De kleine vraagjes topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey,

mijn vriendin doet vrijgezellenfeestje, en moet volgende week zaterdag aan het GRAVENSTEEN zijn in Gent.

Nu mag mijn auto de LEZ niet in, maar ik zou haar kunnen afzetten aan de IKEA GENT, daar passeren frequent trams. (Tram 1)

Nu is mijn vraag: passeren alle trams die van daar vertrekken, aan het gravensteen?
Of moet ze een specifieke tram nemen? Volgens wat ik zie op internet, zie ik enkel 'lijn 1' daar passeren, of ben ik verkeerd?

Welke tram moet ze specifiek nemen, om niet verkeerd te zijn?
 
Hey,

mijn vriendin doet vrijgezellenfeestje, en moet volgende week zaterdag aan het GRAVENSTEEN zijn in Gent.

Nu mag mijn auto de LEZ niet in, maar ik zou haar kunnen afzetten aan de IKEA GENT, daar passeren frequent trams. (Tram 1)

Nu is mijn vraag: passeren alle trams die van daar vertrekken, aan het gravensteen?
Of moet ze een specifieke tram nemen? Volgens wat ik zie op internet, zie ik enkel 'lijn 1' daar passeren, of ben ik verkeerd?

Welke tram moet ze specifiek nemen, om niet verkeerd te zijn?
Aan Flanders Expo komt enkel tram 1, tram 1 stopt aan het Gravensteen, ze kan dus niet echt missen van tram.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Aan Flanders Expo komt enkel tram 1, tram 1 stopt aan het Gravensteen, ze kan dus niet echt missen van tram.
Gaan ze ook niet in 2 verschillende richtingen? Ik bedoel dan Van het centrum weg, en Naar het centrum?

Of is Flanders expo echt het begin en eind punt van Tram 1?
 

Een vraag over volgende plaats in Hasselt
Rechts zie op de foto een Land Rover staan, staat die op het zebradpad of niet?

Gisteren heb ik me daar ook kort geparkeerd en een collega zei dat ik op het zebrapad stond aangezien het voetpad rechts van de auto is
 

Een vraag over volgende plaats in Hasselt
Rechts zie op de foto een Land Rover staan, staat die op het zebradpad of niet?

Gisteren heb ik me daar ook kort geparkeerd en een collega zei dat ik op het zebrapad stond aangezien het voetpad rechts van de auto is
Het lijkt dat het voetpad links en rechts is van de parking.
 
Ik heb mijn winterbanden twee weken geleden laten wisselen (ik woon in Polen, het blijft hier iets langer koud dan in Belgie, al was dit ook wel paar weken aan de late kant), maar ik merk eigenlijk helemaal geen verschil qua brandstofverbruik.
Ik rij nog maar 2 jaar met de auto, maar ik heb het vorig jaar toch serieus gemerkt wanneer ik van winter- naar zomerbanden ging en achteraf weer terug naar winterbanden. Vorig jaar in de zomer reeds ik gemiddeld aan 7l/100km en in beide winters aan 9l/100km. Maar in de afgelopen 2 weken blijf ik aan 9l/100km rijden, meer zelfs met momenten.
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Is dat misschien een gevolg van het incorrect stockeren van de banden waardoor die lichtjes vervormd zijn ofzo en de rolweerstand een negatieve impact heeft gekregen?

Betreft een auto en banden van 2021.
 
Waarvoor dienen de camera's die de laatste weken op bruggen over autosnelwegen hangen? Het zijn witte camera's. De ene camera staat recht gericht, de andere schuin. De constructie ziet er tijdelijk uit.

Is dat om gsm achter het stuur te controleren?
 
@Arkaine : zoals al gezegd: wijkopenautos punt be. Mijn ervaringen daarmee zijn uiterst positief. Gewoon duidelijke foto's en eerlijke info ingeven, je krijgt een bod per e-mail waarna je (vrijblijvend) een afspraak kunt maken om langs te gaan waarbij de auto een half uurtje geïnspecteerd wordt. Ze gaan dan ofwel het eerste bod bevestigen, of een nieuw bod voorstellen, dat bod is dan 10 (?) dagen geldig. Binnen die tijd gewoon de auto binnenbrengen met alle papieren, en binnen 2 dagen staat het geld op uw rekening.
Ik heb in de 3 wagen die ik al verkocht heb is nog nooit een bod gerespecteerd.
Elke keer krijg ik een bod binnen waarvan ik denk: "kan ik akkoord mee gaan".

Dan komen ze langs en bieden 15% van de prijs af wegens 'onvoorziene gebreken'. De 'gebreken' (gebruikersschade, een krasje, lichte velgschade, ...) werden allemaal mooi gefotografeerd en in de uitleg bijgeschreven.

Kennis van mij heeft dezelfde ervaring.
Ik ben gewoon uiteindelijk naar enkele lokale garages geweest in de buurt en kreeg daar een scherpere prijs en goede afhandeling.
 
N.a.v. de jeepdiscussie in een andere thread hier, was ik een beetje aan het googlen en kwam ik te weten dat Jeep eigenlijk deel uitmaakt van een holding.
Stellantis N.V. is een in Nederland gevestigde Frans-Italiaans-Amerikaanse multinationale autofabrikant. Stellantis is in 2021 ontstaan als een fusie tussen FCA en PSA, resulterend in een bedrijf met veertien automerken: Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram, Vauxhall.[2][3] bron: wikipedia
Wat houdt dit juist in voor elk merk? Bewaart elk merk nog een zekere onafhankelijkheid of is het Stellantis die elke stap bepaalt?
Betekent dit ook dat je bijv. Fiat onderdelen in een Jeep of Maserati kan aantreffen of wordt dit toch gescheiden gehouden?
 
N.a.v. de jeepdiscussie in een andere thread hier, was ik een beetje aan het googlen en kwam ik te weten dat Jeep eigenlijk deel uitmaakt van een holding.

Wat houdt dit juist in voor elk merk? Bewaart elk merk nog een zekere onafhankelijkheid of is het Stellantis die elke stap bepaalt?
Betekent dit ook dat je bijv. Fiat onderdelen in een Jeep of Maserati kan aantreffen of wordt dit toch gescheiden gehouden?
Het is een beursgenoteerd bedrijf dus er is een board die de richting en strategie bepaalt. Een merk gaat dus bv niet kunnen zeggen leuk plan x maar wij doen niet mee.
En de onderdelen worden inderdaad uitgewisseld. Zo delen de huidige Opel Corsa, Peugeot 208 en de Citroën C3 dezelfde basis. De Corsa en de 208 zijn technisch bijna identiek. Maar ze hebben natuurlijk elk hun eigen afwerking.
 
N.a.v. de jeepdiscussie in een andere thread hier, was ik een beetje aan het googlen en kwam ik te weten dat Jeep eigenlijk deel uitmaakt van een holding.

Wat houdt dit juist in voor elk merk? Bewaart elk merk nog een zekere onafhankelijkheid of is het Stellantis die elke stap bepaalt?
Betekent dit ook dat je bijv. Fiat onderdelen in een Jeep of Maserati kan aantreffen of wordt dit toch gescheiden gehouden?
Zowat hetzelfde als men bij Volkswagen doet. Sommige modellen tussen de merken zijn nagenoeg identiek met een andere carrosserie en interieur (bijvoorbeeld Opel, Peugeot en Citroën delen voor sommige modellen heel veel onderdelen). In de toekomst zal men waarschijnlijk meer en meer onderdelen willen delen tussen de merken. Alleen zal men bij een merk als Maserati al wat meer oppassen, want je kan moeilijk een plastieken bedieningsknop van een Fiat in een Maserati gaan zetten. Sowieso Gaat een Maserati met een V8 niet zomaar een aandrijfas van een Fiat kunnen gebruiken, want die motor trekt die mogelijk gewoon in 2.

Op zich zal Stellantis in grote lijnen bepalen hoeveel men moet samenwerken, maar als een merk op zich succesvol is zal dat merk op zich wat meer te zeggen hebben hoe ze hun auto's bouwen. En welke auto's ze bouwen. Een merk als Lancia, wat op sterven na dood is, zal eerder een auto aangeboden krijgen, waarbij Stellantis zegt: ontwerp nu maar eens zelf een carrosserie rond die Peugeot, waarbij Lancia pas zelf veel te zeggen gaat hebben als ze die auto effectief goed verkocht krijgen.
 
N.a.v. de jeepdiscussie in een andere thread hier, was ik een beetje aan het googlen en kwam ik te weten dat Jeep eigenlijk deel uitmaakt van een holding.

Wat houdt dit juist in voor elk merk? Bewaart elk merk nog een zekere onafhankelijkheid of is het Stellantis die elke stap bepaalt?
Betekent dit ook dat je bijv. Fiat onderdelen in een Jeep of Maserati kan aantreffen of wordt dit toch gescheiden gehouden?
Normaal zal dit gelijkaardig worden aan de VAG groep waarbij Porsche de grootste aandeelhouder is maar zij niet bepalen wat Audi of Seat doet. Maar je wel onderdelen kan terugvinden van de andere merken binnen de groep.
 
Ik krijg hier ineens een foto van iemand die op mijn vorig adres woont. Een snelheidsboete van 10/2022 aan kanten Gent, met een nummerplaat waar ik absoluut geen weet van heb.

Ik bel naar de politie, zeggen zij me dat ik iemand anders moet aanwijzen wie dan wel met het voertuig aan het rijden was....😤

Iemand hier al ervaring mee?
 
Hier in de buurt is een verkeerssituatie waarvan ik moet toegeven ik niet met zekerheid kan zeggen wat de échte juiste manier is om te reageren volgens de regels:


Op dat punt moet ge dus voorrang van rechts verlenen, maar op die straat waaraan ge voorrang verricht is er dus wel meteen een wegversmalling waar ge voorrang krijgt op de tegenligger. Tot "waar" op dat stuk weg geldt dan eigenlijk de voorrang die ge moet verlenen? Is dat enkel het stuk nadat de tegenliggers dus de wegversmalling al gepasseerd zijn (dus dat kruispunt oversteken waarbij gij voorrang moet verlenen), of moet ge die voorrang ook nog verlenen aan tegenliggers die net aan die wegversmalling komen (maar zelf eigenlijk voorrang moeten verlenen aan tegenliggers)?

Om er concretere vraag van te maken: auto A staat vlak aan dat kruispunt klaar om naar rechts te gaan (wetende dat het voorrang van rechts is), en auto B staat net klaar (komende uit die straat rechts)) voor de wegversmalling met voor zich dus het verkeersbord dat hij voorrang moet verlenen aan tegenliggers. Wie van de twee heeft in dat geval voorrang?

Op zich heb ik daar nog nooit echt problemen door ervaren en ga ik op het gevoel van het moment af, maar ik vroeg het me eigenlijk wel af hoe het wettelijk gezien correct is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan