De kleine vraagjes topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb mail gekregen omtrent de herstelkosten van vorige lease wagen (oktober 2020 ingeleverd). 400 euro, maar er is een franchise ter waarde van 50 euro van toepassing. Wil dit zeggen dat ik 50 euro betaal of 350 euro?
 
Ik ontdek hier net ontdekt dat de keuring van mijn wagen vervalt op 12/01/2021.
Heb het bekende groene briefje niet gekregen via de post.
Nu gaat de wagen ook in de verkoop en moet ik een 2dehands keuring hebben.
Kan ik de gewone keuring en de 2dehands keuring tegelijk krijgen?
Of blijven dat 2 aparte keuringen?
 
Ik heb mail gekregen omtrent de herstelkosten van vorige lease wagen (oktober 2020 ingeleverd). 400 euro, maar er is een franchise ter waarde van 50 euro van toepassing. Wil dit zeggen dat ik 50 euro betaal of 350 euro?
de franchise is van toepassing op alle kosten die hoger zijn dan 50 euro. (in bijna 100% van de gevallen dus). bij ons is de franchise 250 euro. Als ge dan een velgschade hebt van 99 of 125 euro ofzo, dan betaalt ge de werkelijke kost, want die is lager dan de franchise. bij werkelijke kost hoger dan die 250 euro, betaalt ge de franchise.

Nu bij jullie is de franchise wel aan de lage kant, wat in uw voordeel is.. ge gaat bijna nooit meer dan 50 euro moeten betalen. Ergens vind ik dit geen goed systeem. Het zet niet echt aan tot verantwoord rijden/parkeren. Ik bedoel maar: als ge niet goed kunt parkeren en er staat een paaltje in de weg, gaat ge minder geneigd zijn om dat echt te vermijden of u elders te gaan parkeren, want het gaat u maar 50 euro kosten in het slechtste geval...
bij ons is het dus 250 euro (vroeger was het 500), en dan werd er toch veel verantwoorder omgegaan met de bedrijfswagens.
 
de franchise is van toepassing op alle kosten die hoger zijn dan 50 euro. (in bijna 100% van de gevallen dus). bij ons is de franchise 250 euro. Als ge dan een velgschade hebt van 99 of 125 euro ofzo, dan betaalt ge de werkelijke kost, want die is lager dan de franchise. bij werkelijke kost hoger dan die 250 euro, betaalt ge de franchise.

Nu bij jullie is de franchise wel aan de lage kant, wat in uw voordeel is.. ge gaat bijna nooit meer dan 50 euro moeten betalen. Ergens vind ik dit geen goed systeem. Het zet niet echt aan tot verantwoord rijden/parkeren. Ik bedoel maar: als ge niet goed kunt parkeren en er staat een paaltje in de weg, gaat ge minder geneigd zijn om dat echt te vermijden of u elders te gaan parkeren, want het gaat u maar 50 euro kosten in het slechtste geval...
bij ons is het dus 250 euro (vroeger was het 500), en dan werd er toch veel verantwoorder omgegaan met de bedrijfswagens.
Ja maar het vermeerdert elke keer. Tweede schadegeval is 150 dacht ik
 
idem hier. en ik zou misschien voor en achterkant willen, maar is misschien moeilijker en vooral duurder ?

Ik heb zelf ook een vraagje: Ik lees op verschillende sites dat een (keramische) coating van de wagen betere bescherming biedt. kostprijs ligt rond de 200 a 250 euro voor een ganse wagen (klopt dat?). Zouden jullie dat ook doen op een tweedehandse wagen van paar jaar oud ?
 
idem hier. en ik zou misschien voor en achterkant willen, maar is misschien moeilijker en vooral duurder ?

Ik heb zelf ook een vraagje: Ik lees op verschillende sites dat een (keramische) coating van de wagen betere bescherming biedt. kostprijs ligt rond de 200 a 250 euro voor een ganse wagen (klopt dat?). Zouden jullie dat ook doen op een tweedehandse wagen van paar jaar oud ?
200-250 euro als je het zelf doet dan. Laten doen kost gemakkelijk +1000 euro. Waarom zou je het willen laten doen? Want echt bescherming geeft het toch niet imo.
 
ah, en dat is nu net wat ze allemaal zeggen, dat het extra bescherming biedt. dan niet ;-) 1000 euro uitgespaard.
 
Ik bedoel maar: als ge niet goed kunt parkeren en er staat een paaltje in de weg, gaat ge minder geneigd zijn om dat echt te vermijden of u elders te gaan parkeren, want het gaat u maar 50 euro kosten in het slechtste geval...
Voor 50 euro risico ga ik mij wel eventjes verder parkeren hoor :D
 
Paar weken geleden voor de eerste keer zonder ruitenwisservloeistof gevallen. Die van mijn garage vullen dat telkens met iets dat goed ruikt (precies elk jaar iets anders: appel, citroen, abrikoos/perzik, etc. ..) maar moest nu toch een koplamp vervangen dus ben in Auto 5 gepasseerd en ze hadden maar 1 soort, dus ik ging er van uit dat dat wel cva ging zijn.

Wat een stinkend boeltje is me dat zeg 😟 Iemand aanraders voor ruitenwisservloeistof in een DHZ-winkel die wél goed ruikt?
 
Paar weken geleden voor de eerste keer zonder ruitenwisservloeistof gevallen. Die van mijn garage vullen dat telkens met iets dat goed ruikt (precies elk jaar iets anders: appel, citroen, abrikoos/perzik, etc. ..) maar moest nu toch een koplamp vervangen dus ben in Auto 5 gepasseerd en ze hadden maar 1 soort, dus ik ging er van uit dat dat wel cva ging zijn.

Wat een stinkend boeltje is me dat zeg 😟 Iemand aanraders voor ruitenwisservloeistof in een DHZ-winkel die wél goed ruikt?
Zeker dat ge geen vloeistof hebt gekocht die ge nog zelf moet aanlengen met water, die ‘siroopjes’ hebben wel eens de neiging fameus te stinken als ge die niet aanlengt 🙈
 
Gisteren hebben we ontdekt dat er 2 kippeneieren zaten, 1 naast mijn batterij (waar we niet aankonden) en een ander naast de motor (eruit gehaald). De bekleding is ook losgekomen, we vermoeden door een marter ...
26/02 naar de garage hiervoor voor controle kabels en voor de bescherming terug vast te laten maken.

Iemand tips wat je daar tegen kan doen op korte termijn en komt dat alleen voor in de winter of kruipen die beesten ook in de zomer tussen uw motorkap?
 
Een anti-marter systeem laten installeren. Collega van mij heeft dat bij levering van zijn Skoda bij de dealer laten doen.
We hebben zo'n systeem tegen katten (dat pieptonen geeft), dat staat nu in de carport vooraan en achteraan ipv 2x buiten.
Nog een goeie maand en dan staat mijn auto in een garage dus we zullen het voorlopig zo proberen.
 
Iemand hier ervaringen met Autohero? Ik zat de laatste tijd al wat voorzichtig aan het uitkijken naar een nieuwe. In April wordt de Renault 10 jaar maar ik vond niet echt iets naar mijn zin.
Maar ondertussen is het reservoir van de ruitensproeiers kapot (het loopt er vanonder rap uit dan ik het er van boven kan ingieten), vorige week heb ik beide lampen van de achter verlichting moeten vervangen, nu zijn weer deze vooraan kapot (ik denk in het laatste anderhalf jaar al de 3de keer dat ze allebei kapot zijn), ...

Ik zag dus bij Autohero oa de volgende staan: Peugeot 2008 van 2017 met slechts 1500km, een auto van 4 jaar met zo weinig km's heb ik toch wat reservaties bij. Het lijkt me niet ideaal dat die zo weinig gebold heeft.
Nen Nissan Puke van 2017 is eventueel een optie, al te zien hoe goed ik er zit.
Ze hebben ook 2 1-reeksen in mijn budget: 118 uit 2015 of een 116 uit 2016
Laatste optie is een 308SW uit 2017
 
Ik ontdek hier net ontdekt dat de keuring van mijn wagen vervalt op 12/01/2021.
Heb het bekende groene briefje niet gekregen via de post.
Nu gaat de wagen ook in de verkoop en moet ik een 2dehands keuring hebben.
Kan ik de gewone keuring en de 2dehands keuring tegelijk krijgen?
Of blijven dat 2 aparte keuringen?
Das 1 keuring voor verkoop op afspraak. Alles sleutels meenemen en uw 2 delen gelijksvormigheidsattest bij de rest van uw papieren uiteraard.
Bij het maken van uw afspraak online zegt hij ook in welke lijn je moet aanschuiven.
Aan de keuring->aanschuiven, mondmasker aan, motorkap los en ramen (beetje) open om te verluchten.
Als het aan u is, uitstappen en rond het gebouw gaan en wachten en uw auto terug in ontvangst nemen
 
Das 1 keuring voor verkoop op afspraak. Alles sleutels meenemen en uw 2 delen gelijksvormigheidsattest bij de rest van uw papieren uiteraard.
Bij het maken van uw afspraak online zegt hij ook in welke lijn je moet aanschuiven.
Aan de keuring->aanschuiven, mondmasker aan, motorkap los en ramen (beetje) open om te verluchten.
Als het aan u is, uitstappen en rond het gebouw gaan en wachten en uw auto terug in ontvangst nemen

Merci, dat van de beide delen en de sleutels had ik nog niet gelezen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan