bel maandag terug.

Men sprak inderdaad nu ook over één of ander paneel (achterpaneel?) vervangen en dat ik dus “nog een tijdje” met de vervangwagen zal moeten rijden.

Nu, wat is een (achter)paneel eigenlijk? Blijkbaar duurt dit dus even om te herstellen (lassen en slijpen?).
Ik ben daar niet vanop de hoogte.
Ik heb meer en meer zin om de lease te laten weten dat ze de auto mogen hebben en dat ik wel een andere ga kiezen.
Maar geen idee of ik dat zomaar kan.
 
Vrijdag telefoon gekregen, het was kort, dus ik bel maandag terug.

Men sprak inderdaad nu ook over één of ander paneel (achterpaneel?) vervangen en dat ik dus “nog een tijdje” met de vervangwagen zal moeten rijden.

Nu, wat is een (achter)paneel eigenlijk? Blijkbaar duurt dit dus even om te herstellen (lassen en slijpen?).
Ik ben daar niet vanop de hoogte.
Ik heb meer en meer zin om de lease te laten weten dat ze de auto mogen hebben en dat ik wel een andere ga kiezen.
Maar geen idee of ik dat zomaar kan.
Hieronder een voorbeeld van een (beschadigd) achterpaneel.
Moet inderdaad eruit geslepen worden en een nieuw stuk ingelast, zoals gemeld geen enkel gevaar voor de veiligheid van de wagen.
Leasing gaat vrees ik niet ingaan op uw verzoek.

achterpaneel.png
 
Hieronder een voorbeeld van een (beschadigd) achterpaneel.
Moet inderdaad eruit geslepen worden en een nieuw stuk ingelast, zoals gemeld geen enkel gevaar voor de veiligheid van de wagen.
Leasing gaat vrees ik niet ingaan op uw verzoek.

achterpaneel.png

bedankt voor de toelichting :)
 
Renault:
Iemand ervaring met de melding "stop antiluchtvervuiling XXXXkm" en "controleer luchtvervuiling"?
Is het werkelijk zo dat je wagen stil valt van zodra je op de 0 komt?

Ik vraag dit omdat ik alweer met een AdBlue probleem zit. Zo'n kleine 2 maand geleden is mijn bestelwagen (Trafic) 2 keer in herstelling geweest en hebben ze de AdBlue verstuiver en de AdBlue unit vervangen. Nu krijg ik dezelfde melding als toen.
Bijtanken helpt niet want de pomp stopt en het loopt gewoon over. :cautious:

Als het werkelijk zo is dat de wagen stil valt zullen ze mij morgen moeten komen takelen.
Ik probeer al een week een vervangwagen vast te krijgen via Arval en mijn werk, maar voorlopig geen succes. Blijkbaar begrijpen ze niet dat het dringend is.
 
Renault:
Iemand ervaring met de melding "stop antiluchtvervuiling XXXXkm" en "controleer luchtvervuiling"?
Is het werkelijk zo dat je wagen stil valt van zodra je op de 0 komt?

Ik vraag dit omdat ik alweer met een AdBlue probleem zit. Zo'n kleine 2 maand geleden is mijn bestelwagen (Trafic) 2 keer in herstelling geweest en hebben ze de AdBlue verstuiver en de AdBlue unit vervangen. Nu krijg ik dezelfde melding als toen.
Bijtanken helpt niet want de pomp stopt en het loopt gewoon over. :cautious:

Als het werkelijk zo is dat de wagen stil valt zullen ze mij morgen moeten komen takelen.
Ik probeer al een week een vervangwagen vast te krijgen via Arval en mijn werk, maar voorlopig geen succes. Blijkbaar begrijpen ze niet dat het dringend is.
Met een lege adblue tank kan de auto niet meer starten. Maar als de motor nog loopt zal deze normaal niet stilvallen op het moment dat de adblue op is.
Al zou ik voor de zekerheid dan wel de start/stop functionaliteit afzetten, je weet maar nooit :p
 
Renault:
Iemand ervaring met de melding "stop antiluchtvervuiling XXXXkm" en "controleer luchtvervuiling"?
Is het werkelijk zo dat je wagen stil valt van zodra je op de 0 komt?

Ik vraag dit omdat ik alweer met een AdBlue probleem zit. Zo'n kleine 2 maand geleden is mijn bestelwagen (Trafic) 2 keer in herstelling geweest en hebben ze de AdBlue verstuiver en de AdBlue unit vervangen. Nu krijg ik dezelfde melding als toen.
Bijtanken helpt niet want de pomp stopt en het loopt gewoon over. :cautious:

Als het werkelijk zo is dat de wagen stil valt zullen ze mij morgen moeten komen takelen.
Ik probeer al een week een vervangwagen vast te krijgen via Arval en mijn werk, maar voorlopig geen succes. Blijkbaar begrijpen ze niet dat het dringend is.
Stilvallen niet maar als hij op 0 komt kan je niet meer starten. Heb er zo al enkele op het werk gehad.
 
Met een lege adblue tank kan de auto niet meer starten. Maar als de motor nog loopt zal deze normaal niet stilvallen op het moment dat de adblue op is.
Al zou ik voor de zekerheid dan wel de start/stop functionaliteit afzetten, je weet maar nooit :p
AdBlue is niet op, net nog 4l kunnen bijvullen, pomp stopt dan en loopt over 🫠
 
Een klein barstje in mijn voorruit, een 8 mm breed. Het lijkt niet te groeien. Zit er al enige maanden.

Is niet direct in mijn gezichtsveld, maar in het midden van de breedte.
Op 1/4de in de hoogte, vanaf de onderkant.

Gaat de autokeuring daar moeilijk over doen?


Op zich niet zozeer als ik dit lees, tenzij ze het als een kras aanzien.


Concreet zal uw voertuig worden afgekeurd bij de volgende beschadigingen binnen het schoonmaakgebied van de ruitenwissers (uitgezonderd het gebied onder de contouren van het dashboard en in de zwarte ondoorzichtige band rondom de voorruit) :

  • een barst of vervorming met een lengte van meer dan 100 mm in één laag van gelaagd glas
  • een barst met een lengte van meer dan 50 mm in twee lagen van gelaagd glas of in een paneel
  • oppervlakkige krassen waarvan de breedte meer dan 5 mm bedraagt
  • een doorzichtige beschadiging of verkleuring (bv. een ster) met een diameter van meer dan 20 mm
  • een niet of slecht doorzichtige beschadiging of verkleuring met een diameter van meer dan 10 mm (bv. een luchtbel). Twee of meerdere kleinere niet of slecht doorzichtige beschadigingen of verkleuringen die op minder dan 10 mm van elkaar liggen, worden beschouwd als één beschadiging of verkleuring.


+ ik vermoed dat men dat niet meer maakt, dus is het duimen dat het niet groter wordt.

Hoewel:

Kan ik de barst in mijn voorruit laten repareren?

Als de schade kleiner is dan een stuk van 2 euro en zich op meer dan 6 cm van de rand bevindt kunnen we je voorruit herstellen. Is de barst groter dan een stuk van 2 euro of bevindt de barst zich op minder dan 6 cm van de rand dan moet de voorruit vervangen worden.

hmm
Sterretjes wist ik, maar barstjes blijkbaar dus ook. Want bij een barst komt al spanning kijken waardoor het mogelijk verder groeit.
 
Laatst bewerkt:
Iemand die weet waar je een metalen (of plastic) plaat op A4 kunt laten maken met gepersonaliseerde tekst die je dan tegen de muur kan plakken?
Is voor in een autolift (waar je niet kan boren) een algemene mededeling te laten hangen.
 
Iemand die weet waar je een metalen (of plastic) plaat op A4 kunt laten maken met gepersonaliseerde tekst die je dan tegen de muur kan plakken?
Is voor in een autolift (waar je niet kan boren) een algemene mededeling te laten hangen.
Als ge in eigen provincie wilt blijven denk ik dat ze dat hier wel doen ('t is geen facebook link overigens):
 
Onze Ford staat door omstandigheden (zie mijn gezaag in algemene ergernissen topic) nu 3 weken stil. Geparkeerd aan de overkant van ons straat.
Ford heeft de geniale feature dat de sigarettenaansteker stroom blijft geven, zelfs al staat de motor af en zit er geen sleutel in het contact. De laatste keer was ik de dashcam vergeten uittrekken. Die heeft dus op die 3 weken de batterij volledig leeggetrokken. Ik krijg hem zelfs niet meer los met de afstandsbediening. Als ik probeer te starten doet hij compleet niets.

Ik meen me te herinneren dat eens een batterij van een auto volledig leeg is geweest, deze voor de vuilbak is. Klopt dit?

Ik heb een druppellader met regeneratie functie. Zou dat evt helpen om die batterij terug deftig werkend te krijgen, of moet er sowieso een nieuwe in?
 
Onze Ford staat door omstandigheden (zie mijn gezaag in algemene ergernissen topic) nu 3 weken stil. Geparkeerd aan de overkant van ons straat.
Ford heeft de geniale feature dat de sigarettenaansteker stroom blijft geven, zelfs al staat de motor af en zit er geen sleutel in het contact. De laatste keer was ik de dashcam vergeten uittrekken. Die heeft dus op die 3 weken de batterij volledig leeggetrokken. Ik krijg hem zelfs niet meer los met de afstandsbediening. Als ik probeer te starten doet hij compleet niets.

Ik meen me te herinneren dat eens een batterij van een auto volledig leeg is geweest, deze voor de vuilbak is. Klopt dit?

Ik heb een druppellader met regeneratie functie. Zou dat evt helpen om die batterij terug deftig werkend te krijgen, of moet er sowieso een nieuwe in?
Volgens deze website is de “schade” herstelbaar. Ik zou het gewoon proberen eigenlijk, zeker als je een deftige lader hebt. Had je geen CTEK of zoiets? Dan kan je die nu meteen terugverdienen misschien. :)
 
Volgens deze website is de “schade” herstelbaar. Ik zou het gewoon proberen eigenlijk, zeker als je een deftige lader hebt. Had je geen CTEK of zoiets? Dan kan je die nu meteen terugverdienen misschien. :)
Ik heb idd een CTEK.

Het is alleszinds het proberen waard. De batterij gaat er niet nog meer kapot van gaan en.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan