De kleine vraagjes topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vraag ivm onderhoud

Wij hebben onze 3 reeks nu +- 4maanden (en een kleine 4000km). In oktober bij aflevering heeft die een klein onderhoud gekregen (olie, microfilter etc)

Nu staat in de app en op de auto "Oliepeil maart 2021 of over 6000km"
Ik heb naar de garage gebeld wat dit nu eigenlijk wilt zeggen, maar volgens hun moet ik in Maart eens kijken wat het exact zegt.
Iemand met een BMW die enig idee heeft wat ze ermee bedoelen ?

De remvloeistof zou voor 2022 zijn volgens haar (+-90€)
Groot onderhoud na nog eens 30.000km dus rond de 40-45.000km (prijs zit dan op +-550€), indien keuringsnazicht erbij komt gaat het naar 600€
 
Da's ne mindere, gaan we inderdaad moeten klasseren onder stommiteiten. Misschien valt het nog weg te polieren. Eventueel foto van? Voel je de krassen als je er over gaat met de nagel?
 
Wie heeft er " run flat all seasons "liggen?
Mensen die weinig belang hechten aan comfort denk ik :p
Nee runflats ik zou het niemand aanraden. Rijden merkbaar minder goed dan non runflats.
Allez tot je natuurlijk een platte band hebt, dan ben je heel blij dat je er hebt :p

crossclimates zijn ook in runflats te krijgen. Dus die zou ik dan wel aanraden mocht je op zoek zijn.
 
Mensen die weinig belang hechten aan comfort denk ik :p
Nee runflats ik zou het niemand aanraden. Rijden merkbaar minder goed dan non runflats.
Allez tot je natuurlijk een platte band hebt, dan ben je heel blij dat je er hebt :p

crossclimates zijn ook in runflats te krijgen. Dus die zou ik dan wel aanraden mocht je op zoek zijn.
Ik heb runflats van Pirelli liggen .
Boter zacht die wagen..
 
Op 1 paneel of over heel de wagen? Als het niet te polieren valt ist herspuiten dat kan wel wat kosten. Verder valt het te zien of het een leasing is of aangekocht door bedrijf, of er dan omnium op zit en wat uw vrijstelling is.
 
Ach troost u. Ik ken iemand die dat ooit met een tegel gedaan heeft die ze zag liggen in een berg puin naast haar wagen.

True story.
 
Waarom ben ik niet verbaasd dat er "haar wagen" staat? :thinking:

Doet me denken aan een oude machine op het werk. Paar jaar geleden waren er een paar jobstudenten en door een panne was er geen werk voor hen. Dus hadden ze aan die gasten een emmer water en wa kuismateriaal gegeven om die te kuisen. Die hebben dus heel die machine gekuist met staalwol, inclusief de plexiglas panelen om binnen te kijken in de machine 🤦‍♂️
 
Hier aantal jaar geleden klanten die met een schup de sneeuw/ijs van het dak van hun auto hebben verwijderd. "Maar ShovShov dat is nu geen speciaal verhaal he, gewoon een stommiteit met krassen op het dak als gevolg." Neen beste lezer ware het niet dat ze op hun dak zijn gaan staan om het hardnekkig ijs te verwijderen alsof ze er boompjes gingen planten nadien. -> nieuw dak.
 
Ik heb runflats van Pirelli liggen .
Boter zacht die wagen..
En welke wagen is dat juist? Want dat maakt uiteraard ook een verschil :p

@die zotte ijskrab verhalen hier.
Ik kan nu toch moeilijk geloven dat mensen ECHT zo dom zijn. Maar goed ik heb deze week nog maar iemand zien rijden op sneeuwkettingen. Dus ik schrik er eigenlijk niet van.
 
En welke wagen is dat juist? Want dat maakt uiteraard ook een verschil :p

@die zotte ijskrab verhalen hier.
Ik kan nu toch moeilijk geloven dat mensen ECHT zo dom zijn. Maar goed ik heb deze week nog maar iemand zien rijden op sneeuwkettingen. Dus ik schrik er eigenlijk niet van.
Na een jaar coronacrisis kijk ik op dat gebied nergens meer van op hoor.
 
Vraag ivm onderhoud

Wij hebben onze 3 reeks nu +- 4maanden (en een kleine 4000km). In oktober bij aflevering heeft die een klein onderhoud gekregen (olie, microfilter etc)

Nu staat in de app en op de auto "Oliepeil maart 2021 of over 6000km"
Ik heb naar de garage gebeld wat dit nu eigenlijk wilt zeggen, maar volgens hun moet ik in Maart eens kijken wat het exact zegt.
Iemand met een BMW die enig idee heeft wat ze ermee bedoelen ?

De remvloeistof zou voor 2022 zijn volgens haar (+-90€)
Groot onderhoud na nog eens 30.000km dus rond de 40-45.000km (prijs zit dan op +-550€), indien keuringsnazicht erbij komt gaat het naar 600€
Oliepijl?
Dat heb ik nog niet tegengekomen.

Voor de rest is het duidelijk hé, olie laten nakijken binnen 6000 km, of in maart 2021 wanneer je minder km rijdt.

Het is altijd wat het eerste komt dat telt, de mijne zegt nu verse olie binnen de 1600 km of februari 2022.
Zal dus uiteraard voor binnenkort zijn, tegen februari 2022 zit ik er 40,000km over 😉
 
Vind ge? Moet ge op Facebook maar eens wat reacties lezen op nieuwsberichten, elke keer sta ik weer verstomd 😂
Dat uw voor mij nog wel een andere zaak.
Vraag ivm onderhoud

Wij hebben onze 3 reeks nu +- 4maanden (en een kleine 4000km). In oktober bij aflevering heeft die een klein onderhoud gekregen (olie, microfilter etc)

Nu staat in de app en op de auto "Oliepeil maart 2021 of over 6000km"
Ik heb naar de garage gebeld wat dit nu eigenlijk wilt zeggen, maar volgens hun moet ik in Maart eens kijken wat het exact zegt.
Iemand met een BMW die enig idee heeft wat ze ermee bedoelen ?

De remvloeistof zou voor 2022 zijn volgens haar (+-90€)
Groot onderhoud na nog eens 30.000km dus rond de 40-45.000km (prijs zit dan op +-550€), indien keuringsnazicht erbij komt gaat het naar 600€
Is het een premium selection?
 
En welke wagen is dat juist? Want dat maakt uiteraard ook een verschil :p

@die zotte ijskrab verhalen hier.
Ik kan nu toch moeilijk geloven dat mensen ECHT zo dom zijn. Maar goed ik heb deze week nog maar iemand zien rijden op sneeuwkettingen. Dus ik schrik er eigenlijk niet van.

Overbuurbrouw stond begin deze week haar ruit ijsvrij te maken met een afgebroken tafelpoot...
 
vraag ivm batterij

In november mijn batterij quasie volledig laten leegtrekken door tijdens een rustpauze mijn zetelverwarming aan te zetten terwijl motor niet aan lag (bon, niet mijn beste beslissing in 2020). Op dat moment met een jump starter op het werk de boel weer in gang gekregen.

Batterij (8 jaar oud) heeft ongetwijfeld danig tegen zijn tanden gehad :) Probleem is dat ik bijna geen autosnelweg meer doe wat ook niet bevorderlijk is voor mijn batterij.

Enkele weken terug weer een lege batterij maar gelukkig op het werk dus terug de boel weer in gang gekregen.

Met de koude nachten in het verschiet vorige week een jump starter gekocht (https://www.bol.com/nl/p/lifegoods-...tgh=lovdso-FbjH0KoEUUI5OhA.2_5.6.ProductTitle) en deze werd gisteren geleverd.

Deze morgen al een eerste keer mogen testen en dat werkt dus wonderwel. Op zich tevreden van de aankoop. Normaal zou ik mijn batterij moeten laten vervangen maar aangezien we hier binnen nu en zes maanden een nieuwe auto gaan kopen en ik toch nood had aan een powerbank gekozen voor de aankoop van voormelde.

concrete vraag: kan dat op enige manier kwaad dat ik de komende tijd occasioneel met een jump starter ga werken of moet ik "absoluut" een nieuwe batterij kopen in een auto die ik toch bijna van de hand doe?
 
concrete vraag: kan dat op enige manier kwaad dat ik de komende tijd occasioneel met een jump starter ga werken of moet ik "absoluut" een nieuwe batterij kopen in een auto die ik toch bijna van de hand doe?
Dus eigenlijk is uw vraag: mag ik een auto met verborgen gebreken verkopen?

Zeg het dan ten minste tegen de koper dat die aan vervanging toe is, of spendeer de €100 (of wat kost dat) of dat te fixen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan