De kleine vraagjes topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
21086-F69-21-A9-4-FCA-B207-377838-BF60-DC.png
Mijn vriendin heeft deze ochtend een muur geraakt met haar Clio, wat is de meest kostenefficiënte manier om dit terug goed te krijgen?
 
schokdempers vooraan vervangen. Over welke wagen gaat het?

Goh staat wel veel op.
Faseverschuiving?? Is dat beweging links en rechts v d wielen?
Voor hetzelfde geld is het ook nog een ophangingrubber en spoorspangetjes .
Niet vanuitgaan dat het enkel de schokdempers zijn

Schokdempers voor zoals Nestorious zei, of groot verschil in bandenspanning tussen het linkse en rechtse wiel.
Gangbare prijzen tussen de 550 en 850 om te laten vervangen.

Ze hebben enkel de schokdemper rechts vervangen, ong 280€.

En kben vlot door de keuring geraakt.. (ik denk dat ze gewoon gezien hebben dat hij vervangen is en niets echt getest hebben)



Ik kan er weer een jaartje mee rondbollen :woohoo: :woohoo: :woohoo:
 
Spreek je dan over de BMW stealer? :unsure:
Want vraag maar is prijs voor uw dempers te laten vervangen op uw 5. Je gaat nog verschieten denk ik :p
Haha nee. Dat is andere koek. De GTI wordt door een onafhankelijke (bevriende) garagist onderhouden.

Ik heb gisteren nog naar de remklauwen op m'n BMW staan kijken. Als je het formaat van die knaapjes ziet zal dat ook niet gelachen zijn om te vervangen.
 
Haha nee. Dat is andere koek. De GTI wordt door een onafhankelijke (bevriende) garagist onderhouden.

Ik heb gisteren nog naar de remklauwen op m'n BMW staan kijken. Als je het formaat van die knaapjes ziet zal dat ook niet gelachen zijn om te vervangen.
Als ik mag gokken dan zou ik durven zeggen 1900€ voor een setje blokken + schijven en klein beurtje.
Natuurlijk voor dat geld trekken ze hem nog even voor u door de kraswash. Kwestie dat je u toch niet volledig geript voelt als je in een vuile wagen moet instappen :p
 
  • Haha
Waarderingen: Musk
onlangs ongeval gehad (in mijn recht), maar schade in (volgens mij) aanzienlijk (kop-staart).

Enfin, schade zal worden gemaakt. Echter al bij vrienden gezien dat een auto na herstelling soms niet meer op de millimeter (qua naden en bv front) correct staat, dus niet zoals die uit fabriek
kwam. Er moet ook een nieuw kofferdeksel op dus ik zie het al gebeuren..

Ik ben in mijn recht dus ik wil perfecte herstelling of ze mogen mijn lease-wagen terugnemen.
In hoeverre kan ik bij de minste “speling” qua aansluiting panelen etc, mijn been stijf houden?
Constructeurs hebben normaal gezien bepaalde normen (bvb tot 3mm + of - speling) voor de aansluitingen tussen de panelen.
Als hij daar dus tussen zit heb je geen verhaal. Zit hij er buiten kan je klagen, en dan zal een hersteller normaal gezien nog wel eens proberen beter af te stellen om binnen die normen te geraken. Blijft hij er buiten en zegt hersteller kus mijn kloten moet je de leasing op de hoogte stellen die de hersteller er terug over zal aanspreken. Nadien kan leasing in overleg met hersteller of expert nog beslissen of het al dan niet goed genoeg is, en is dat 'herstelling is correct' dan gaat uw been plooien (ervan uitgaande dat leasing eigenaar van uw auto is). Is dat 'herstelling opnieuw' zal hersteller hem opnieuw moeten doen.
 
onlangs ongeval gehad (in mijn recht), maar schade in (volgens mij) aanzienlijk (kop-staart).

Enfin, schade zal worden gemaakt. Echter al bij vrienden gezien dat een auto na herstelling soms niet meer op de millimeter (qua naden en bv front) correct staat, dus niet zoals die uit fabriek
kwam. Er moet ook een nieuw kofferdeksel op dus ik zie het al gebeuren..

Ik ben in mijn recht dus ik wil perfecte herstelling of ze mogen mijn lease-wagen terugnemen.
In hoeverre kan ik bij de minste “speling” qua aansluiting panelen etc, mijn been stijf houden?
Klopt en in feite heb je daar weinig verhaal te halen.
Dat hij extra spleetjes heeft is geen referentie om te zeggen dat de herstelling niet perfect is.
Een schadewagen blijft een schadewagen. Als nieuw zal hij er nooit uitzien, en ook nooit aanvoelen. Indien er veel bijgespoten wordt kan je zelfs in heel fel licht kleurverschil zien.
Het kan ook dat uw kofferdeksel soms knelt, en soms ook weer niet.

Een wagen herstellen is geen sinecure. Een herstelling is niet naar nieuwstaat maar naar opnieuw aanvaardbare staat.
En uiteindelijk bepaalt de verzekering wat aanvaardbaar is.
 
Iemand de juiste link naar dit onderdeel?
Ik zoek verkeerd denk ik. Kom enkel het linkse deel tegen.
Is voor een golf 7 variant TDI
Chassis: WVWZZZAUZEP541000/71


 
Iemand die me kan vertellen hoe ik de meldingen/soft alarms op een Audi A6 avant kan opvragen?
Krijg bij het starten een melding over probleem met centrale vergrendeling, maar kan dat precies nergens opvragen om verder op in te gaan ...
Ofwel ben ik een complete retard, ofwel google ik het verkeerd, ofwel is die melding bij opstart de enige plaats waar ik dat kan zien
 
Iemand die me kan vertellen hoe ik de meldingen/soft alarms op een Audi A6 avant kan opvragen?
Krijg bij het starten een melding over probleem met centrale vergrendeling, maar kan dat precies nergens opvragen om verder op in te gaan ...
Ofwel ben ik een complete retard, ofwel google ik het verkeerd, ofwel is die melding bij opstart de enige plaats waar ik dat kan zien
Op het scherm tussen de tellers zou er een tabje met een uitroepteken moeten verschijnen als je meldingen hebt. Als ik het goed vanbuiten ken zou je met de pijltjes aan de linkerkant van het stuur naar die tab moeten kunnen gaan.
 
Iemand die me kan vertellen hoe ik de meldingen/soft alarms op een Audi A6 avant kan opvragen?
Krijg bij het starten een melding over probleem met centrale vergrendeling, maar kan dat precies nergens opvragen om verder op in te gaan ...
Ofwel ben ik een complete retard, ofwel google ik het verkeerd, ofwel is die melding bij opstart de enige plaats waar ik dat kan zien
Gewoon laten uitlezen? Zo weet je direct wat er scheelt.
 
Hoe lang duurt het om geld van een (omnium) verzekering te ontvangen ?

Situatie : vriendin rijdt net voor Kerst met haar wagen tegen vangrail op autostrade.
Oorzaak : aquaplanning. Wagen is omnium verzekerd.
Ondertussen is de expert geweest en die heeft de wagen economisch perte totale verklaard.
Ze heeft een hoop papieren gekregen om in te vullen.
Waaronder een volmacht voor Dekra om het wrak te verkopen.
Geeft ze deze niet dan moet ze het wrak zelf verkopen.

Hoe gaat het nu verder in z'n werk ?
Ze krijgt de waarde van de wagen op het moment van afsluiten van de verzekering.
Dus de waarde was 17500€ , min de korting heeft ze +- 15000€ ( op factuur) betaald.
Welk bedrag krijgt ze nu terug ?
Ze zou dezelfde wagen terug willen kopen maar deze is ondertussen 4000€ duurder geworden.
En wat gebeurt er met het geld dat er voor het wrak geboden gaat worden ?
 
Iemand die me kan vertellen hoe ik de meldingen/soft alarms op een Audi A6 avant kan opvragen?
Krijg bij het starten een melding over probleem met centrale vergrendeling, maar kan dat precies nergens opvragen om verder op in te gaan ...
Ofwel ben ik een complete retard, ofwel google ik het verkeerd, ofwel is die melding bij opstart de enige plaats waar ik dat kan zien
Ken je niemand met een toestelletje zoals een fixd?
 
Op het scherm tussen de tellers zou er een tabje met een uitroepteken moeten verschijnen als je meldingen hebt. Als ik het goed vanbuiten ken zou je met de pijltjes aan de linkerkant van het stuur naar die tab moeten kunnen gaan.
Dat had ik gevonden, maar dacht dat er mogelijkheid was om de melding te 'openen' en meer info te krijgen.
Maar enkel de melding raad te plegen dus.
Af en toe geeft ie iets van centrale vergrendeling, misschien omdat ik iets verkeerd doe bij sluiten/openen van wagen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan