De kleine vraagjes topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn vrouw haar nummerplaat is aub-696.

Ook een beetje vulgair op een beleefde manier..
Daar zie ik nu geen probleem in hoor.
Ze vraagt het vriendelijk.

Die gepersonaliseerde nummerplaten ik weet het niet goed. Buiten voor reclamedoeleinden snap ik niet waarom je dat zou willen.
 
hier in de buurt hebben we 2FAST4U // IGOB4U // MOVEPLZ

Allemaal Tesla model X
2 fast 4 you is toch Patje met zijn RS6
 
Nen knaloranje lexus met plaat warcraft zie ik hier regelmatig rondrijden, dan nen Tesla X met low-bat, ook wel funny
 
In mijn regio reed er volgens mij een gouden carrera S rond met nummerplaat TRT of TRUT zelf..
Op zich heb ik allemaal er geen probleem mee maar als je rond rijdt met een golf gti met WAYTOFASTFOR U (voorbeeld) en er rijdt een M3 of ferrari naast je, wat dan e ?
 
Wij hebben hier voor de kleinen (5j) zo een elektrisch crosmotoke gekocht (razor sx350 = max 22km/h). Wat is de wetgeving hier omtrent op openbaar domein?
 
Hier in de buurt rijdt een witte 3 met fake M badges rond met "CHASE ME" :rolleyes:
Geen stress, ze zijn ermee bezig.


ba006e5fdb87627a3e49a40cf883ffbe82448c912c60b703e2c1718ec86b1630-1.jpg
 
  • Haha
Waarderingen: 515
In mijn regio reed er volgens mij een gouden carrera S rond met nummerplaat TRT of TRUT zelf..
Op zich heb ik allemaal er geen probleem mee maar als je rond rijdt met een golf gti met WAYTOFASTFOR U (voorbeeld) en er rijdt een M3 of ferrari naast je, wat dan e ?
Je geeft plankgas en bedwingt de tranen?
Snelheid is relatief eh!
 
Is het wettelijk verplicht om bij het reserveren van parkeerplaatsen voor een verhuiswagen, zowel een begin- als eindbord te plaatsen, of is een bord met een pijl en "x meter" voldoende, zonder dat er na die afstand een bord staat om te laten zien dat die afstand stopt?

Vorige week is mijn wagen namelijk getakeld geweest. Het ging om om volgende situatie in deze straat:
Tot het punt daar is het éénrichtingsverkeer en mag er dus aan beide kanten van de rijweg geparkeerd worden, eenmaal die kruising voorbij is de straat tweerichtingsverkeer en mag er dus enkel aan de kant van de rijrichting geparkeerd worden.

Nu kwam ik uit het gedeelte met eenrichtingsverkeer en heb ik mij vervolgens in het gedeelte met tweerichtingsverkeer links geparkeerd tegen de rijrichting in, wat dus volgens de wet niet mag. Nu moet ik toegeven dat dat een regel is waar ik mij eigenlijk amper nog bewust van was aangezien dat iets is waar véél mensen zich niet aan houden, en ook in die specifieke straat zie ik bijna altijd auto's in beide richtingen geparkeerd staan.

Nu was het echter zo dat uitgerekend voor die korte tijd dat ik daar moest staan, er parkeerplaatsen gereserveerd waren voor een verhuiswagen. Dit stond echter slechts door één bord aangegeven aan het begin, en dat bord hadden we niet zien staan omdat er op dat eigenste moment ook nog een camionette voorstond. Enkel wie vanuit de andere rijrichting kwam, zag dat bord dus staan, maar niet vanuit ónze rijrichting.

Gevolg is dus dat mijn wagen weggesleept is geweest met de nodige kosten + ook nog boete voor het parkeren aan de verkeerde kant. Die boete op zich snap ik wel, dat is nu eenmaal de wet ook al wordt die regel vaak genegeerd door vele bestuurders. Met het wegslepen zit ik echter echt wel verveeld aangezien ik me daar NOOIT geparkeerd zou hebben indien ik geweten had dat die plaatsen gereserveerd waren. Nu hebben we dit echter niet gezien aangezien er geen bord op het éinde van die zone stond, enkel aan het begin met vermelding "25 meter".

Ik vroeg me dus af of dat wettelijk gezien zo in orde is, of had men om volledig in orde te zijn ook effectief nog een tweede bord moeten plaatsen dat het einde van die verboden zone aangaf, en maak ik dus nog kans om de kosten van het wegslepen te kunnen terugvorderen?
En uiteraard snap ik dat dat tweede bord dan niet geplaatst zou staan met de voorkant naar mijn rijrichting, maar als ik gewoon al een bord had zien staan dan zou ik uiteraard zijn gaan checken wat er op dat bord stond.
 
Laatst bewerkt:
Iemand hier die een autoverhuurbedrijf (liefst in Antwerpen) weet zijn waar men een auto kan huren wanneer je je rijbewijs B < 1 jaar hebt?
 
Is het wettelijk verplicht om bij het reserveren van parkeerplaatsen voor een verhuiswagen, zowel een begin- als eindbord te plaatsen, of is een bord met een pijl en "x meter" voldoende, zonder dat er na die afstand een bord staat om te laten zien dat die afstand stopt?
Bordje met pijl en x meter is voldoende.


Het einde van de reglementering wordt evenwel niet aangeduid :

  • in het geval voorzien onder c) hierna;
  • wanneer het samenvalt met het begin van een andere reglementering van het stilstaan of het parkeren.
FLE-C.png
c) reglementering over een korte afstand
 
Onze Peugeot gaat 1x per jaar op onderhoud, in februari. Doordat we nu 2 auto's hebben, m'n vrouw van thuis werkt en ik 100x liever met de andere auto rij gebruiken we die Peugeot heel weinig. (Sinds laatste onderhoud in februari tot nu 2500km mee gereden).

Op dat laatste onderhoud hadden ze van de garage aangeraden de remblokjes vooraan te vervangen. die zouden volgens hen nog ongeveer 5000km meegaan. Aangezien we zo weinig met die auto rijden (jaar ervoor net geen 5000km gereden) en ik toch van zin was/ben hem te verkopen (eens we genoeg budget hebben) had ik gezegd dat niet te doen.

Nu hebben we gisteren een oproepingbrief gekregen voor de keuring (begin september wordt hij 4 jaar). Maar ik vind het zonde om nu al terug naar de garage te gaan om die remblokjes te vervangen, en hem 'in orde' te zetten voor de keuring.

Anderzijds, als we nu een opmerking krijgen wil dit zeggen dat we elk jaar met die auto naar de keuring moeten ipv om de 2 jaar.


Dus, hoe groot is de kans dat een auto afgekeurd (of opmerking krijgt) met zo goed als versleten remblokjes?
 
Als je remt, schuren de remmen? indien wel, dan zijn ze op.
indien niet, dan zal het waarschijnlijk een 'in het oog houden van de remmen' maar dat zorgt normaal niet voor een afkeur indien de remmen goed functioneren.
 
Als je remt, schuren de remmen? indien wel, dan zijn ze op.
indien niet, dan zal het waarschijnlijk een 'in het oog houden van de remmen' maar dat zorgt normaal niet voor een afkeur indien de remmen goed functioneren.
De remmen werken (naar gevoel) nog perfect normaal.

Hij remt quasi dubbel zo goed als onze Ford. Remmen pakken ook nog heel vroeg.
 
Een vraagje m.b.t. de autoverzekering van een overleden persoon:
Mag deze geparkeerd blijven staan op de openbare weg? De verzekeringspremie van de overleden persoon in kwestie is betaald t.e.m. oktober 2021.
Indien niet, mag men deze auto op een gehuurde autostaanplaats parkeren en vervolgens de nummerplaat indienen bij de DIV/Bpost?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan