De kleine vraagjes topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik woon in een straat war parkeerplekken aangeduid staan door een metalen streep in de grond. Parkeerschijf of bewonerskaart zijn ook verplicht. Nu is een van die metalen strepen voor een buur zijn poort waar hij nooit een wagen in parkeert (en ook geen enkele moderne wagen in past) maar wel zijn nummerplaat aan hangt.

Vanavond is hij komen klagen dat ik zijn poort blokkeer.

Heeft hij gelijk en mogen enkel zijn wagens daar parkeren of lult hij maar uit zijn nek?

Ik woon in een straat war parkeerplekken aangeduid staan door een metalen streep in de grond. Parkeerschijf of bewonerskaart zijn ook verplicht. Nu is een van die metalen strepen voor een buur zijn poort waar hij nooit een wagen in parkeert (en ook geen enkele moderne wagen in past) maar wel zijn nummerplaat aan hangt.

Heeft hij gelijk en mogen enkel zijn wagens daar parkeren of lult hij maar uit zijn nek?

Volgens mij heeft hij gelijk. Maar best navragen aan het stadsbestuur.
Waarvoor hij die garage gebruikt, maakt op zich minder uit, er kan evengoed een moto, aanhangwagen, fiat 500,... In staan. Nergens verplicht de wet dat je in de garage een volwaardige wagen van meer dan 4m moet kunnen parkeren.
Vrienden van mij hebben zelfs van hun stadsbestuur witte strepen voor de poort van hun zij-ingang (nog geen anderhalve meter breed) verkregen. Zij hebben namelijk geen wagen maar een elektrische bakfiets en als er een auto voor dat poortje stond, was het qua manoeuvreren milimeterwerk.

Hij heeft volledig gelijk. Elke uitrit, ook voor een trike, telt als uitrit. Of je het zo gebruikt, doet er niet toe.

Wij maken daar gebruik van om onze auto op straat te parkeren en onze garage als berging en fietsenstalling te gebruiken. Door een goedgeplaatste boom hebben we zo altijd een parkeerplaats. Was een van de factoren om de woning te kopen

straf!
nooit rekening mee gehouden omdat de gemeente er een parkeervak voor gelegd had.
in vergelijk: er zijn nog poorten in de straat, ook waar effectief geen wagens in gaan en daar zijn de parkeervakken allemaal onderbroken.

Bedankt voor de info :)

Heb een 2dehands wagen te koop gezet, nu krijg ik een bericht van een geïnteresseerde uit Frankrijk. Hij zegt dat hij interesse heeft en de wagen wil kopen (mogelijks). Het geld zou hij storten en de wagen op laten laden. Is dit een bekende scam? Waar op letten?

Heb een 2dehands wagen te koop gezet, nu krijg ik een bericht van een geïnteresseerde uit Frankrijk. Hij zegt dat hij interesse heeft en de wagen wil kopen (mogelijks). Het geld zou hij storten en de wagen op laten laden. Is dit een bekende scam? Waar op letten?
Ik heb net mijn civic verkocht.
Iemand komen kijken die met hetzelfde model rijd.
Was voor een kennis in frankrijk die zo een model zocht,direct zo kopen zonder keuring.
Ik dacht jaja
Toch laten komen kijken ,500 euro voorschot instant betaald.
Ben hem nu net gaan afleveren naar die kennis in het brusselse en instant mooi het geld ontvangen.
Die kennis had het geld naar hem gestort.

Eerst en vooral oppassen maar soms is er dus echt iets raar maar echt😅🙈
Zolang je eerst maar het geld hebt op u rekening en dan pas opladen

De lampen van de auto blijven precies altijd aan (zijn automatische), kan de sensor vuil zijn of wat kan in proberen? Alvast bedankt!

Situatie
-Auto is verkocht
-Volgende week Ev waar ik geen tax of biv moet voor betalen
- ik behoud mijn nummerplaat
Vraag
Jaarlijkse verkeersbelasting v d auto die verkocht is moet nog voor 27/09 betaald worden maar staat bij "lopende periode van 1 juni 23 tot 31 mei 24"

Moet ik nu nog die tax betalen??
Of gaan ze me daarna het stukje dat ik nog van 1 juni tot dan deze week september me opsturen?
-

Situatie
-Auto is verkocht
-Volgende week Ev waar ik geen tax of biv moet voor betalen
- ik behoud mijn nummerplaat
Vraag
Jaarlijkse verkeersbelasting v d auto die verkocht is moet nog voor 27/09 betaald worden maar staat bij "lopende periode van 1 juni 23 tot 31 mei 24"

Moet ik nu nog die tax betalen??
Of gaan ze me daarna het stukje dat ik nog van 1 juni tot dan deze week september me opsturen?
-
Betalen aan de volle pot en dan storten ze terug.

Ik heb bericht gekregen dat ik m'n wagen moet laten keuren, nu heb ik een afspraak genomen op de uiterste datum van het keuringsbewijs. Groene kaart tot (en met?) 23/10, keuring 23/10... is dit op tijd of bekijken ze dit ook al als een te late keuring?

Ik heb bericht gekregen dat ik m'n wagen moet laten keuren, nu heb ik een afspraak genomen op de uiterste datum van het keuringsbewijs. Groene kaart tot (en met?) 23/10, keuring 23/10... is dit op tijd of bekijken ze dit ook al als een te late keuring?
Dat is op tijd.

(Bewijs: mijn geldigheid liep tot 7/9 en ik ben op 7/9 geweest)

Onlangs tijdens de hittegolf gemerkt dat de airco van mijn Golf warme lucht blaast aan de passagiersventilatoren. Ook lijkt het alsof mijn zijde ooit krachtiger geblazen heeft. Wat zou het probleem kunnen zijn? Een defecte klep ergens..?

Ik zou morgen tegen 11h in Kortrijk moeten zijn. Vanuit Lummen.
Heb mogelijkheden om via Brussel of Antwerpen te gaan.
Zijn er hier die toevallig ongeveer dezelfde route nemen ?
Welke is aan te raden ?

merci

Ik zou morgen tegen 11h in Kortrijk moeten zijn. Vanuit Lummen.
Heb mogelijkheden om via Brussel of Antwerpen te gaan.
Zijn er hier die toevallig ongeveer dezelfde route nemen ?
Welke is aan te raden ?

merci
Gebruik Waze, dan weet je direct welke route aan te raden is 😉

Mijn vrouw heeft een Yaris hybride (enkele jaren oud ondertussen) maar door omstandigheden is hier lang niet mee gereden. Hij wilt niet nu niet meer starten, vermoedelijk platte batterij want hij wilt ook niet meer op slot enzo.

Maakt het uit wat voor auto we gebruiken om deze met startkabels te starten? In de handleiding staat enkel de uitleg van de volgorde van aankoppelen kabels, en dus dat het oké is om het te doen. Zelf rij ik elektrisch en zal het dus niet mogelijk zijn om mijn auto te gebruiken. Ik wou het aan een kennis vragen maar die rijdt met zo'n gigantische pickup op LPG. Zou dit een probleem zijn?

De pick up kan 24V zijn dus opgelet !

Of het aan te raden is weet ik niet, maar een EV heeft ook gewoon een 12 V batterij hoor.

Als je zeker wil zijn koop gewoon een acculader en hang de batterij er wat uren aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan