De kleine vraagjes topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vraagje over risico's polieren. Heb een bedrijfswagen, vriendin heeft eens moeten uitwijken en dus zo een stugge struik tussen fietspad en weg over de hele lengte meegehad. Dus allemaal fijne streepjes, met de nagel niet of heeeeel licht te voelen. Om geen gezever te hebben met mijn werk zou ik het door een kennis laten polieren. De man heeft een excentrische machine en echt wel goed materiaal liggen, alsook al enkele wagens mee gedaan.

Zijn er risico's aan verbonden? Natuurlijk wil ik achteraf niet nog meer gezever met mijn werk :D.
 
Vraagje over risico's polieren. Heb een bedrijfswagen, vriendin heeft eens moeten uitwijken en dus zo een stugge struik tussen fietspad en weg over de hele lengte meegehad. Dus allemaal fijne streepjes, met de nagel niet of heeeeel licht te voelen. Om geen gezever te hebben met mijn werk zou ik het door een kennis laten polieren. De man heeft een excentrische machine en echt wel goed materiaal liggen, alsook al enkele wagens mee gedaan.

Zijn er risico's aan verbonden? Natuurlijk wil ik achteraf niet nog meer gezever met mijn werk :D.
Ja hij kan met het polieren door de vernislaag zitten als hij te veel poliert, gevolg is een mat plekje en om dat er uit te krijgen moet paneel opnieuw vernist worden.
Dus proberen te polieren maar als het er niet deftig uit geraakt niet blijven proberen met het risico door de vernislaag heen te zitten. Als hij ervaring heeft en weet wat hij doet zal dat wel in orde komen.
 
Long shot: Ik ben recentelijk in het bezit gekomen van een Sarolea 125cc (zelfde type als op de foto). Om hem in te schrijven heb ik een chassisnummer nodig, maar ik kan dit nergens vinden. Ik heb al mensen aangeschreven die er één verkochten, maar op de plek die zij aangaven, vond ik niets terug.

20180429_stavelot044.jpg
 
Damn, khad al een andere besteld voor ik dit las.
Voor die 15€ verschil..



@sink ik heb deze besteld. Is gisteren geleverd. Morgen hang ik er een auto aan.. was 48€ incl verzending.
De plus op de plus borne van de batterij koppelen en de min aan de carrosserie. Aan bestuurderskant binnenzijde flank heb je een cilindervormige bloot metalen punt. Best daaraan aanhangen. Als je de min van de accu gebruikt ziet de sensor niet dat de batterij bijgeladen wordt omdat je hem bypass't.
 
Long shot: Ik ben recentelijk in het bezit gekomen van een Sarolea 125cc (zelfde type als op de foto). Om hem in te schrijven heb ik een chassisnummer nodig, maar ik kan dit nergens vinden. Ik heb al mensen aangeschreven die er één verkochten, maar op de plek die zij aangaven, vond ik niets terug.

20180429_stavelot044.jpg
Neem eens een foto van die exacte plaats waar het chassisnummer zou moeten zitten.
 
permabanned dan? heb hem toch al enkele weken niet meer gezien in de discussies, wat niet van zijn doen is. Iemand die meer info heeft?
 
Domme vraag waarschijnlijk, maar kan ik ergens bij een mercedes dat automatisch remmen afzetten als ik achteruit rij? Soms als ik van een helling achteruit rij of dicht bij een dorpel kom, remt die auto ineens vollenbak waardoor ik kei hard verschiet en de mensen rond mij denken dat ik een mongool ben die niet kan auto rijden.
 
Welk model heb je? Ik heb nog nooit zoiets voor gehad.
Geef je trouwens gas, of laat je die achteruit bollen? Als ik achteruit bol rem ik altijd wel.

En al gecontroleerd of je hill assist afstaat? Als je dat al hebt.
 
Welk model heb je? Ik heb nog nooit zoiets voor gehad.
Geef je trouwens gas, of laat je die achteruit bollen? Als ik achteruit bol rem ik altijd wel.

En al gecontroleerd of je hill assist afstaat? Als je dat al hebt.
Wrs automatisch remsysteem dat denkt dat hij iemand gaat aanrijden?
 
Welk model heb je? Ik heb nog nooit zoiets voor gehad.
Geef je trouwens gas, of laat je die achteruit bollen? Als ik achteruit bol rem ik altijd wel.

En al gecontroleerd of je hill assist afstaat? Als je dat al hebt.

Tis automatique (C300E), dus hij bolt vanzelf rustig achteruit.
 
Zondag platte band vastgesteld bij wagen vriendin. Ethias assistance gebeld, er was snel iemand ter plaatse. De vier gewone moeren gingen makkelijk los, anti-diefstal wielmoer niet. Waarschijnlijk te hard aangespannen door een garagist jaren geleden (banden zitten er al jaren op) Die man van takeldienst heeft daarbij die speciale moersleutel kapot gekregen. Deze wielmoer+sleutel zijn van het merk McGard, om een nieuwe te bestellen hebben we een serienummer nodig dat op een kaartje staat, wat mijn vriendin uiteraard verloren is. Op de speciale dopsleutel staat er geen serienummer. De wagen werd getakeld en staat bij Auto5, maar zij willen hun handen er letterlijk en figuurlijk niet vuil aan maken, zonder dat wij eerst een nieuwe dopsleutel bestellen.

Op Youtube zie ik filmpjes over hoe iemand een gewone dopsleutel (12-hoeks) die iets te klein is, op de wielmoer slaat met een hamer, dit zou genoeg moeten spannen om vervolgens los te krijgen. Iemand ervaring mee?

Kan Auto 5 die platte band tijdelijk herstellen zonder wiel van de wagen te verwijderen? Zo kunnen we naar een garage rijden die wel de anti-diefstal moer wil verwijderen en vier nieuwe 4-seizoenen banden wil steken.

NB: Ethias heeft zich wel al aansprakelijk gesteld voor het beschadigen van de speciale wielmoer en -sleutel en zal de kosten vergoeden.

205089785_51646896626cej7w.jpg


203642311_19934056196pqjdp.jpg
 
Kan je dat er niet gewoon uit krijgen door er een bout of wat dan ook op te lassen en die dan gebruiken om te kunnen draaien.
En dan bestel je gewoon een nieuwe bij de dealer. Of vervang die speciale door gewone moeren? Ik denk niet dat iemand van plan is om jouw velgen te stelen :D
 
Het probleem is dat die zondag met de takelwagen op de parking van auto 5 is gezet. Ik heb geen lasapparaat en met een platte band kan ik niet naar een andere garage rijden...
 
Veel assistance hebt ge ook niet gehad precies.
Onbegrijpelijk, als het niet lukt toch blijven forceren tot het stuk is ipv u onmiddellijk naar de garage te brengen
 
NB: Ethias heeft zich wel al aansprakelijk gesteld voor het beschadigen van de speciale wielmoer en -sleutel en zal de kosten vergoeden.
Kan je hem dan niet op kosten van Ethias laten takelen naar de garage die dat wel wil doen? Leg de situatie uit en vraag of ze dat vergoeden.
 
Ik heb de kans om bij schoonfamilie een bmw e46 318 cabrio te kopen met maar 58 000 km van 2003

Kan ik van een auto van die leeftijd nog probleemloze kilometers verwachten of koop ik dan een rijdende geldput?
Auto kwam enkel buiten in de zomer en is perfect onderhouden geweest.
Tu9OIGm.jpg
GySQ8tv.jpg
 
Ik heb de kans om bij schoonfamilie een bmw e46 318 cabrio te kopen met maar 58 000 km van 2003

Kan ik van een auto van die leeftijd nog probleemloze kilometers verwachten of koop ik dan een rijdende geldput?
Auto kwam enkel buiten in de zomer en is perfect onderhouden geweest.
Imo , ik zou ni twijfelen. Ziet er nog retestrak uit en met die km's zal je niet te veel kosten krijgen de eerste jaren. Moest je je bedenken mag je me pm-en. De vrouw hier is al een tijdje achter een cabrio aan't zeuren. En dit is nu eentje waar ik zelf ook wel mee zou rijden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan