Zou stap 1 niet gewoon zijn om een rijbewijs te halen?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Negative. Ziet ze niet zitten, heeft altijd alles kunnen doen zonder en zit er niet mee in om 60min+ OV te doen.Zou stap 1 niet gewoon zijn om een rijbewijs te halen?
Wel als ze alles kan doen zonder dan is de originele vraag ook irrelevantNegative. Ziet ze niet zitten, heeft altijd alles kunnen doen zonder en zit er niet mee in om 60min+ OV te doen.
Probleem opgelost ^^OwkayWel als ze alles kan doen zonder dan is de originele vraag ook irrelevantProbleem opgelost ^^

Ik had dit gevoel vroeger ook, je kan misschien op zoek naar een meer commerciële rol waarbij je meer contact hebt met klanten/on the field? Veel financieel gerichte jobs zijn imo vaak eilanden, je zit daar je ding te doen en je hebt niet echt contact met de business.Elke dag achter mijn computer zitten ben ik zo beu, maar ik heb geen idee wat ik wel zou willen doen. Een deel van mijn week spenderen "op het terrein" lijkt me super interessant om een goed evenwicht te hebben, maar absoluut geen idee welke jobs er zo bestaan. En al zeker niet met een master diploma (economisch). LinkedIn opendoen heeft ook weinig zin want dan komen ze weer af met hun consultancy vacatures die absoluut niet relevant zijn.
Momenteel alle plezier verloren in mijn huidige job. Werk hier nog maar anderhalf jaar maar het gevoel dat elke dag hetzelfde is sinds ik ben beginnen werken 9jaar geleden begint door te wegen.
Elke dag achter mijn computer zitten ben ik zo beu, maar ik heb geen idee wat ik wel zou willen doen. Een deel van mijn week spenderen "op het terrein" lijkt me super interessant om een goed evenwicht te hebben, maar absoluut geen idee welke jobs er zo bestaan. En al zeker niet met een master diploma (economisch). LinkedIn opendoen heeft ook weinig zin want dan komen ze weer af met hun consultancy vacatures die absoluut niet relevant zijn.
Ben nog maar ongeveer één jaar aan het werk, en er zijn ook al dagen dat ik voor m'n computer zitten zo beu ben, ondanks dat ik af en toe 'op het terrein' ben qua controles ter plaatse (in financiële instellingen).

Ik vind die afwisseling ook wel terug bij audit. Je zit vaak op verschillende locaties met verschillende mensen en teams, ook een heel sociale job en steeds andere bedrijven, sectoren en speciallekes.Heb ook een economie diploma (hir) en I feel you. Dit is nu niet bepaald het beste masterdiploma voor een actieve job eh.Ben nog maar ongeveer één jaar aan het werk, en er zijn ook al dagen dat ik voor m'n computer zitten zo beu ben, ondanks dat ik af en toe 'op het terrein' ben qua controles ter plaatse (in financiële instellingen).
Ik denk idd zoals @Straddle zegt dat een meer commerciële rol ('front office') al meer is wat je zoekt. En moest je geïnteresseerd zijn in werken voor de overheid, (sociaal) inspecteur bij bv. VLAIO of bij de FOD WASO zijn wellicht de meest 'actieve' overheidsjobs op masterniveau. Ken iemand die na een paar jaar in de Big 4 dat 'passieve' ook extreem is beginnen haten en sociaal inspecteur is geworden, en zijn job nu met de grootste glimlach doet; er is wat voorbereidend werk, maar je doet zéér geregeld inspecties ter plaatste (wel zeer gegeerde job, dus veel concurrentie tijdens het solliciteren).
Afhankelijk van je leeftijd kun je misschien ook nog officier bij de paracommandos worden.
Etc. Er zijn altijd opties eh.![]()
Ik vond loopbaanbegeleiding wel een meerwaarde om even alles te ordenen en een externe wat inzichten te laten geven. Ik heb ervan bijgeleerd iig. Voor de prijs moet je het niet laten, die eerste twee sessies zijn toch quasi gratisBedankt voor de info! Heb me de laatste dagen ook al zitten afvragen of onderwijs iets voor mij zou zijn. Maar mijn vrouw is ook leerkracht en ik weet niet of ik ervan kan genieten als elke vrije dag iedereen thuis zit
Maar inderdaad, die afwisseling tussen voorbereiding/verwerking en ter plaatse gaan is wat ik zoek maar geen idee in welke hoedanigheid. Heb ook jaren consulting gedaan en nu verder in IT. Niets dat mij zo als een "corporate slave" doet voelen als dit.
Enig idee of dit iets is waar loopbaanbegeleiding bij kan helpen? Heb hier al zo veel gemengde reacties op gehoord dat ik het ook niet meer weet.

Niet aantrekken. Gewoon solliciterenFull Stack opleiding (HTML/Javascript/PHP) via VDAB gevolgd, want knelpuntberoep, maar de vacatures zijn toch totaal niet op juniors gericht precies ... Opleiding stopt einde deze maand & begin mij dan ook wat zorgen te maken over hoe snel ik terug aan werk ga geraken.![]()

.Wat zijn zo de tier 1 farma en biotech bedrijven binnen Belgie? Is dat GSK, Galapagos, Pfizer, enz?Na de incoming collectief ontslag ben ik na 1 mnd "verlof" begonnen met solliciteren. Aangezien ik nog niet echt veel weet wanneer het collectief ontslag ingaat - waarschijnlijk pas eind okt-nov ergens - is het met semi-handrem-op.
Gewoon op linkedIn beginnen 'quick apply' doen bij paar crap bedrijven waar ik eigenlijk niet wil werken, maar om CV en sollicitatie skills te testen. Gaat voorlopig redelijk vlot. De invites komen binnen.
Ook al paar echte goeie coole jobs gezien waar ik deftig op geappliceerd hebt. Tier 1 farma bedrijven in Belgie en paar tier 1 biotech bedrijven. Ook daar al paar interviews weten te scoren. Nog geen effectief interview kunnen doen om voet in het water te steken om looneisen te checken...
Arbeidsmarkt lijkt wel nog relatief tight te zijn, afgaand op hoe eager de recruiters zijn om interviews in te plannen op korte termijn.
Hier in België op het eerste zicht niet, nog altijd meer vacatures dan aanbod. Zo’n reddit threads zijn vaak Amerikaans gericht, en zeker met de massale ontslagen in grote US based tech bedrijven zijn dergelijke posts hot.Had laatst een reddit thread gevonden met ''is IT cooked''.
Klopt het dat de markt begint vol te geraken?
Tier 1 biotech: argenx,..., that's itWat zijn zo de tier 1 farma en biotech bedrijven binnen Belgie? Is dat GSK, Galapagos, Pfizer, enz?