Hier in de buurt is een verkeerssituatie waarvan ik moet toegeven ik niet met zekerheid kan zeggen wat de échte juiste manier is om te reageren volgens de regels:
Find local businesses, view maps and get driving directions in Google Maps.
www.google.be
Op dat punt moet ge dus voorrang van rechts verlenen, maar op die straat waaraan ge voorrang verricht is er dus wel meteen een wegversmalling waar ge voorrang krijgt op de tegenligger. Tot "waar" op dat stuk weg geldt dan eigenlijk de voorrang die ge moet verlenen? Is dat enkel het stuk nadat de tegenliggers dus de wegversmalling al gepasseerd zijn (dus dat kruispunt oversteken waarbij gij voorrang moet verlenen), of moet ge die voorrang ook nog verlenen aan tegenliggers die net aan die wegversmalling komen (maar zelf eigenlijk voorrang moeten verlenen aan tegenliggers)?
Om er concretere vraag van te maken: auto A staat vlak aan dat kruispunt klaar om naar rechts te gaan (wetende dat het voorrang van rechts is), en auto B staat net klaar (komende uit die straat rechts)) voor de wegversmalling met voor zich dus het verkeersbord dat hij voorrang moet verlenen aan tegenliggers. Wie van de twee heeft in dat geval voorrang?
Op zich heb ik daar nog nooit echt problemen door ervaren en ga ik op het gevoel van het moment af, maar ik vroeg het me eigenlijk wel af hoe het wettelijk gezien correct is.