En ze willen er niks bijdoen? Hoe gaan die loonsonderhandelingen dan?
Kameraad van mij heeft een beetje een vergelijkbare situatie. . Solliciteert bij andere multinationals maar blijkt dat zijn huidig loon niet inpast in hun schalen en die zeggen dan : "oei, daar kunnen we niet aan tippen".
Op een gegeven moment kan je bijna niet anders dan zelfstandige worden.
Njah het "probleem" is, ik ben nu project engineer bij een klein it bedrijf.
Maar ik wil weg uit het technisch uitvoerende.
Ik solliciteer voor jobs zoals: customer succes manager, service delivery manager, project manager, it coördinator en product owner.
Meestal een eerste gesprek waarin ik me voorstel, zij het bedrijf voorstellen en blablabla.
Op het einde vragen ze dan "wat zijn uw loonsverwachtingen, waarop ik zeg dat is aan jullie om te bepalen wat ik waard ben.
Ik kan alleen maar zeggen dit is wat ik nu heb.
Meestal komt dan enkele dagen later een mailtje of een telefoon dat ik de geschikte kandidaat ben, maar dat het netto loon 3-4-500€ lager ligt dan wat ik nu heb.
Vandaag nog gebeld geweest voor een vacature van it coördinator, ik ben de geschikte kandidaat en ze hebben bij de hr manager heel hard moeten aandringen en dan kunnen ze op een nettloon van 300€ per maand minder dan mijn huidige loon uitkomen (bruto scheelt het 150€ dat ik nu meer heb), en qua wagen val ik terug van tesla model y long rage naar een basic xc40.
Ik heb gezegd er is over na te denken, maar morgen bel ik terug om te zeggen dat als ze niet nog omhoog gaan, het waarschijnlijk niets zal worden...
Ik wil enorm graag weg, maar ik wil niet van 3300€ netto naar 3000€ netto vallen (buiten de wagen zijn de andere voordelen gelijk)