De kleine vraagjes topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
De link die hij zelf meegaf sprak van €90, daar koop je toch al een batterij voor denk ik ;)
jezus christus, o edele verdediger van de aankoper van een tweedehandsauto. Het wordt een beetje triest dat ik hier tot drie keer toe moet op terug komen en eigenlijk tot op heden nog steeds geen antwoord heb op mijn vraag:

- voor 85 euro heb ik geen autobatterij gekocht en al helemaal niet geplaats. Het feit dat het plaatsen van een autobatterij eenvoudig is maakt mij geen bal uit want ik werk niet aan mijn eigen auto. Dat mag een domme beslissing zijn, het is wel legitiem.
- de garage waar ik mijn nieuwe auto ga kopen WEET dat mijn batterij op heen hol meer trekt, dat zal waarschijnlijk die mannen ook worst wezen eerlijk gezegd nu die overnameprijs echt niet om over naar huis te schrijven is. Dat neem ik er gewoon bij. Dat mag een domme beslissing zijn, het is wel legitiem.
- ik verkoop die auto NIET particulier wat maakt dat ik niemand zijn zuurverdiende centjes ga aftroggelen
- Mijn punt is dat ik weinig zin heb om een aankoop te doen waar ik totaal geen nut aan heb en ik dus liever iets koop wat wel nog enig nut heeft, zijnde een powerbank en jumpstarter in 1.
- uiteraard ga ik dat niet veel nodig hebben maar dan heb ik tenminste een deftige powerbank in mijn auto liggen die op een reis naar Italië al de kinderen hun electromateriaal continue kan opladen.
 
Ik rij nu met een wagen van een kennis ( wagen die hij even kan missen ) mag ik daar eigenlijk met rijden ? voertuig is verzekerd en is met alles in orde.
 
Ik rij nu met een wagen van een kennis ( wagen die hij even kan missen ) mag ik daar eigenlijk met rijden ? voertuig is verzekerd en is met alles in orde.
Hangt heel soms van de verzekering af. Maar normaal gezien mag jij er gewoon met rijden en je bent dan ook nog verzekerd moest er iets gebeuren.
 
Zijn er detailing producten zoals je de bekende hebt (Turtle Wax, Meguiars, CarPro, ...) maar dan van een minder bekend en lokalere ontwikkelaar? Ik hou mijn voertuigen graag proper maar de prijzen zijn soms absurd.

In de US valt het wel mee, daar heb je soms 3.8l van bepaalde producten voor 15 dollar. Echter hier betalen we daar makkelijk 30-40 euro voor.
Ik zoek dus de gouden middenweg. Iemand ervaring met een bepaald merk?
 
Zijn er detailing producten zoals je de bekende hebt (Turtle Wax, Meguiars, CarPro, ...) maar dan van een minder bekend en lokalere ontwikkelaar? Ik hou mijn voertuigen graag proper maar de prijzen zijn soms absurd.

In de US valt het wel mee, daar heb je soms 3.8l van bepaalde producten voor 15 dollar. Echter hier betalen we daar makkelijk 30-40 euro voor.
Ik zoek dus de gouden middenweg. Iemand ervaring met een bepaald merk?
Poorboys is goed spul voor weinig geld.
 
Particulieren onderling, die mogen toch gewoon een auto schenken hé? Op voorwaarde dat de ontvangers niet binnen de 3 jaar sterven?

Dus als bomma een polo'ke heeft staan mag ze dat toch gewoon aan hare zoon of kleinzoon geven hé?

Zelfs zonder handgift als ik het goed begrijp.
 
Particulieren onderling, die mogen toch gewoon een auto schenken hé? Op voorwaarde dat de ontvangers niet binnen de 3 jaar sterven?

Dus als bomma een polo'ke heeft staan mag ze dat toch gewoon aan hare zoon of kleinzoon geven hé?

Zelfs zonder handgift als ik het goed begrijp.
De schenking mag volgens mij. Maar je moet natuurlijk wel opnieuw BIV en VB betalen.
 
Zijn er detailing producten zoals je de bekende hebt (Turtle Wax, Meguiars, CarPro, ...) maar dan van een minder bekend en lokalere ontwikkelaar? Ik hou mijn voertuigen graag proper maar de prijzen zijn soms absurd.

In de US valt het wel mee, daar heb je soms 3.8l van bepaalde producten voor 15 dollar. Echter hier betalen we daar makkelijk 30-40 euro voor.
Ik zoek dus de gouden middenweg. Iemand ervaring met een bepaald merk?
Die merken zitten allemaal rond de zelfde prijzen vrees ik. Heb hier ook allemaal producten van gyeon, poorboys etc maar tegenwoordig weinig zin om nog veel tijd te besteden aan het wassen van mijn auto. Ben dan optimum no rinse tegen gekomen en gebruik dat nu. Auto is snel gewassen en het resultaat is ook goed. CarPro heeft ook een no rinse product en noemt ech2o.
 
Particulieren onderling, die mogen toch gewoon een auto schenken hé? Op voorwaarde dat de ontvangers niet binnen de 3 jaar sterven?

Dus als bomma een polo'ke heeft staan mag ze dat toch gewoon aan hare zoon of kleinzoon geven hé?

Zelfs zonder handgift als ik het goed begrijp.
Kunt ge die dan niet beter voor ne symbolische Euro overkopen? Hebt ge minder problemen mee moest er toch iets gebeuren.

Kweet dat ze dat vroeger zo deden.
 
Ik was op de snelweg aan het rijden. Toen ik even naar m'n rechterzijspiegel keek, zag ik dat de spiegel zelf eruit was gevallen. Half los. Ik reed naar de pechstrook, maar door de trillingen van de auto was dat ondertussen al helemaal weggevallen. Auto is een VW golf 7, bouwjaar 2014. Nog nooit zoiets geweten. Het gaat dus puur om het gedeelte "spiegel", de rest hangt er nog aan lol. Zou ik daarvoor ook terecht kunnen bij Carglas? Zo rijden is wel gevaarlijk. Ik moet over m'n schouders naar rechts kijken als ik rechts wil afslaan. Ik moet dit dringend herstellen.
 
Ik was op de snelweg aan het rijden. Toen ik even naar m'n rechterzijspiegel keek, zag ik dat de spiegel zelf eruit was gevallen. Half los. Ik reed naar de pechstrook, maar door de trillingen van de auto was dat ondertussen al helemaal weggevallen. Auto is een VW golf 7, bouwjaar 2014. Nog nooit zoiets geweten. Het gaat dus puur om het gedeelte "spiegel", de rest hangt er nog aan lol. Zou ik daarvoor ook terecht kunnen bij Carglas? Zo rijden is wel gevaarlijk. Ik moet over m'n schouders naar rechts kijken als ik rechts wil afslaan. Ik moet dit dringend herstellen.
Gewoon naar de dealer rijden?
Waarschijnlijk is de lijm losgekomen van de spiegel. Zo rondrijden is uiteraard levensgevaarlijk.
 
Gewoon naar de dealer rijden?
Waarschijnlijk is de lijm losgekomen van de spiegel. Zo rondrijden is uiteraard levensgevaarlijk.
Idd, maar ik dacht eventueel aan carglass ook omdat ik geen zin heb om wekenlang zonder zijspiegel te zitten.

Ik heb al naar 3 VW filialen gebeld ondertussen omdat ze het niet in voorraad hadden. Telkens krijg ik een reactie van "och meneer, je bent al de 4de die belt". Blijkbaar is dit een algemeen probleem en is dit bij de nieuwere modellen opgelost. Wel een geluk dat ik een filiaal heb gevonden waar ik vandaag nog langskan.
 
Idd, maar ik dacht eventueel aan carglass ook omdat ik geen zin heb om wekenlang zonder zijspiegel te zitten.

Ik heb al naar 3 VW filialen gebeld ondertussen omdat ze het niet in voorraad hadden. Telkens krijg ik een reactie van "och meneer, je bent al de 4de die belt". Blijkbaar is dit een algemeen probleem en is dit bij de nieuwere modellen opgelost. Wel een geluk dat ik een filiaal heb gevonden waar ik vandaag nog langskan.
Gewoon bij Winparts bestellen?


Met kortingscode 'vwdasoriginal' krijg je 10% korting in de winkelwagen.
 
Het was een dringende geval. Ik wasl al blij dat ik op de dag zelf geholpen ben. Ik heb m'n auto elke dag nodig om dochter op te pikken van school. Rijden met een kapotte zijspiegel in een schoolomgeving zou onverantwoord zijn. Dus dan maar rap laten herstellen in VW filiaal. Dit grapje kostte me 80 euro:oink: Ze hebben dat spiegel in 5minuten tijd gefixt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan