De kleine vraagjes topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oliepijl?
Dat heb ik nog niet tegengekomen.

Voor de rest is het duidelijk hé, olie laten nakijken binnen 6000 km, of in maart 2021 wanneer je minder km rijdt.

Het is altijd wat het eerste komt dat telt, de mijne zegt nu verse olie binnen de 1600 km of februari 2022.
Zal dus uiteraard voor binnenkort zijn, tegen februari 2022 zit ik er 40,000km over 😉
Zal er straks of morgen een foto van posten.
In de Idrive staat: oliepeil. En dan ook nog remvloeistof voor die datum en nog "autoinspectie" en "autocontrole"

Ja inderdaad dat leek me ook logisch. Olie laten nakijken in Maart, maar wij hebben hem van Oktober en toen heeft hij klein onderhoud gehad dus oliewissel 🙂 Daarmee dat ik het raar vond, maar van de garage ook geen duidelijk antwoord.
Ge maakt precies wel wat km 😉

@MrKend54l inderdaad premium selection
Waardoor die ook de eerste 6 maand of 10k km op gratis onderhoud zou kunnen moest het zijn.
 
Zal er straks of morgen een foto van posten.
In de Idrive staat: oliepeil. En dan ook nog remvloeistof voor die datum en nog "autoinspectie" en "autocontrole"

Ja inderdaad dat leek me ook logisch. Olie laten nakijken in Maart, maar wij hebben hem van Oktober en toen heeft hij klein onderhoud gehad dus oliewissel 🙂 Daarmee dat ik het raar vond, maar van de garage ook geen duidelijk antwoord.
Ik dacht bij een aantal recente auto's gezien te hebben dat die checks de eerste 2 jaar wat vaker worden aangeraden door de fabrikant.
 
Zal er straks of morgen een foto van posten.
In de Idrive staat: oliepeil. En dan ook nog remvloeistof voor die datum en nog "autoinspectie" en "autocontrole"

Ja inderdaad dat leek me ook logisch. Olie laten nakijken in Maart, maar wij hebben hem van Oktober en toen heeft hij klein onderhoud gehad dus oliewissel 🙂 Daarmee dat ik het raar vond, maar van de garage ook geen duidelijk antwoord.
Ge maakt precies wel wat km 😉

@MrKend54l inderdaad premium selection
Waardoor die ook de eerste 6 maand of 10k km op gratis onderhoud zou kunnen moest het zijn.
Is dat onderhoud wel geregistreerd?
Kan je zien bij servicehistorie. Lijkt me dat dit gewoon niet of niet zorgvuldig is gedaan. Normaal interval is elke 2j of 30k km.
 
Is dat onderhoud wel geregistreerd?
Kan je zien bij servicehistorie. Lijkt me dat dit gewoon niet of niet zorgvuldig is gedaan. Normaal interval is elke 2j of 30k km.
Yup onderhoud staat ook in de Idrive geregistreerd.
Misschien inderdaad niet zorgvuldig gedaan.
Ga er in elk geval niet voor betalen 🙂
Interval lijkt te kloppen met wat ze vertelde. Nog +-30k km en dan groot onderhoud.

Zie net op de mijne dat er ook oliepeil staat.
Idem in men connecties drive app...
Staat inderdaad ook op de app.
Misschien gewoon nazicht of bijvulling.
 
Yup onderhoud staat ook in de Idrive geregistreerd.
Misschien inderdaad niet zorgvuldig gedaan.
Ga er in elk geval niet voor betalen 🙂
Interval lijkt te kloppen met wat ze vertelde. Nog +-30k km en dan groot onderhoud.


Staat inderdaad ook op de app.
Misschien gewoon nazicht of bijvulling.
Gewoon even langsgaan bij de stealer en correct laten zetten. Anders ga je binnen 6k km een rode waarschuwing krijgen, en ga je een teleservice uitsturen.
Allemaal geen ramp natuurlijk maar het moet correct zijn.
 
Zal inderdaad eens moeten langsgaan.jamm
Gewoon even langsgaan bij de stealer en correct laten zetten. Anders ga je binnen 6k km een rode waarschuwing krijgen, en ga je een teleservice uitsturen.
Allemaal geen ramp natuurlijk maar het moet correct
Ja inderdaad zal eens moeten langsgaan. Jammer dat ze aan telefoon meteen vragen "Zal ik een afspraak voor uw inplannen om hem binnen te brengen" ipv eens na te denken.

Kom net tot de conclusie dat de auto in maart 2j zou zijn en over 6000km aan 25k zit.
Kans is dan wel groot dat het onderhoud werd geregistreerd maar er iets anders ivm de olie is vergeten
 
Zal inderdaad eens moeten langsgaan.jamm

Ja inderdaad zal eens moeten langsgaan. Jammer dat ze aan telefoon meteen vragen "Zal ik een afspraak voor uw inplannen om hem binnen te brengen" ipv eens na te denken.

Kom net tot de conclusie dat de auto in maart 2j zou zijn en over 6000km aan 25k zit.
Kans is dan wel groot dat het onderhoud werd geregistreerd maar er iets anders ivm de olie is vergeten
Wel wat raar, eerste onderhoud is normaal pas op 30k km of 18 maanden (de mijne, G20 330e alvast).
Het is ook een dynamisch systeem dat aan de hand van gebruiksprofiel (veel stad of veel autostrade b.v.) een variabel onderhoudspunt bepaalt, bij de mijne was dit nu 33,000 km ongeveer voor het eerste onderhoud....
 
Ik heb (weer) een stommiteit begaan. Heb onlangs al het ijs van mijn auto gekrast met een ijskrabber... Was in het donker dus zag pas de volgende dag dat er nu overal van die melkachtige strepen op zijn. Het voelt ook wel een beetje ruw aan als ik er met mijn vinger over wrijf. Wat kan ik hier aan doen? Net nieuw gekregen van het bedrijf...
Dus gij hebt uw lak ijsvrij zitten maken met een krabber, maar toch is er een werkgever die u een wagen geeft?
 
En welke wagen is dat juist? Want dat maakt uiteraard ook een verschil :p

@die zotte ijskrab verhalen hier.
Ik kan nu toch moeilijk geloven dat mensen ECHT zo dom zijn. Maar goed ik heb deze week nog maar iemand zien rijden op sneeuwkettingen. Dus ik schrik er eigenlijk niet van.
BMW 3 touring f31
 
Dus eigenlijk is uw vraag: mag ik een auto met verborgen gebreken verkopen?

Zeg het dan ten minste tegen de koper dat die aan vervanging toe is, of spendeer de €100 (of wat kost dat) of dat te fixen.
nee, mijn concrete vraag is: is het gebruik van een jump starter van die aard dat dat schade kan toebrengen aan mijn auto.

auto wordt normaliter overgenomen door de garage (onderteken bestelbon is echt niet meer veraf) aan een veel te lage prijs en als het u gerust mag stellen , ik heb al aangegeven aan de garage dat mijn batterij "een beetje kuren heeft".

edit: waar jij leest dat ik wil verkopen met verborgen gebreken...ik zie het niet hoor.
 
Wel wat raar, eerste onderhoud is normaal pas op 30k km of 18 maanden (de mijne, G20 330e alvast).
Het is ook een dynamisch systeem dat aan de hand van gebruiksprofiel (veel stad of veel autostrade b.v.) een variabel onderhoudspunt bepaalt, bij de mijne was dit nu 33,000 km ongeveer voor het eerste onderhoud....
Volgens mij hebben ze een onderhoud gedaan op 15k omdat we hem toen gekocht hebben.

Ga afwachten wat er in maart opstaat en es naar de dealer dan.
Blijkbaar toch niet zo standaard 😁. Voor de rest bolt da nog fantastisch goed
 
nee, mijn concrete vraag is: is het gebruik van een jump starter van die aard dat dat schade kan toebrengen aan mijn auto.

auto wordt normaliter overgenomen door de garage (onderteken bestelbon is echt niet meer veraf) aan een veel te lage prijs en als het u gerust mag stellen , ik heb al aangegeven aan de garage dat mijn batterij "een beetje kuren heeft".

edit: waar jij leest dat ik wil verkopen met verborgen gebreken...ik zie het niet hoor.
Tussen de lijnen kan je dat perfect lezen anders ;) Maar ik begrijp niet goed dat je waarom je zo'n jumpstarter koopt als je voor hetzelfde bedrag wsl de batterij had kunnen vervangen en niet met al dat gedoe had gezeten.
 
Tussen de lijnen kan je dat perfect lezen anders ;) Maar ik begrijp niet goed dat je waarom je zo'n jumpstarter koopt als je voor hetzelfde bedrag wsl de batterij had kunnen vervangen en niet met al dat gedoe had gezeten.
Omdat hij de jumpstarter kan hergebruiken na de verkoop van zijn auto en die batterij niet meer?
 
Omdat hij de jumpstarter kan hergebruiken na de verkoop van zijn auto en die batterij niet meer?
Rij al 25 jaar met de auto, nog nooit nodig gehad. Maar mensen vegen natuurlijk graag voor eigen deur en schuiven de miserie door naar elders :unsure:
 
Tussen de lijnen kan je dat perfect lezen anders ;) Maar ik begrijp niet goed dat je waarom je zo'n jumpstarter koopt als je voor hetzelfde bedrag wsl de batterij had kunnen vervangen en niet met al dat gedoe had gezeten.
Die jumpstarters staan vaak in korting overal te koop voor €50.

Straf dat jij auto batterijen voor €50 kunt kopen :unsure:.
 
Gisteren toevallig eens onder mijn auto gekeken en de plaat om mijn carter te beschermen is zo roest als iets. Eind augustus ben ik nog naar de keuring geweest zonder problemen.
Kijken ze enkel naar de structurele elementen daar misschien? Of zat er misschien een plastieken kap voor die ik nu ergens onderweg ben kwijtgeraakt en wordt dit de volgende keer een rode kaart?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan