Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hij is gewoon old skool.Zoals gewoonlijk is @Oldskooler weer z'n vrolijke zelve.![]()
Ik kan alleen maar zeggen dat ik al sinds 2008 werk als development consultant, zowel bij RealDolmen als bij Cegeka, en ik heel weinig dingen kan herkennen van wat hij zegt.
Zoals de meeste sectoren dus.Maar IT in het algemeen is vaak sowieso presteren en geld primeert.
Ja.Zoals de meeste sectoren dus.

Nou seg. Dat is wel een domper. Ik had hier graag een positieve update gelezen. Maar hey, zoals met alles kom je er wel door en ben ik zeker dat het na je ingreep goed zal gaan. Succes Mulan!De update lijkt me meer hier te passen:
Nog voor ik mijn ontslag kreeg, had mijn collega me al gewaarschuwd dat ze er echt van uit ging dat ik mijn ontslag zou krijgen. Dus toen ben ik me beginnen informeren om de opleiding verpleegkundige te kunnen starten waarbij ik enkel deeltijds stage zou kunnen doen en dus langer over het traject zou doen. Bij Vives was dat geen probleem, bij andere wél. Dus zodra ik daar groen licht kreeg, mijn goedkeuring aan de adviserend geneesheer aangevraagd. Ik werk medisch deeltijds dus ik mag niets doen zonder hun toestemming. Begrijpelijk want zij moeten inschatten of je plannen realistisch/haalbaar zijn of niet
Vrijdag kreeg ik dit bericht:
Graag breng ik u op de hoogte dat de adviserend geneesheer van oordeel is dat;
- De opleiding niet verenigbaar is met de gezondheidstoestand
- Niet noodzakelijk is om te kunnen re-integreren naar de arbeidsmarkt aangezien u reeds eerder een opleiding ‘Medisch Secretariaat’ hebt behaald.
Maar wel nog een ganse uitleg over hoe ik via een ommeweg alsnog toestemming kan aanvragen.
Vandaag moest ik bij IDEWE langsgaan om medisch gekeurd te worden voor stage. Daar kreeg ik te horen dat ze stagiaires niet medisch ongeschikt kunnen verklaren, dus dat ze me wél geschikt vond met uitsluiting van fysiek belastend werk. Wat dus ook neerkomt op geen stage mogen doen.
Ik wist dat het een realistisch scenario was dat ik geen toestemming ging krijgen, dus de klap komt gelukkig niet zo hard aan. Ik had het liever anders gezien, maar zij baseren zich natuurlijk op mijn medisch dossier en niet op sentiment/hoop.
Ik ga na mijn opzeg wel efkes een break nemen vooraleer ik terug actief werk ga zoeken. Zowel de neuroloog als reumatoloog willen weer experimenteren met medicatie en dan kan ik extra stress rond solliciteren wel missen. Ik wou in 2020 ook al een ingreep laten uitvoeren, maar kon geen maand afwezig zijn op het werk in coronatijden voor iets niet-dringend, die ga ik in april laten doorgaan nu.
En mezelf kennende ga ik het in mei al beu zijn van altijd thuis te zitten en ben ik tegen dan terug actief aan het solliciteren.![]()
Ik had ook liever een positievere gegeven! Maar die komt wel, alleen minder snel.Nou seg. Dat is wel een domper. Ik had hier graag een positieve update gelezen.

Echt specifiek om mijn job te kunnen blijven doen, ik heb mijn ontslag gehad in een zorgpraktijk omdat ik geen medische handelingen mag stellen. Meerbepaald covidtesten afnemen op dit moment. Elke test die een verpleegkundige afneemt, genereert 20 euro voor de praktijk. Ik ben de enige die geen enkele euro "opbrengt" daar. En in de regio is dat een heel duidelijke tendens: administratief personeel ontslaan/minder uren geven en vervangen door een verpleegkundige.En zou een andere opleiding een optie zijn? (Iets in dezelfde branche maar fysiek minder belastend?) Of was het echt specifiek om verpleegkunde te doen?

Ik ken een aantal mensen (o.a. mijn vrouw) die zo'n secretariaat hebben gedaan. Je leert er enorm veel bij, maar het contact met de artsen is veelal niet ideaal, om het zacht uit te drukken. Desalniettemin zijn er jobkes genoeg in een ziekenhuis waar je zou in kunnen rollen. In grotere ziekenhuizen beland je nogal vaak op een bureau ergens in een bijgebouw, maar in de kleine ziekenhuizen valt dat dan weer goed mee. Ik denk maar aan een aankoopdienst, administratie op een verpleegafdeling (ipv consultatie) of zelfs informatica (als applicatiebeheerder of halftijds als liaison met de werkvloer). Het zullen er nog wel zijn en eens je binnen geraakt, kan je al veel gemakkelijker naar een andere afdeling verhuizen.medisch secretariaat in een ziekenhuis, wat me minder aanspreekt.![]()
Welke bachelor is het?Ik vermoed dat deeltijds werken en het combineren met studeren maar voor 1 semester van de 4 gaat mogelijk zijn, door de vele stages die je overdag moet volgen. Ik zal eens moeten gaan horen bij de infodag bij de hogeschool. Want ik heb genoeg vrijstellingen om de bachelor in 2 jaar ipv 3 jaar te doen (door al bachelor onderwijs te hebben), maar er staat niks over dat verkort traject nog kunnen spreiden en hoe dit eruit zou kunnen zien. Of ik zou in de weekends iets moeten zoeken om bij te werken, maar ik weet niet hoeverre dat haalbaar is tijdens examenperiodes en stageperiodes qua werkdruk.
Bij 1 hogeschool kan je als werkstudent wel de opleiding over 4 jaren spreiden. Dat is voor mij te lang, maar misschien kan dit korter door de vrijstellingen die ik al heb. Ik wil er eigenlijk niet langer dan 2 jaar over doen.
Ergotherapie, dus ook wel in de gezondheidszorg (maar kan bvb ook in het buitengewoon onderwijs en nog wat andere plaatsen)! Het lijkt me wel iets voor mij, omdat het ook creatief mensen begeleiden is en het geen "bureaujob" is, plus je kan er veel richtingen mee uit. Bovendien zijn er veel vaste jobs (de droom, ik ben het "interim" zijn zo beu) in mijn regio. Het heeft wat overeenkomsten met wat ik nu doe en qua loon moet ik ook niet inleveren als ik er de extralegale voordelen (die onbestaande zijn in het onderwijs) bijreken.Welke bachelor is het?
@Mulan heeft ook een carrièreswitch weg van het onderwijs gedaan, naar de zorg. Ik weet niet wat jij op het oog hebt.
Ik geloof dat @Lolplayer begonnen is als leraar, dan een job buiten het onderwijs heeft gehad, en nu terug leerkracht is, maar ik kan me vergissen.