De kleine vraagjes topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja dat was het.
Scary shit.
Is een vrij bekend fenomeen bij dieselmotoren. Een olielek in uw inlaattraject, en uw motor draait mooi verder op die olie. Enigste wat hem begrensd is zijn toerenbrgrenzer. Kan enkel gestopt worden door olie weg te nemen of de lucht.
 
Of hem in 1ste vitesse zetten en de koppeling laten schieten.

Een jaar of 3 geleden hetzelfde meegemaakt. Eerst een enorme witte rook uit de uitlaat, chaffeurs die claxonneerden etc, onregelmatige toeren zonder gas-input, dieselgeur door de airco. Ik dacht op het einde echt dat diene motor ging ontploffen 😅
Uiteindelijk in panne gevallen net voor een garage. Diene garagist heeft dan rap zijn trucje toegepast.

Achteraf bleek de turbo olie te lekken.
 
De velgen van mijn Ford Focus (2019) zijn hun lak aan het verliezen (begint af te vlokken); maar Ford wil het niet herstellen/vervangen onder garantie. Iemand tips om wat tegengewicht te bieden die geen fysieke agressie inhouden? :cautious:
 
Ik heb een VW Golf 7 TSI, 1500cc, 150pk, benzine, automaat. Hoe vaak moet die eigenlijk op onderhoud? Sowieso jaarlijks? Ik rij er +- 10.000 km mee per jaar. Ik twijfel of de boordcomputer bij het vorige onderhoud correct werd ingesteld om het volgende onderhoud aan te geven.
 
De velgen van mijn Ford Focus (2019) zijn hun lak aan het verliezen (begint af te vlokken); maar Ford wil het niet herstellen/vervangen onder garantie. Iemand tips om wat tegengewicht te bieden die geen fysieke agressie inhouden? :cautious:
Heb je een foto? Wat is de reden dat ze het niet willen herstellen onder garantie?
 
Ik heb een VW Golf 7 TSI, 1500cc, 150pk, benzine, automaat. Hoe vaak moet die eigenlijk op onderhoud? Sowieso jaarlijks? Ik rij er +- 10.000 km mee per jaar. Ik twijfel of de boordcomputer bij het vorige onderhoud correct werd ingesteld om het volgende onderhoud aan te geven.
Normaal om de 2j of 30k km whatever comes first
 
De velgen van mijn Ford Focus (2019) zijn hun lak aan het verliezen (begint af te vlokken); maar Ford wil het niet herstellen/vervangen onder garantie. Iemand tips om wat tegengewicht te bieden die geen fysieke agressie inhouden? :cautious:
Tenzij je er zelf iets mee uitgespookt hebt waardoor de lak zou loskomen, valt dit gewoon puur onder lakgarantie.
Je kan een brief sturen naar de hoofdverdeler van Ford.
 
Ben naar de hoofdverdeler geweest. Heb blijkbaar nog tot 25/04/2021 lakgarantie. Heb momenteel wel op maar 1 velg die afbrokkeling dus die gaan ze vervangen. Als de andere 3 velgen dat later (na 25/04) ook krijgen heb ik pech. :cautious:
 
Vrijdag om zomerbanden geweest. Nu al drie dagen op rij melding “drukverlies linker voorband”.

steeds erna bevestigd dat bandenspanning van de banden overeenkomt, maar is toch niet normaal?

zijn er andere mogelijke redenen dan effectief drukverlies?
 
Ik heb een mooie Toyota Yaris op 't oog maar de vorige eigenaar was een roker.
Tijdens de proefrit moest ik bijna kokhalzen van de geur en kreeg er ook een beetje hoofdpijn van.

Kan je rokersgeur uit een auto krijgen? Zijn de schadelijke deeltjes van de rook nog steeds aanwezig na zo'n diepe reiniging of blijft deze aanwezig, ook al ruik je het niet meer?
De hemel van de auto had overal kleine, gele vlekjes...
 
Welke websites volgen jullie voor autonieuwtjes? Ik ben het infantiele gedoe van autoblog.nl echt moe en zou graag iets anders lezen.
 
Ik heb een mooie Toyota Yaris op 't oog maar de vorige eigenaar was een roker.
Tijdens de proefrit moest ik bijna kokhalzen van de geur en kreeg er ook een beetje hoofdpijn van.

Kan je rokersgeur uit een auto krijgen? Zijn de schadelijke deeltjes van de rook nog steeds aanwezig na zo'n diepe reiniging of blijft deze aanwezig, ook al ruik je het niet meer?
De hemel van de auto had overal kleine, gele vlekjes...
Een ozonbehandeling zal het enige zijn dat helpt denk ik...
 
Ik heb een VW Golf 7 TSI, 1500cc, 150pk, benzine, automaat. Hoe vaak moet die eigenlijk op onderhoud? Sowieso jaarlijks? Ik rij er +- 10.000 km mee per jaar. Ik twijfel of de boordcomputer bij het vorige onderhoud correct werd ingesteld om het volgende onderhoud aan te geven.
Doe maar jaarlijks sowieso. Dan ben je met je oliewissel eventueel olieverbruik (de 1.5 heeft dat ook) altijd te rap af. En een jaarlijkse controle is niet overbodig.
 
Ja maar dat zou het nooit 100% oplossen. Ben enorm gevoelig voor sigarettenrook.
Anyway, heb hem uiteindelijk niet gekocht.
De beste beslissing.
Ozon is niet genoeg, een diepte reiniging van het complete interieur kan dit verhelpen maar als ge als verkoper zo degoutant zijt om dat niet op voorhand te doen verdient ge niet hem verkocht te krijgen.
 
Waarom lijkt een achterliggende opkomende wagen dichterbij als ik in de achteruitkijkspiegel kijk dan als ik in mijn zijspiegels kijk?
 
Doe maar jaarlijks sowieso. Dan ben je met je oliewissel eventueel olieverbruik (de 1.5 heeft dat ook) altijd te rap af. En een jaarlijkse controle is niet overbodig.
Dit.
Vw zegt elke 2 jaar of 30.000km maar je dient sowieso jaarlijks op 'inspectie' te gaan.
 
Als je particulier een wagen verkoopt en je hebt dan even enkele maanden geen wagen, kan je je plaat gewoon behouden zolang je ze niet laat schrappen of hoe werkt dat?
 
Is een vrij bekend fenomeen bij dieselmotoren. Een olielek in uw inlaattraject, en uw motor draait mooi verder op die olie. Enigste wat hem begrensd is zijn toerenbrgrenzer. Kan enkel gestopt worden door olie weg te nemen of de lucht.
Niet enkel bij een lek bij inlaattraject he? Als je gewoon te veel olie in een dieselmotor doet komt die olie van uit uw Carter naar boven in de "verbranding" terecht, hierdoor gaan uw toeren omhoog, waardoor de olie warmer wordt en harder omhoog spat en zo dus een oneindige lus tot er een piston doorschiet (of iets anders waardoor uw motor stopt).
Enige oplossing is om uw luchtinlaat te blokkeren met een vochtig doek ofzo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan