De kleine vraagjes topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Iemand die kan helpen bij de waardebepaling van mijn wagen?

Ik weet dat het standaardantwoord is om te kijken op tweedehandssites naar vergelijkbare zoekertjes, maar als ik kijk naar mijn model auto vind ik een grote prijsvork en er zijn toch altijd verschillen qua kilometerstand en pk's

Peugeot 308 - eerste inschrijving april 2009
165.000 km
1.6 liter
88 kW / 120 pk
benzine
manueel geschakeld
onboard navigatie (hopeloos verouderd uiteraard)
cruise control
geen parkeersensoren
trekhaak gemonteerd

dunno wat er nog belangrijk is.

ziet eruit als deze:

auto in goede staat, maar met te verwachten gebruikssporen vanbinnen en vanbuiten. Niets dramatisch

Ik zie wagens te koop staan voor 2000 euro en 5000 euro.
Ik ben geneigd te denken dat de onderkant veel realistischer is?



Over een maand begin ik met een nieuwe job waar er een bedrijfswagen bij komt.

Het probleem is dat er op dit moment kosten aan de auto zijn van ongeveer 700 euro.
Het dilemma is nu om hem te laten herstellen en te verkopen aan een particulier of het zo te laten en te verkopen aan een opkoper.
Het probleem dat er nu is ('storing emissiesysteem') is wel al tijdelijk verholpen door de garage. Ik heb geen scrupules om dat te verzwijgen aan een opkoper. Aan een particulier verkoop ik hem niet met dit (tijdelijk) verborgen gebrek.

Van beide segmenten heb ik geen benul welke prijs is zou mogen verwachten.

Alvast bedankt!

Op wijkopenautos -punt- be kunt ge volledig vrijblijvend een prijs aanvragen. Best ook foto's uploaden.

(Bereid u wel voor op wekenlang constante emails van hen)
 
@Arkaine : zoals al gezegd: wijkopenautos punt be. Mijn ervaringen daarmee zijn uiterst positief. Gewoon duidelijke foto's en eerlijke info ingeven, je krijgt een bod per e-mail waarna je (vrijblijvend) een afspraak kunt maken om langs te gaan waarbij de auto een half uurtje geïnspecteerd wordt. Ze gaan dan ofwel het eerste bod bevestigen, of een nieuw bod voorstellen, dat bod is dan 10 (?) dagen geldig. Binnen die tijd gewoon de auto binnenbrengen met alle papieren, en binnen 2 dagen staat het geld op uw rekening.
 
We hebben in september 2019 een wagen gekocht bij Cardoen. Enkele maanden geleden kregen we voor die wagen ineens al een uitnodiging (groen kaartje) voor de autokeuring, dus heel ver op voorhand. Vandaag is nu een herinnering in de bus gevallen.

Is dat normaal dat je die dingen zo ver op voorhand krijgt, of informeer ik me toch best eens waarom ik die al zo vroeg krijg ?
 
We hebben in september 2019 een wagen gekocht bij Cardoen. Enkele maanden geleden kregen we voor die wagen ineens al een uitnodiging (groen kaartje) voor de autokeuring, dus heel ver op voorhand. Vandaag is nu een herinnering in de bus gevallen.

Is dat normaal dat je die dingen zo ver op voorhand krijgt, of informeer ik me toch best eens waarom ik die al zo vroeg krijg ?
Er is een periode geweest (of nog steeds) dat het moment dat je uw uitnodiging kreeg, het al te laat was om nog een datum vast te prikken voor de keuring.
Misschien dat ze daarom nu de uitnodiging een stuk eerder sturen, zodat er minder mensen te laat zouden zijn met hun keuring.
 
We hebben in september 2019 een wagen gekocht bij Cardoen. Enkele maanden geleden kregen we voor die wagen ineens al een uitnodiging (groen kaartje) voor de autokeuring, dus heel ver op voorhand. Vandaag is nu een herinnering in de bus gevallen.

Is dat normaal dat je die dingen zo ver op voorhand krijgt, of informeer ik me toch best eens waarom ik die al zo vroeg krijg ?
Wat staat er als datum inschrijving op uw inschrijvingsbewijs? Normaal mag je tot 3 maand op voorhand gaan om uw datum te behouden.
 
Zal ergens eind september zijn, zou eens moeten checken.
Maar wat bedoel je juist met 'uw datum te behouden' ?
Stel dat je in juli naar de autokeuring gaat, blijft uw datum op eind september staan als laatste dag van geldige keuring.
Indien je eerder dan 3 maanden gaat (bv vandaag), verschuift die datum naar vandaag.
 
Stel dat je in juli naar de autokeuring gaat, blijft uw datum op eind september staan als laatste dag van geldige keuring.
Indien je eerder dan 3 maanden gaat (bv vandaag), verschuift die datum naar vandaag.

Dan is het toch juist een kwestie van niet vóór de 3 maand te gaan ? Want anders moet ik volgend jaar alweer vroeger gaan.
Ook daarmee vind ik het vreemd dat ik nu al uitnodigingen en herinneringen krijgen.
 
Heb je al eens gekeken naar de datum op je inschrijvingsbewijs?
Cardoen durft wel eens een "voor ingeschreven" auto te verkopen. Deze hebben zij dan al ingeschreven bij vadertje staat in april of zo maar als jij die dan koopt in september, heb je in de ogen van vadertje staat dus een tweedehands gekocht met originele inschrijving in april.
Dat zal dan ook zo tellen voor je garantie.

Beetje vergelijkbaar met een demo wagen die je koopt bij een gewone dealer.


 
Dan is het toch juist een kwestie van niet vóór de 3 maand te gaan ? Want anders moet ik volgend jaar alweer vroeger gaan.
Ook daarmee vind ik het vreemd dat ik nu al uitnodigingen en herinneringen krijgen.
dat bedoelen wij ook net. (tot 3 maanden, dus niet meer dan 3 maanden vroeger)

Maar dat ivm uitnodiging, best eens controleren op uw papieren.
 
Cardoen durft wel eens een "voor ingeschreven" auto te verkopen. Deze hebben zij dan al ingeschreven bij vadertje staat in april of zo maar als jij die dan koopt in september, heb je in de ogen van vadertje staat dus een tweedehands gekocht met originele inschrijving in april.
Dat zal dan ook zo tellen voor je garantie.

Oei. Dit blijkt inderdaad het geval te zijn. Eerste inschrijving was al in februari 2019. Laatste inschrijving (namelijk van ons) in oktober 2019.
Dus ik neem aan dat de wagen daarom al gekeurd had moeten zijn. Zijn er daar boetes op ?
EDIT: zelf eens gegoogled en inderdaad ongeveer €20 toeslag bij 3 tot 6 maand te laat. Valt nog mee dan.
 
Zolang je niet door politie gecontroleerd wordt, dan kan er daar een extra boeten bijkomen. dus best ASAP naar de keuring gaan.
 
Mijn roze papieren rijbewijs is bijna onleesbaar geworden en ik zou graag een vernieuwd model aanvragen. Ik heb echter een auto gehuurd in Italië voor enkele weken in augustus en moest bij de reservatie mijn rijbewijs nummer doorgeven. Blijft het rijbewijs nummer dan hetzelfde op die nieuwe kaart of krijg ik een nieuw nummer? Want ik zie dat al problemen opleveren als ik daar aan de balie sta met een andere nummer op het rijbewijs. Bedankt!
 
Mijn roze papieren rijbewijs is bijna onleesbaar geworden en ik zou graag een vernieuwd model aanvragen. Ik heb echter een auto gehuurd in Italië voor enkele weken in augustus en moest bij de reservatie mijn rijbewijs nummer doorgeven. Blijft het rijbewijs nummer dan hetzelfde op die nieuwe kaart of krijg ik een nieuw nummer? Want ik zie dat al problemen opleveren als ik daar aan de balie sta met een andere nummer op het rijbewijs. Bedankt!
Normaal gezien wel.
Het oude papieren rijbewijs wordt zelfs niet overal meer erkend in het buitenland. Om die reden heb ik het mijne een aantal jaren geleden laten aanpassen naar het nieuwe model.
 
Mijn bankkaart-rijbewijs heeft nochtans een ander nummer dan mijn initiële papieren rijbewijs.
Het zou kunnen hoor, ik weet het eigenlijk niet.
Maar dan nog, geef dat gewoon op voorhand door aan het verhuurbureau en dat komt wel in orde.
 
Ik ben nog wel vrij goed herkenbaar op mijn papieren rijbewijs van dik 20 jaar gelden.
Maar ik heb wel een probleem met de stelling dat je op rijbewijs moet staan zoals je nu bent, want soms heb ik een baard, soms niet. Moet je dan misschien 2 rijbewijzen hebben?
 
Normaal gezien wel.
Het oude papieren rijbewijs wordt zelfs niet overal meer erkend in het buitenland. Om die reden heb ik het mijne een aantal jaren geleden laten aanpassen naar het nieuwe model.
Dan moet het wel al een heel oud zijn papieren rijbewijs zijn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan