De kleine vraagjes topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op zoek naar mijn eerste auto. Liefst tweedehands, maximum prijs 15000 en minder dan 150000 km. Welk soort auto zouden jullie aanraden?
 
Aan een fabriek hier een beetje vandaan zijn ze sinds deze week een hele hoop grond aan het afgraven. Al die grond wordt al 2 dagen afgevoerd en het is een constant aan- en afrijden van tractors. Ik wist wel dat die tractors voor grondwerken werden ingezet. Maar het valt mij nu dus weer op en daarom dat ik me afvroeg of dat echt veel voordeliger is dat zulk transport met de tractor gebeurt.
 
Aan een fabriek hier een beetje vandaan zijn ze sinds deze week een hele hoop grond aan het afgraven. Al die grond wordt al 2 dagen afgevoerd en het is een constant aan- en afrijden van tractors. Ik wist wel dat die tractors voor grondwerken werden ingezet. Maar het valt mij nu dus weer op en daarom dat ik me afvroeg of dat echt veel voordeliger is dat zulk transport met de tractor gebeurt.
Is dat niet om de wetgeving voor rij- en rusttijden te omzeilen?
 
Aan een fabriek hier een beetje vandaan zijn ze sinds deze week een hele hoop grond aan het afgraven. Al die grond wordt al 2 dagen afgevoerd en het is een constant aan- en afrijden van tractors. Ik wist wel dat die tractors voor grondwerken werden ingezet. Maar het valt mij nu dus weer op en daarom dat ik me afvroeg of dat echt veel voordeliger is dat zulk transport met de tractor gebeurt.
Rode diesel?
 
Allen,
Ik ben recent gescheiden en ik moet een eigen wagen kopen nu. Ik wil de jaarlijkse kosten zo laag mogelijk houden.
Ik heb wat zitten simuleren en voor de meeste wagens zit ik boven de 600 euro voor inverkeerstelling. Wel duur. Kan iemand mij een tip geven welke auto een stuk lager zit als 600 euro ?
 
Allen,
Ik ben recent gescheiden en ik moet een eigen wagen kopen nu. Ik wil de jaarlijkse kosten zo laag mogelijk houden.
Ik heb wat zitten simuleren en voor de meeste wagens zit ik boven de 600 euro voor inverkeerstelling. Wel duur. Kan iemand mij een tip geven welke auto een stuk lager zit als 600 euro ?
Elektrisch
 
Allen,
Ik ben recent gescheiden en ik moet een eigen wagen kopen nu. Ik wil de jaarlijkse kosten zo laag mogelijk houden.
Ik heb wat zitten simuleren en voor de meeste wagens zit ik boven de 600 euro voor inverkeerstelling. Wel duur. Kan iemand mij een tip geven welke auto een stuk lager zit als 600 euro ?
Kijken naar benzine auto's die een laag vermogen hebben en lage uitstoot (hoge euronorm doet veel).
 
https://www.autoscout24.be/nl/aanbo...=web-share&utm_medium=copy&utm_campaign=share

Wat vinden jullie van deze wagen? Wij zijn op zoek naar een 2e goedkope wagen die sporadisch gebruikt gaat worden. Mijn vriendin gaat met de fiets naar het werk. Ik zou het graag zo goedkoop/voordelig houden.
Dat lijkt mij te veel geld voor die ouderdom. Als je in die klasse zoekt, zou ik eerder naar een jonge Dacia Logan kijken. Ruimer, veel jonger, meestal beter uitgerust en voldoet aan de recentere emissienorm.
 
Allen,
Ik ben recent gescheiden en ik moet een eigen wagen kopen nu. Ik wil de jaarlijkse kosten zo laag mogelijk houden.
Ik heb wat zitten simuleren en voor de meeste wagens zit ik boven de 600 euro voor inverkeerstelling. Wel duur. Kan iemand mij een tip geven welke auto een stuk lager zit als 600 euro ?
Fod focus eco boost. Was in totaal eerste jaar nog geen 300euro
 
Onze Ford staat door omstandigheden (zie mijn gezaag in algemene ergernissen topic) nu 3 weken stil. Geparkeerd aan de overkant van ons straat.
Ford heeft de geniale feature dat de sigarettenaansteker stroom blijft geven, zelfs al staat de motor af en zit er geen sleutel in het contact. De laatste keer was ik de dashcam vergeten uittrekken. Die heeft dus op die 3 weken de batterij volledig leeggetrokken. Ik krijg hem zelfs niet meer los met de afstandsbediening. Als ik probeer te starten doet hij compleet niets.

Ik meen me te herinneren dat eens een batterij van een auto volledig leeg is geweest, deze voor de vuilbak is. Klopt dit?

Ik heb een druppellader met regeneratie functie. Zou dat evt helpen om die batterij terug deftig werkend te krijgen, of moet er sowieso een nieuwe in?

Volgens deze website is de “schade” herstelbaar. Ik zou het gewoon proberen eigenlijk, zeker als je een deftige lader hebt. Had je geen CTEK of zoiets? Dan kan je die nu meteen terugverdienen misschien. :)

Ik heb idd een CTEK.

Het is alleszinds het proberen waard. De batterij gaat er niet nog meer kapot van gaan en.
Hoe moeilijk/gevaarlijk is het om zelf de batterij van een auto te vervangen?
Het is idd niet goed voor de batterij. Maar eerst eens proberen met de druppellader.

In navolging hiervan.
Alles was perfect in orde voor 2 weken, en sinds eergisteren wil hij niet meer starten. Ik hoor een hard getik als ik probeer. Kheb de batterij uitgemeten en die geeft 10,5V.

Volgens "problemcar.nl" is dit een probleem:
Als de accu spanning 10.5 Volt bedraagt
Als je bij een auto komt die niet meer wil starten omdat de accu te weinig power heeft en je meet een accu-spanning van ongeveer 10.5 Volt dan zit er een kortgesloten cel in de accu en zou deze vervangen moeten worden. Probeer hem dan niet met startkabels aan de praat te krijgen. Het is niet goed als je met een voertuig gaat rijden met een accu met een kortgesloten cel. Het zal de dynamo ernstig kunnen beschadigen.

Dus wil ik het liefst niet riskeren om hem met startkabels te starten om naar de garage te rijden.

Hoe moeilijk/gevaarlijk is het om zelf de batterij van een auto te vervangen?
 
Hoe moeilijk/gevaarlijk is het om zelf de batterij van een auto te vervangen?
Gevaarlijk lijkt me niet, heb dit in het verleden vrij vaak gedaan. Maar de laatste keer dat ik dit wou doen, bleek dat de batterij in die auto niet zo eenvoudig los te maken was als bij de vorige auto’s en ik daar niet de juiste sleutel voor had.
 
Vraagje voor de kenners hier:

Ik zag onlangs een reel op instagram waarbij iemand zei dat de meesten hun wagen met automaat verkeerd parkeren.
De meesten stoppen, zetten hem in P en zetten dan de handrem op. Auto wordt uitgezet. Hierdoor zou alle gewicht op de P brake komen waardoor de automaat veel sneller zou slijten.

Correcte manier volgens diezelfde kerel: je stopt, zet hem in neutraal, trekt dan de handrem op en zet hem dan in P. Hierdoor zou de automaat veel langer meegaan.

Bullshit of waarheid?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan