De kleine vraagjes topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik krijg hier ineens een foto van iemand die op mijn vorig adres woont. Een snelheidsboete van 10/2022 aan kanten Gent, met een nummerplaat waar ik absoluut geen weet van heb.

Ik bel naar de politie, zeggen zij me dat ik iemand anders moet aanwijzen wie dan wel met het voertuig aan het rijden was....😤

Iemand hier al ervaring mee?
Normaal zit er daar een antwoordbrief bij. Wie er reed enzo. Maar woonde jij op 10/2022 daar nog? (Als in, stond uw domicilie daar nog?) Indien niet, dan moet jij er niets van aantrekken, maar de huidige bewoner wel. Staat die brief op jouw naam gericht?

Normaal zit er daar een antwoordbrief bij. Wie er reed enzo. Maar woonde jij op 10/2022 daar nog? (Als in, stond uw domicilie daar nog?) Indien niet, dan moet jij er niets van aantrekken, maar de huidige bewoner wel. Staat die brief op jouw naam gericht?
Zat er inderdaad bij, maar ik heb dus echt 0,0 idee wie met die auto aan het rijden was toen. Ik woon al sinds vorig jaar augustus niet meer op dat adres. De brief staat wel op mijn naam gericht.

Ah, over het stukje van de nummerplaat gelezen, met die nummerplaat/auto heb jij niks te maken? of hoe moeten we dat zien?

Welk merk is deze elektrische bestelwagen?

v5qwvrR.png

Heb sinds gisteren een barst in mijn voorruit (steenslag) en tijdens het rijden is die barst nog groter geworden, heb uiteraard al afspraak gemaakt maar kan volgende week vrijdag pas langs gaan (bedrijfswagen) en moet best nog wat kilometers doen in de tussentijd. Stel die barst blijft groter worden, kan ik daar zelf iets aan doen om dat tegen te gaan?

Barst zelf is gelukkig niet in mijn zicht maar aan de passagierskant.

Eigen advocaat of advocaat van verzekering?

Gewoon een quick question eigenlijk.

Stel je hebt een accident met auto, en je hebt voor de één of andere reden je rechtsbijstand nodig.

Wat doen jullie dan? nemen jullie je eigen advocaat (verzekering laat dat toch quasi altijd toe), of een advocaat van de verzekering zelf?

Ik heb indertijd mijn eigen advocaat genomen, maar ergens toch ook beetje mixed feeling:
Je zou er toch van uit kunnen gaan dat de VERZEKERING hun advocaat nog meer alles op alles zal zetten om je te helpen, aangezien zij een direct gevolg hebben aan jouw accident (met name: zij dienen de tegenpartij te vergoeden, en als zij alles op alles zetten om je te helpen dat het uw fout niet is, of op z'n minst te minimaliseren, is de verzekering ook gebaat hierbij, want dan moeten ze minder of geen schade betalen aan tegenpartij).
Bovendien heeft je verzekerings advocaat wellicht quasi hele dagen dit soort verkeers en auto gevallen op te lossen, dus meer ervaring in pakweg een gemiddelde advocaat die van alles en nog wat pleit.

Dus vandaar mijn vraag.

Vraagje.

Een collega heeft zonet een boete uit Spanje in de brievenbus gekregen. Geen aangetekende zending trouwens, maar een 'gewone' brief. Om binnen de xx dagen een parkeerboete te betalen die dateert van juli 2020. Bedrag: 30€. :wtf:

Wat is de kans dat ze hier tot op het bot achter gaan jagen? Ze hebben er nu al bijna 3 jaar over gedaan om die boete te versturen en dan is het nog een laag bedrag ook. Bovendien hebben ze die boete naar zijn 'oud' addres gestuurd (hij is al 2.5 jaar geleden verhuisd).

Is het beste dat hij die boete betaalt of is het gewoon beter deze voorlopig gewoon te negeren? Er is namelijk ook geen enkel bewijs dat hij die boete in zijn brievenbus heeft gekregen he. (Ah neen want het stak dus in de brievenbus van de nieuwe bewoner die wel zo vriendelijk was de boete correct door te sturen).

Vraagje.

Een collega heeft zonet een boete uit Spanje in de brievenbus gekregen. Geen aangetekende zending trouwens, maar een 'gewone' brief. Om binnen de xx dagen een parkeerboete te betalen die dateert van juli 2020. Bedrag: 30€. :wtf:

Wat is de kans dat ze hier tot op het bot achter gaan jagen? Ze hebben er nu al bijna 3 jaar over gedaan om die boete te versturen en dan is het nog een laag bedrag ook. Bovendien hebben ze die boete naar zijn 'oud' addres gestuurd (hij is al 2.5 jaar geleden verhuisd).

Is het beste dat hij die boete betaalt of is het gewoon beter deze voorlopig gewoon te negeren? Er is namelijk ook geen enkel bewijs dat hij die boete in zijn brievenbus heeft gekregen he. (Ah neen want het stak dus in de brievenbus van de nieuwe bewoner die wel zo vriendelijk was de boete correct door te sturen).
Wel heel triestig als je voor 30 euro wil gaan foefelen. Gewoon betalen, geen gezeik en vooral CORRECT :-)

Wel heel triestig als je voor 30 euro wil gaan foefelen. Gewoon betalen, geen gezeik en vooral CORRECT :)
Ik kan zijn frustratie wel ergens begrijpen. De boete heeft er bijna 3 jaar over gedaan om tot hem te komen.
En voor hetzelfde geld had de nieuwe bewoner die brief gewoon in de fik gestoken en hem niks laten weten he.

(Dit is mij ooit overkomen waardoor ik plots letterlijk een deurwaarder aan de deur kreeg terwijl ik nooit één brief gezien had - want die laatste wist mij natuurlijk wel te vinden terwijl alle briefwissseling inclusief herinneringen & aanmaningen op mijn oud adres terecht waren gekomen en die nieuwe huurder -ik huurde toen- gewoon er niks mee gedaan had :frown:)

Ik heb onlangs de 100k km met mijn auto overschreden. Ik bedacht me opeens dat ik nog altijd met dezelfde 4seizoensbanden rij. Vorige maand naar de keuring gegaan en ook blanco gekeurd zonder opmerkingen. Maar hoe lang gaan autobanden mee? Ik rij 90pr van de tijd autostrade, nooit bij stilgestaan dat banden zolang meegaan.

Hier in de buurt is een verkeerssituatie waarvan ik moet toegeven ik niet met zekerheid kan zeggen wat de échte juiste manier is om te reageren volgens de regels:

Op dat punt moet ge dus voorrang van rechts verlenen, maar op die straat waaraan ge voorrang verricht is er dus wel meteen een wegversmalling waar ge voorrang krijgt op de tegenligger. Tot "waar" op dat stuk weg geldt dan eigenlijk de voorrang die ge moet verlenen? Is dat enkel het stuk nadat de tegenliggers dus de wegversmalling al gepasseerd zijn (dus dat kruispunt oversteken waarbij gij voorrang moet verlenen), of moet ge die voorrang ook nog verlenen aan tegenliggers die net aan die wegversmalling komen (maar zelf eigenlijk voorrang moeten verlenen aan tegenliggers)?

Om er concretere vraag van te maken: auto A staat vlak aan dat kruispunt klaar om naar rechts te gaan (wetende dat het voorrang van rechts is), en auto B staat net klaar (komende uit die straat rechts)) voor de wegversmalling met voor zich dus het verkeersbord dat hij voorrang moet verlenen aan tegenliggers. Wie van de twee heeft in dat geval voorrang?

Op zich heb ik daar nog nooit echt problemen door ervaren en ga ik op het gevoel van het moment af, maar ik vroeg het me eigenlijk wel af hoe het wettelijk gezien correct is.
Untitled.jpg

Voor de hindernis wachten als er een tegenligger is, en zodra die de hindernis gepasseerd is, heeft hij voorrang op links op het kruispunt.
Als die vanop wachten natuurlijk zijn hindernis aan het pakken is, moet ge u van links niet rap in de straat smijten om dan te zagen op die andere, want op het moment dat hij links van de hindernis was, was zijn baan nog vrij.
Domme opstelling wel om die hindernissen zo vlak op een kruispunt te zetten.

Eigen advocaat of advocaat van verzekering?

Gewoon een quick question eigenlijk.

Stel je hebt een accident met auto, en je hebt voor de één of andere reden je rechtsbijstand nodig.

Wat doen jullie dan? nemen jullie je eigen advocaat (verzekering laat dat toch quasi altijd toe), of een advocaat van de verzekering zelf?

Ik heb indertijd mijn eigen advocaat genomen, maar ergens toch ook beetje mixed feeling:
Je zou er toch van uit kunnen gaan dat de VERZEKERING hun advocaat nog meer alles op alles zal zetten om je te helpen, aangezien zij een direct gevolg hebben aan jouw accident (met name: zij dienen de tegenpartij te vergoeden, en als zij alles op alles zetten om je te helpen dat het uw fout niet is, of op z'n minst te minimaliseren, is de verzekering ook gebaat hierbij, want dan moeten ze minder of geen schade betalen aan tegenpartij).
Bovendien heeft je verzekerings advocaat wellicht quasi hele dagen dit soort verkeers en auto gevallen op te lossen, dus meer ervaring in pakweg een gemiddelde advocaat die van alles en nog wat pleit.

Dus vandaar mijn vraag.
Ik heb het nog niet voorgehad, maar als je akkoord hebt van jouw verzekering, dan zou ik voor eigen advocaat gaan.
Advocaten aangesteld door verzekering zitten regelmatig in meerdere gelijkaardige dossiers en mijn gevoel is dat je dan een nummertje bent.

Als je uw eigen advocaat kan inzetten, heb ik toch de indruk dat er meer moeite zal gebeuren en hopelijk een persoonlijkere aanpak.

Uiteraard, afhankelijk van dossier tot dossier.
Gaat het over een klein (routine)geschil kan je misschien een advocaat van de verzekering zijn werk laten doen.

Snelle vraag ivm koelvloeistof:

Auto geeft aan koelvloeistof bijvullen.
330i heeft echter 2 systemen/circuits. Ene staat droog, andere op max

Iemand een idee of die eerst één leegtrekt en dan de andere als reserve?
Morgen maar eens bellen of langsgaan in de garage zeker 😊

Snelle vraag ivm koelvloeistof:

Auto geeft aan koelvloeistof bijvullen.
330i heeft echter 2 systemen/circuits. Ene staat droog, andere op max

Iemand een idee of die eerst één leegtrekt en dan de andere als reserve?
Morgen maar eens bellen of langsgaan in de garage zeker 😊
Bel maar eens want kans is groot dat er een lek is. Ook eens gehad en waterpomp lekte toen.

Garage gebeld. "Vul zelf maar koelvloeistof bij, je moet in augustus toch op onderhoud"
Iets meer dan 1l bijgevuld zonet
Hou het komende dagen in de gaten he, als hij weer zakt.. met dit warme weer ruik je het meestal wel als hij koelvloeistof lekt.

Oliepeil van de Ford transit is een klein beetje gezakt over zijn eerste 9000 km (wagen 8 maand oud). Het betreft een nieuw gekochte wagen, de garage spreekt van een eerste oliewissel op 40000 km/ 2jaar :o.

* Mijn autistische brein zou nu al een oliewissel willen doen , of is dat Overkill? Of wacht ik tot op 1 jaar en dan een oliewissel afdwingen bij de garage?

Oliepeil van de Ford transit is een klein beetje gezakt over zijn eerste 9000 km (wagen 8 maand oud). Het betreft een nieuw gekochte wagen, de garage spreekt van een eerste oliewissel op 40000 km/ 2jaar :eek:.

* Mijn autistische brein zou nu al een oliewissel willen doen , of is dat Overkill? Of wacht ik tot op 1 jaar en dan een oliewissel afdwingen bij de garage?
Is te zien of dit een speciale inloopolie is of niet.
Weet niet of dat nu nog gedaan word en bij welke merken.

Ik weet dat vroeger bij een revisie direct synthetische olie not done was omdat de oliekeerringen eerst wat moesten "slijten"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan