De hopeloze zoektocht naar werk

Dat komt volgens mij nooit goed over.
Als er bij mij een leerling (rijschool) toekomt met partner, mama of papa mee heb ik al automatisch het idee van "hier gaan we". Dat komt gewoon over alsof je nul zelfstandigheid hebt. Laat staan dat je dat bij een sollicitatie doet.

Really?

18/19 jaar en ouders die betalen.

Is toch niet raar dat die meekomen.

18 jaar en volwassen en zelfstandig? Dat denken ze graag.

Really?

18/19 jaar en ouders die betalen.

Is toch niet raar dat die meekomen.

18 jaar en volwassen en zelfstandig? Dat denken ze graag.
Ik heb nog nooit de ouders weten meekomen met iemand die "normaal" is hoor, verlegen of volwassen voor hun leeftijd of niet. Ale, een uitzondering die meekomt om te betalen daar gelaten natuurlijk. Of eens na de les vragen hoe het ging, allemaal goed, maar meekomen om het woord te helpen voeren, geeft gewoon de indruk dat er extra werk aan zal zijn, en meestal klopt die indruk. 9/10 zijn dat diegene die na hun 20u geen voorlopig rijbewijs krijgen. En dan steevast de vraag: "mogen we ook mee in de leswagen?". Nee merci.
Je voelt zulke gasten ook gewoon loskomen eens die ouders er niet meer bij zijn. Alsof die ouders tegenhouden dat hun kind van 17 of ouder zou praten tegen een vreemde.
Ooit zelfs eens ene gehad die gewoon achter reed met zijn eigen auto, dat heb ik toch ook snel afgesloten.

Bij mijn eerste werkervaring heeft mijn vader aangeraden om het contract eerst samen goed te lezen en dan pas te tekenen. Dus toen ze mij het contract onder de neus schoven zei ik dat ik het thuis eerst eens ging nakijken met "ons vader" en het dan ging tekenen. Dat viel daar niet in de goede aarde.

goh ik weet niet hoe het tegenwoordig op een interim kantoor aan toegaat is dat u gewoon gaan inschrijven en een kort gesprek van 10 minuten over de soort jobs dat ge wilt en uw cv afgeven? Dan lijkt me dat toch niet zo problematisch.

Allee, het is al 25 jaar geleden of zo dat ik zelf nog eens een kantoor ben binnengewandeld en dan was dat altijd zonder afspraak gewoon binnenstappen; geen idee hoe dat nu is. Kunt altijd zeggen dat dat ge samen aan het shoppen zijt he :P

Bij mijn eerste werkervaring heeft mijn vader aangeraden om het contract eerst samen goed te lezen en dan pas te tekenen. Dus toen ze mij het contract onder de neus schoven zei ik dat ik het thuis eerst eens ging nakijken met "ons vader" en het dan ging tekenen. Dat viel daar niet in de goede aarde.
Het vader gedeelte, of dat ge eerst thuis wou nalezen ?

goh ik weet niet hoe het tegenwoordig op een interim kantoor aan toegaat is dat u gewoon gaan inschrijven en een kort gesprek van 10 minuten over de soort jobs dat ge wilt en uw cv afgeven? Dan lijkt me dat toch niet zo problematisch.

Allee, het is al 25 jaar geleden of zo dat ik zelf nog eens een kantoor ben binnengewandeld en dan was dat altijd zonder afspraak gewoon binnenstappen; geen idee hoe dat nu is. Kunt altijd zeggen dat dat ge samen aan het shoppen zijt he :p
Als je samen aan het shoppen bent, moet de ander toch niet mee binnen. :p
Als je 18 of meer bent, kan je wel alleen een interimkantoor binnen stappen zeker.

Ik heb nog nooit de ouders weten meekomen met iemand die "normaal" is hoor, verlegen of volwassen voor hun leeftijd of niet. Ale, een uitzondering die meekomt om te betalen daar gelaten natuurlijk. Of eens na de les vragen hoe het ging, allemaal goed, maar meekomen om het woord te helpen voeren, geeft gewoon de indruk dat er extra werk aan zal zijn, en meestal klopt die indruk. 9/10 zijn dat diegene die na hun 20u geen voorlopig rijbewijs krijgen. En dan steevast de vraag: "mogen we ook mee in de leswagen?". Nee merci.
Je voelt zulke gasten ook gewoon loskomen eens die ouders er niet meer bij zijn. Alsof die ouders tegenhouden dat hun kind van 17 of ouder zou praten tegen een vreemde.
Ooit zelfs eens ene gehad die gewoon achter reed met zijn eigen auto, dat heb ik toch ook snel afgesloten.
Wat bedoel je juist met "meekomen"?

Is dat afzetten en wachten in de lobby, of meezitten in de sollicitatie zelf? Verschil dat kan tellen...

Als je samen aan het shoppen bent, moet de ander toch niet mee binnen. :p
Als je 18 of meer bent, kan je wel alleen een interimkantoor binnen stappen zeker.
Goh ge kunt ff daar wachten aan die stoeltjes dat ze daar toch vanvoor staan hebben. Maar kzegget: is al meer dan 2 decennia geleden dat ik nog eens een interim ben binnengestapt, dus ken hun intakemanier op dit moment niet

Merci voor de feedback, k had het meer naar een interimkantoor ipv het gesprek zelf my bad
Persoonlijk zou ik het ook raar vinden. Als alleenstaand feit gaan mensen je echt wel geloven op je woord.

Nu in een arbeidsmarkt waar er de nodige schaarste is op bepaalde vlakken denk ik niet dat dat echt een probleem gaat vormen als je met 2 binnenkomt, maar ik zie ook niet in welke meerwaarde het brengt.

Het is trouwens bewonderingswaardig dat je aan mantelzorg hebt gedaan en op zich een goed idee om je voorhand te informeren ondanks de reacties van sommige.

De sollicitatie zelf mag ze niet mee komen uiteraard, was gewoon met twee u inschrijven in een intrim. Heb het in mijn eerste post verkeerd verwoord. Voor werkgevers is mantelzorg niet zo goed wil zeggen dat je al tijdje uit routine bent. Heb er nu paar gedaan alleen keer kijken wat er uit de bus komt....

Persoonlijk zou ik niemand meenemen naar interim of sollicitatie, op geen enkele leeftijd.

Toen ik 16 was en vakantiejob zocht via interim ging ik met de bus naar daar of bracht mijn moeder me wel, maar dan bleef ze in auto wachten of ging ze toertje wandelen. No way dat ze mee het kantoor binnen ging. Ik zou me ook doodgeschaamd hebben.

Ik erger me ook steendood aan ouders op facebook "mijn dochter zoekt vakantiewerk/stageplaats in schoonheidsinstituut, waar kan ze terecht". Ja niet bij de beenhouwer dan he. Als de dochter perfect tiktokfilmpjes kan opzoeken, dan kan de dochter ook best zelf moeite doen om te googelen naar alle schoonheidsinstituten in de buurt, fietske nemen en een cv gaan afgeven.

Paar jaar geleden op mijn werk kwam een 24-jarige ook solliciteren samen met de mama. Mannekes sorry, maar dat is echt een no-go he.

Persoonlijk zou ik niemand meenemen naar interim of sollicitatie, op geen enkele leeftijd.

Toen ik 16 was en vakantiejob zocht via interim ging ik met de bus naar daar of bracht mijn moeder me wel, maar dan bleef ze in auto wachten of ging ze toertje wandelen. No way dat ze mee het kantoor binnen ging. Ik zou me ook doodgeschaamd hebben.

Ik erger me ook steendood aan ouders op facebook "mijn dochter zoekt vakantiewerk/stageplaats in schoonheidsinstituut, waar kan ze terecht". Ja niet bij de beenhouwer dan he. Als de dochter perfect tiktokfilmpjes kan opzoeken, dan kan de dochter ook best zelf moeite doen om te googelen naar alle schoonheidsinstituten in de buurt, fietske nemen en een cv gaan afgeven.

Paar jaar geleden op mijn werk kwam een 24-jarige ook solliciteren samen met de mama. Mannekes sorry, maar dat is echt een no-go he.
ik vind dat van de ouders die op facebook zo iets plaatsen nog wel kunnen. Ik ga ervan uit dat ouders hun netwerk groter is dan die van hun kinderen en zo op deze manier hun kinderen helpen.

Ik ga er dan wel vanuit dat hun kind ook zelf zoekt naar vakantiewerk/stage.

ik vind dat van de ouders die op facebook zo iets plaatsen nog wel kunnen. Ik ga ervan uit dat ouders hun netwerk groter is dan die van hun kinderen en zo op deze manier hun kinderen helpen.

Ik ga er dan wel vanuit dat hun kind ook zelf zoekt naar vakantiewerk/stage.
Die zetten dat gewoon in "Je bent van XXXX" groepen. De grootte van het netwerk maakt dan niet veel uit. Moesten ze het gewoon op hun profiel zetten, of nog beter een bericht van zoon/dochter op hun profiel delen, dan zou dat inderdaad logischer zijn.

Je zou eens moeten weten hoeveel keer een vakantiejob wordt geregeld door de mama of de papa. Niks mis mee toch.
Via via of in bedrijf.
De klassieke: “ik zal eens luisteren”.
Dit is gewoon “netwerk gebruiken”

Lijkt me oké dat mensen met een iets minder netwerk ook hun heil zoeken online en de vraag delen.

Terug
Bovenaan