De kleine vraagjes topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heeft er iemand ervaring met ACG in Geel? Ik zoek een betrouwbare onafhankelijke Mini garage.
 
Voor mensen met een (recente?) mercedes, is er ergens op dat stuur een optie om het volgende liedje af te spelen in uw spotify (android car play)?

Al mijn vorige autos hadden dat, mijne heeft wel een volume knop maar vind niks om volgende liedje te kiezen opt stuur, ik moet steeds op die grote ronde knop duwen voor volgende lied in de midden console. Vind dat vrij lastig aangezien dat touchscreen ding daar half over hangt.

Dit is mijn stuur:
 
Voor mensen met een (recente?) mercedes, is er ergens op dat stuur een optie om het volgende liedje af te spelen in uw spotify (android car play)?

Al mijn vorige autos hadden dat, mijne heeft wel een volume knop maar vind niks om volgende liedje te kiezen opt stuur, ik moet steeds op die grote ronde knop duwen voor volgende lied in de midden console. Vind dat vrij lastig aangezien dat touchscreen ding daar half over hangt.

Dit is mijn stuur:
Op de bovenkant van uw touchpad op de middenconsole naar links of rechts swipen. Kan je perfect op het gevoel doen, er zit een lichte verdikking op de pad.
 
dat touchpad werkte bij mij precies niet of ik doe het fout, heb het voor mekaar gekregen door op tussen mijn km tellen en toerenteller de media te tonen en dan kan ik via dat zwart knopje aan de rechterkant omhoog en omlaag swipen voor van lied te veranderen.

Had persoonlijk daar wel liever ne knop voor gehad ipv dat swipen, maar soit twerkt allesinds nu.
 
Cardoen, interessant of van wegblijven voor een nieuwe auto?
Mijne kameraad koopt daar altijd zijn wagens. Heeft na een paar jaar elke keer een andere door overnamepremie en eventuele opleg indien nodig. Is er wel content van.

Vind zelf dat de prijzen wat hoog zijn.

Zou, persoonlijk, eerder eens kijken in Duitsland. Prijzen liggen daar een pak lager en hebben serieus veel keuze. Op mobile.de hebben ze nieuwe en jonge tweedehands wagens met Europese garantie.
 
Ik wil mijne oude auto, ne golf 4 tdi van 2003 verkopen. Ik ga die niet meer keuren voor verkoop, dus zou voor export of onderdelen moeten zijn. Hoe regel ik dat? Welke papieren moet ik meegeven aan de koper? Ik heb nog nooit zelf mijn auto verkocht en verwacht wel rare kopers in dat segment.
 
Ik heb vorige week voor de eerste keer in mijn leven met een automaat gereden. Maar ik ben precies toch niet helemaal mee met wat het verschil nu exact is tussen de elektronische parkeerrem en de stand P op mijn hendel. Als ik het contact uitzet en de elektronische parkeerrem springt automatisch aan, wat is dan het nut van de P-stand?
 
Elektronische parkeerrem is dat je remmen effectief vastgehouden worden.
P-stand is een pin die in je versnellingsbak gezet wordt waardoor deze niet meer kan draaien.
Als gebruiker is er geen verschil tussen de 2, maar op technisch vlak serieus verschil.
 
Elektronische parkeerrem is dat je remmen effectief vastgehouden worden.
P-stand is een pin die in je versnellingsbak gezet wordt waardoor deze niet meer kan draaien.
Als gebruiker is er geen verschil tussen de 2, maar op technisch vlak serieus verschil.
Wat doe je dan in praktijk als je ergens parkeert? In stand P zetten? En die elektronische handrem gaat dan nog eens automatisch extra op?
 
Wat doe je dan in praktijk als je ergens parkeert? In stand P zetten? En die elektronische handrem gaat dan nog eens automatisch extra op?
De P-stand vergrendeld uw bak, vooral bij het opnieuw starten kan dat interessant zijn om geen brokken te maken.
 
De P-stand vergrendeld uw bak, vooral bij het opnieuw starten kan dat interessant zijn om geen brokken te maken.
Wat is eigenlijk de reden dat ik bij de golf hem manueel in P moet zetten en hij de BMW gaat hij gewoon in P als ik de wagen uitzet? Heeft dat met het type versnellingsbak te maken ofzo? (DSG - ZF)
 
Wat is eigenlijk de reden dat ik bij de golf hem manueel in P moet zetten en hij de BMW gaat hij gewoon in P als ik de wagen uitzet? Heeft dat met het type versnellingsbak te maken ofzo? (DSG - ZF)
Heeft vooral met kwaliteit te maken :p
Nee heeft inderdaad met het type te maken. Bij de golf is dit nog mechanisch. Bij de BMW is de pook in feite gewoon een schakelaar en gebeurt alles elektronisch. De nieuwe golf is trouwens ook gewoon elektronisch. Of shift-by-wire.
 
De P-stand vergrendeld uw bak, vooral bij het opnieuw starten kan dat interessant zijn om geen brokken te maken.
Blijft een automaat (DSP/DCT) dan gekoppeld staan terwijl er een pin in de versnellingsbak zit? Dat wil zeggen dat als er iemand vanachter op uw geparkeerde wagen rijdt, ge sowieso ne nieuwe versnellingsbak moogt gaan halen?
 
Ik zou verwachten dat die pin wel de zwakste schakel is, net om grote schadegevallen te voorkomen zoals jij beschrijft.
 
Mijne kameraad koopt daar altijd zijn wagens. Heeft na een paar jaar elke keer een andere door overnamepremie en eventuele opleg indien nodig. Is er wel content van.

Vind zelf dat de prijzen wat hoog zijn.

Zou, persoonlijk, eerder eens kijken in Duitsland. Prijzen liggen daar een pak lager en hebben serieus veel keuze. Op mobile.de hebben ze nieuwe en jonge tweedehands wagens met Europese garantie.

Lijkt me op het eerste zicht toch goedkoper dan bij de dealer zelf. Alhoewel ik (nog) geen idee heb van de kortingen bij de dealers, en die bij Cardoen er al bij staan. (Of is daar nog onderhandelingsmarge?)

Vooral interessant omdat je alles onder één dak hebt. Maar de afkomst van die wagens is niet altijd duidelijk. Niet dat dat erg is maar wel iets om over na te denken.

Er zijn momenteel een 5-tal merken/modellen die ik overweeg, dus is het inderdaad interessant om ze bijeen te hebben en niet bij 5 dealers een afspraak te moeten maken.

Nuja, we hebben nog tijd, de Peugeot blijft hier nog staan zolang mijn vrouw van thuis uit werkt, dan is het nutteloos om 2 auto's te hebben.
Hopelijk tegen dat het zover is kunnen we naar dealers zonder afspraken te moeten maken
 
Eergisteren heeft een vriendelijke oudere man mijn flank beschadigd.

Nu is de vraag: ga ik dat laten repareren? De auto heeft 182000 km en op 200000 km verloopt zijn extra verzekering en gaat die sowieso de deur uit.

Ik twijfel om hem per direct onder de voeten uit te doen en te "cashen" om in een nieuw voertuig te investeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan