De kleine vraagjes topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oliepeil van de Ford transit is een klein beetje gezakt over zijn eerste 9000 km (wagen 8 maand oud). Het betreft een nieuw gekochte wagen, de garage spreekt van een eerste oliewissel op 40000 km/ 2jaar :eek:.

* Mijn autistische brein zou nu al een oliewissel willen doen , of is dat Overkill? Of wacht ik tot op 1 jaar en dan een oliewissel afdwingen bij de garage?
Dit is toch gewoon eigen keuze? Als jij naar de garage gaat en zegt 'ik wil een oliewissel en betaal ervoor', dan gaan zij dat niet weigeren he.
Ik heb net mijn nieuwe wagen en daar is na 20k km de eerste oliewissel.
Ik ben op dat vlak liever safe than sorry en ga na 10k km een oliewissel laten uitvoeren. Kost me een kleine 100 euro maar geeft me gemoedsrust + ik geloof er ook in dat dit (op lange termijn) de wagen ten goede zal komen.

Weet iemand wat dit oranje icoontje betekent? Ik heb al in de manual van de Hyundai gekeken en via google gezocht maar ik vind het precies nergens terug.
Iets met de banden? Maar het blijft actief zelfs na de wissel van winter naar zomerbanden.

KzfgtJS.jpg

Weet iemand wat dit oranje icoontje betekent? Ik heb al in de manual van de Hyundai gekeken en via google gezocht maar ik vind het precies nergens terug.
Iets met de banden? Maar het blijft actief zelfs na de wissel van winter naar zomerbanden.

KzfgtJS.jpg
Reneratie roetfilter bezig normaal gezien.
Best een deftige rit autostrade of rustige steenweg rijden en dan zou dat na voltooiing moeten verdwijnen.

Reneratie roetfilter bezig normaal gezien.
Best een deftige rit autostrade of rustige steenweg rijden en dan zou dat na voltooiing moeten verdwijnen.

Dank je.
Ja, ik heb al een jaar niet meer op de autostrade gereden geloof ik. En ik had dit vorig jaar ook al eens en dat verdween toen, nu ik erover nadenk, na een lange rit op de autostrade. Ik had destijds de link niet gelegd.

Dit weekend dus eens gaan sjezen.

Mijn ma rijdt met en opel Corsa, bouwjaar mei 2017.
Ze heeft de volle 19.000 kom ermee gereden.

Nu zegt de garage dat op de volgende controle, komende week, ze de distributieriem gaan vervangen.

Is dat wel nodig? Lijkt mij dat mens op kosten jagen.

Nu zegt de garage dat op de volgende controle, komende week, ze de distributieriem gaan vervangen.

Bij sommige auto's moet je inderdaad na 6 jaar de distributieriem laten vervangen. Of dat bij de Opel Corsa het geval is weet ik zo niet, maar dat kan je waarschijnlijk wel opzoeken.

Hier was het na 7 jaar. Garage zei wel dat het niet echt nodig was omdat de wagen regelmatig wordt gebruikt maar ik zat toen ongeveer op 10k km/jaar, toch nog net iets meer dan 3k ;)

Is da een benzine?
Zo ja, zeker laten doen... (Ik zit met m'n Peugeot na 6j en 70.000km aan m'n 4e distributieriem. Wel nog geen enkele zelf moeten betalen)

Bij PSA is het tegenwoordig is het meestal na 6j of 80.000km dacht ik.

Is da een benzine?
Zo ja, zeker laten doen... (Ik zit met m'n Peugeot na 6j en 70.000km aan m'n 4e distributieriem. Wel nog geen enkele zelf moeten betalen)

Bij PSA is het tegenwoordig is het meestal na 6j of 80.000km dacht ik.
Heb jij de in olie gedrenkte riem misschien?

Volkswagen Polo 2013 (6R)

(hoe) kan ik makkelijk zelf een USB poortje steken waar er nu een blindplaat zit?

<

Via Ali vond ik volgende: https://a.aliexpress.com/_m06TcGA

Maar geen idee of het inderdaad plug and play is?

Iemand een goede online howto?

Duizend maal dank!
En ja ik kan er ook een cigarette lighter usb insteken, maar ik vind dit properder - en er is toch een leeg plaatsje ;-)

Op goed geluk, zijn hier soms VAG techniekers?

Ik ben op zoek naar info ivm het verwijderen van de handvaten van een Volkswagen ID Buzz :-)
Kan er precies niet aan uit haha.

Graag pm

Ik reed op de snelweg met speedlimiter aan een constante snelheid; 126 wat volgens Waze 120 km/u is. Op dat traject besefte ik dat ik nog geen reset gedaan had van aantal km sinds laatste tankbeurt, dus ik zet die alsnog terug op 0.
Vanaf dan begint dus een nieuwe “meting” van aantal km’s, verbruik en dus ook gemiddelde snelheid. Ik reed de hele tijd tegen m’n limiet van 126, maar die gemiddelde snelheid bleef 120-121 km/u (traject van zeker 15 km; vrijwel geen verkeer en nergens gas moeten lossen).
Op een of andere manier komt de gemiddelde snelheid van de boordcomputer dus overeen met de snelheid die Waze aangeeft terwijl de snelheidsmeter (wijzer op het dashboard) hoger aangeeft.
Nog al iemand die dat gemerkt heeft of eens wil testen? Het is uiteraard niks problematisch, maar het intrigeert me wel 🤓

Sinds enkele dagen gaat het lampje niet meer uit dat 1 van mijn deuren niet toe is. Het geel lichtje boven flikkert dan nog eens als een stroboscoop tijdens het rijden dus ik word er gek van!
Probleem is dus dat ik niet weet welke deur voor problemen zorgt... Heb wd40 aan alle binnendeuren gespoten op het slot, maar dat haalt dus niets uit...
Iemand die me kan zeggen wat ik nog kan doen vooraleer ik het opgeef en de garage erop los laat?

Ik reed op de snelweg met speedlimiter aan een constante snelheid; 126 wat volgens Waze 120 km/u is. Op dat traject besefte ik dat ik nog geen reset gedaan had van aantal km sinds laatste tankbeurt, dus ik zet die alsnog terug op 0.
Vanaf dan begint dus een nieuwe “meting” van aantal km’s, verbruik en dus ook gemiddelde snelheid. Ik reed de hele tijd tegen m’n limiet van 126, maar die gemiddelde snelheid bleef 120-121 km/u (traject van zeker 15 km; vrijwel geen verkeer en nergens gas moeten lossen).
Op een of andere manier komt de gemiddelde snelheid van de boordcomputer dus overeen met de snelheid die Waze aangeeft terwijl de snelheidsmeter (wijzer op het dashboard) hoger aangeeft.
Nog al iemand die dat gemerkt heeft of eens wil testen? Het is uiteraard niks problematisch, maar het intrigeert me wel 🤓

Daar was ik me inderdaad van bewust en dat verklaart waarom ik op het dashboard 126 kan rijden terwijl de gps slechts 120 aangeeft. Het verklaart echter niet waarom de boordcomputer niet hetzelfde aangeeft als het dashboard. Ik veronderstelde dat het dashboard en boordcomputer dezelfde snelheidsmeting zouden gebruiken en dus dezelfde afwijking hebben t.o.v. gps, maar dat blijkt niet het geval.

Daar was ik me inderdaad van bewust en dat verklaart waarom ik op het dashboard 126 kan rijden terwijl de gps slechts 120 aangeeft. Het verklaart echter niet waarom de boordcomputer niet hetzelfde aangeeft als het dashboard. Ik veronderstelde dat het dashboard en boordcomputer dezelfde snelheidsmeting zouden gebruiken en dus dezelfde afwijking hebben t.o.v. gps, maar dat blijkt niet het geval.
Mercedes zelf eens mailen met je vraag? 😇

Het zou me niet verbazen moesten die gewoon dezelfde snelheidsmeter gebruiken, maar dat ze er op het dashboard gewoon een marge bij tellen om absoluut zeker niet te weinig aan te geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan