De kleine vraagjes topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vraagje voor @kay-gell en andere mensen regio Hasselt.
Hoe valt de nieuwe parking mee onder quartier bleu om in te rijden? Niet te smal of hoge borduur?
Overlaats een velg geschuurd en daarmee nogal een afkeer van ondergrondse parkeergarages.

Of zet ik hem best onder de holiday inn?
 
Vraagje voor @kay-gell en andere mensen regio Hasselt.
Hoe valt de nieuwe parking mee onder quartier bleu om in te rijden? Niet te smal of hoge borduur?
Overlaats een velg geschuurd en daarmee nogal een afkeer van ondergrondse parkeergarages.

Of zet ik hem best onder de holiday inn?

Die parking valt goed mee. Ben daar met mijne vorige (5 serie) toch vlot in geraakt al.
Niet super breed maar best ok. Smal is die enkel aan de bareel/hekken en das maar rechtdoor rijden. Geen smalle bochten met hoge borduren.

Vergelijkbaar met Holiday Inn maar dan zonder die draai na de hekken dus maar wel goedkoper en mooier. En voor de rest ook pak ruimer om rond te rijden.
 
Die parking valt goed mee. Ben daar met mijne vorige (5 serie) toch vlot in geraakt al.
Niet super breed maar best ok. Smal is die enkel aan de bareel/hekken en das maar rechtdoor rijden. Geen smalle bochten met hoge borduren.

Vergelijkbaar met Holiday Inn maar dan zonder die draai na de hekken dus maar wel goedkoper en mooier. En voor de rest ook pak ruimer om rond te rijden.
Top! Dan parkeer ik hem zondag daar.
Holiday inn heb ik eens geparkeerd jaren terug, maar kan me niet meer herinneren hoe het er uit zag. Maar dan is die nieuwe beter, daar eens proberen. En opletten want sinds gisteren overal 30 binnen de grote ring zeker :wallbash:

Eind vorig jaar in Luik onder place Saint Lambert hm geschuurd. Daar gaat het omhoog in een bocht naar rechts en hoge borduur aan de zijkanten.
 
Top! Dan parkeer ik hem zondag daar.
Holiday inn heb ik eens geparkeerd jaren terug, maar kan me niet meer herinneren hoe het er uit zag. Maar dan is die nieuwe beter, daar eens proberen. En opletten want sinds gisteren overal 30 binnen de grote ring zeker :wallbash:

Eind vorig jaar in Luik onder place Saint Lambert hm geschuurd. Daar gaat het omhoog in een bocht naar rechts en hoge borduur aan de zijkanten.

Holliday Inn heeft twee ingangen, ene aan de achterkant die redelijk breed en ruim is en die andere ligt aan de zijkant wat. Die is notoir smal.
 
Vraagje voor @kay-gell en andere mensen regio Hasselt.
Hoe valt de nieuwe parking mee onder quartier bleu om in te rijden? Niet te smal of hoge borduur?
Overlaats een velg geschuurd en daarmee nogal een afkeer van ondergrondse parkeergarages.

Of zet ik hem best onder de holiday inn?

Die parking is heel ruim, enkel aan de bareel is het smal, maar de borduren zijn afgeschuind en niet hoog. Mijn Arteon (denk niet dat dat ver van een 5 serie afzit) past daar perfect door zonder risico dat ik de (20”) velgen stukrij.
Een Polestar 2 past ook perfect, van daaruit vertrek je voor de testrit :). Maar die is ook een stuk kleiner.
 
misschien een rare plaats om mijn vraag te plaatsen, maar aangezien een vliegtuig toch ook een vervoersmiddel is en ik er nu ook geen apart topic voor wou maken: iemand die weet waarvoor dat wieltje linksonder dient? (C-130)

aa3d30de-db8b-11eb-999a-cda5c4419850_web_translate_1.500019_-48.00001__scale_0.7518797_0.7518797__.jpg
 
misschien een rare plaats om mijn vraag te plaatsen, maar aangezien een vliegtuig toch ook een vervoersmiddel is en ik er nu ook geen apart topic voor wou maken: iemand die weet waarvoor dat wieltje linksonder dient? (C-130)

aa3d30de-db8b-11eb-999a-cda5c4419850_web_translate_1.500019_-48.00001__scale_0.7518797_0.7518797__.jpg
Waarschijnlijk de tiller, dient om scherper te draaien tijdens het taxiien. Wordt gebruikt tot aan een bepaalde snelheid ipv de rudder pedalen
 
Waarschijnlijk de tiller, dient om scherper te draaien tijdens het taxiien. Wordt gebruikt tot aan een bepaalde snelheid ipv de rudder pedalen
heb even gegoogled op `tiller vliegtuig` en dat is het blijkbaar. Bedankt voor je antwoord.
 
Ik heb de kans om bij schoonfamilie een bmw e46 318 cabrio te kopen met maar 58 000 km van 2003

Kan ik van een auto van die leeftijd nog probleemloze kilometers verwachten of koop ik dan een rijdende geldput?
Auto kwam enkel buiten in de zomer en is perfect onderhouden geweest.
Tu9OIGm.jpg
GySQ8tv.jpg
Niet kopen, maar wel nr aan mij doorgeven.
 
Die parking valt goed mee. Ben daar met mijne vorige (5 serie) toch vlot in geraakt al.
Niet super breed maar best ok. Smal is die enkel aan de bareel/hekken en das maar rechtdoor rijden. Geen smalle bochten met hoge borduren.

Vergelijkbaar met Holiday Inn maar dan zonder die draai na de hekken dus maar wel goedkoper en mooier. En voor de rest ook pak ruimer om rond te rijden.

Die parking is heel ruim, enkel aan de bareel is het smal, maar de borduren zijn afgeschuind en niet hoog. Mijn Arteon (denk niet dat dat ver van een 5 serie afzit) past daar perfect door zonder risico dat ik de (20”) velgen stukrij.
Een Polestar 2 past ook perfect, van daaruit vertrek je voor de testrit :). Maar die is ook een stuk kleiner.
Inderdaad ruime parking, aan de bareel iets smaller maar toch niet het gevoel gehad dat het te smal was
parkeerplaatsen ook ruim genoeg en duidelijk waar en hoeveel plaatsen er nog zijn
Knap spel wat ze daar hebben gezet
 
Inderdaad ruime parking, aan de bareel iets smaller maar toch niet het gevoel gehad dat het te smal was
parkeerplaatsen ook ruim genoeg en duidelijk waar en hoeveel plaatsen er nog zijn
Knap spel wat ze daar hebben gezet

Ja das echt één van de mooiste ondergrondse parkings die ik ooit gezien heb en dat voor dat geld en die locatie...
 
Iemand ervaring met een auto huren in Italië? (regio Toscane, luchthaven Pisa).

Gaan in augustus een dikke 2 weken naar Italië, hadden normaal een auto ter beschikking van thuis uit maar die optie is weggevallen. Plan B is om te vliegen tot daar en dan een auto te huren voor een 2-tal weken. Iemand hier toevallig met tips/ervaringen?

Een auto huren hier in België en dan nog op en af moeten rijden gaat te duur worden vrees ik? Beter dan gewoon ter plekke iets huren
 
Iemand ervaring met een auto huren in Italië? (regio Toscane, luchthaven Pisa).

Gaan in augustus een dikke 2 weken naar Italië, hadden normaal een auto ter beschikking van thuis uit maar die optie is weggevallen. Plan B is om te vliegen tot daar en dan een auto te huren voor een 2-tal weken. Iemand hier toevallig met tips/ervaringen?

Een auto huren hier in België en dan nog op en af moeten rijden gaat te duur worden vrees ik? Beter dan gewoon ter plekke iets huren
Wij hebben hier een auto gehuurd, en zijn naar daar gereden. Dat was niet goedkoper toen, waarschijnlijk, maar in een vliegtuig kruipen zagen we toen zeker nog niet zitten. Is ons wel heel goed meegevallen zo. Dat was Avis via Rentalcars.com.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexx
Iemand ervaring met een auto huren in Italië? (regio Toscane, luchthaven Pisa).

Gaan in augustus een dikke 2 weken naar Italië, hadden normaal een auto ter beschikking van thuis uit maar die optie is weggevallen. Plan B is om te vliegen tot daar en dan een auto te huren voor een 2-tal weken. Iemand hier toevallig met tips/ervaringen?

Een auto huren hier in België en dan nog op en af moeten rijden gaat te duur worden vrees ik? Beter dan gewoon ter plekke iets huren
Kleine tip: kijk goed op voorhand waar je de auto terug moet binnenbrengen. Ik heb zo eens bijna een vlucht gemist omdat die locatie blijkbaar op een halfuur van de luchthaven lag en die werkten met een shuttle die ook maar 1 keer per uur reed en natuurlijk net voor onze neus vertrok. Op voorhand veel te weinig rekening mee gehouden natuurlijk, dat was echt stressen niet normaal.

En laat u geen extra verzekeringen aansmeren als dat niet nodig is. Vaak zeggen ze iets genre "Uw kredietkaart geweigerd blabla" voor de borgsom en dan hebt ge keuze tussen ofwel uw bank bellen en wachten (en anderen laten wachten) of snel een extra verzekering betalen en toch maar meteen de sleutels meekrijgen. Pure oplichterij eigenlijk.

En op voorhand zeer goed kijken en noteren waar er schade is etc want het zijn soms echt gangsters op dat vlak (bumpers die plots loskomen waarover ge u eerst zorgen maakt tot ge ziet dat er al een halve kilo pattex aan hangt en van die toestanden).

Bovenstaande ervaringen wel met de allergoedkoopste rental service. Bij de betere zal je de wagen wel gewoon in de luchthaven zelf kunnen droppen vermoed ik. Nu ik wat meer geld heb zou ik het niet meer doen en gewoon een kwaliteitsbak (of een sportieve cabrio :coolbrows: ) huren zonder al die bijhorende miserie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexx
Iemand ervaring met overlanding?
Ik volg nu al een tijd enkele channels op youtube en mijn zin voor avontuur is weer geprikkeld.

Alleen vraag ik me af of het wel de moeite is in Europa, en hoe het zit met de aanpassingen aan de wagen en de Belgische keuring.

Ik denk dan bvb aan een Land Rover Discovery, Nissan Pathfinder, Mistubishi Montero,...
 
Laatst bewerkt:
Onnozel vraagje, weet iemand wat de reden is dat in binnen- en buitenland op autosnelwegen aan afritten de wegpolitie zo goed is aangegeven? Ik kan me niet echt indenken dat iemand daar zomaar een stootje zal maken.
 
Ik was in de veronderstelling dat “vulgaire” nummerplaten niet toegestaan werden in België, maar zag vandaag een auto met “FACK-OFF”.

Hoe geraakt zoiets door de selectie?
 
Ik was in de veronderstelling dat “vulgaire” nummerplaten niet toegestaan werden in België, maar zag vandaag een auto met “FACK-OFF”.

Hoe geraakt zoiets door de selectie?
Zou een algoritme kunnen zijn en ‘fack’ is bijvoorbeeld in sommige regio’s wel wat dialect maar niet - denk ik - op de lijst met algemeen aangenomen sterke termen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan