De hopeloze zoektocht naar werk

In België ook niet nee. Ik heb nergens gezegd dat een 22 jarige Macedoniër minder talent heeft dan een 22 jarige Belg. Wel dat als die enig IT talent heeft, dan gaat die hoogstwaarschijnlijk niet voor 150-168 euro aan dagtarief werken als freelancer voor een remote opdracht.
In een land waar het maand inkomen <1000 euro is en waar je weet dat je een reputatie en netwerk moet opbouwen? Waarom zou je dan niet aan VER boven het gemiddelde inkomen in uw land gaan werken.

In een land waar het maand inkomen <1000 euro is en waar je weet dat je een reputatie en netwerk moet opbouwen? Waarom zou je dan niet aan VER boven het gemiddelde inkomen in uw land gaan werken.
Om dezelfde reden dat devs in Polen of Tsjechie ook niet voor 3000 euro/maand freelance contracten doen. Dat is niet markt conform voor een Europese remote rol.

Die persoon gaat zich niet laten uitbuiten gewoon omdat hij in Macedonië woont hoor.

Om dezelfde reden dat devs in Polen of Tsjechie ook niet voor 3000 euro/maand freelance contracten doen. Dat is niet markt conform voor een Europese remote rol.

Die persoon gaat zich niet laten uitbuiten gewoon omdat hij in Macedonië woont hoor.
Is dat niet letterlijk waar heel ons model op gebaseerd is? We betalen mensen belachelijk weinig gewoon omdat ze in landen wonen waar dat nog altijd relatief goed geld is

Als dat meer is dan hij zou krijgen in een non-remote rol in Macedonie, kan het zeker zijn dat een dev dat gaat doen.

De dev full remote roles aan >600/dag, daar komen 1.000 sollicitanten op af...Geen evidentie om zoiets vanuit Macedonie vast te krijgen.

Is dat niet letterlijk waar heel ons model op gebaseerd is? We betalen mensen belachelijk weinig gewoon omdat ze in landen wonen waar dat nog altijd relatief goed geld is
Als dat meer is dan hij zou krijgen in een non-remote rol in Macedonie, kan het zeker zijn dat een dev dat gaat doen.

De dev full remote roles aan >600/dag, daar komen 1.000 sollicitanten op af...Geen evidentie om zoiets vanuit Macedonie vast te krijgen.
Wel ja, maar dan komen we weer bij mijn originele stelling: als die persoon IT talent heeft, dan gaat die geen contract aannemen van 150/dag, ookal woont die in Macedonie. Gaan ze iemand vinden? Ja, er zal altijd wel iemand nood genoeg hebben aan een job of een kans in de IT, zeker als dat iemand is met beperkte ervaring.

Wel ja, maar dan komen we weer bij mijn originele stelling: als die persoon IT talent heeft, dan gaat die geen contract aannemen van 150/dag, ookal woont die in Macedonie. Gaan ze iemand vinden? Ja, er zal altijd wel iemand nood genoeg hebben aan een job of een kans in de IT, zeker als dat iemand is met beperkte ervaring.

Die specifieke job was ook een "junior"rol. Afleidende van die functiebeschrijving, is dat ticketjes oplossen zodat de senior bevrijdt is van dat werk.
Je kan nu bezwaarlijk zeggen dat die functie vraagt naar "IT-talent" en het wordt ernaar betaald.

Dat is niet 5 jaar ervaring

En staat er ook iets in die policy over werken op een dienst die 50% understaffed is?
Niet dat ik weet. Collega die promotie kreeg, werkt nog enkele maanden voor ons waarna hij deels op een andere afdeling gaat beginnen. Dus ik ga hooguit 2-3 maand moeten opvangen voor ik opslag krijg.

Polen is inderdaad ook al aan de 5000 euro/maand freelance dev (of meer). Mijn vrouw doet freelance Workday/HCM aan 7000 euro/maand, en ikzelf ben L2 helpdesk aan 3500 euro/maand.

Polen is inderdaad ook al aan de 5000 euro/maand freelance dev (of meer). Mijn vrouw doet freelance Workday/HCM aan 7000 euro/maand, en ikzelf ben L2 helpdesk aan 3500 euro/maand.
Yup. Mijn schoonbroer verdient ze ginder ook wel dik in Polen. Meer als de meeste belgen dat ik ken

Dat is niet dat ik alleen niet durf hoor vroeg dat gewoon maar
Dat komt volgens mij nooit goed over.
Als er bij mij een leerling (rijschool) toekomt met partner, mama of papa mee heb ik al automatisch het idee van "hier gaan we". Dat komt gewoon over alsof je nul zelfstandigheid hebt. Laat staan dat je dat bij een sollicitatie doet.

Ik zou haar enkel mee genomen hebben om uit te leggen dat ik een tijdje mantelzorg gedaan heb ivm met haar transplantatie. Maar als jullie dat geen goed idee vinden ok

Terug
Bovenaan