De hiphop-thread

Bon speciaal omdat de @PolletPoulet_OG knows what's up, heb ik 6ix9ine, Juice Wrld, XXXTentacion en Killstation eens een kans gegeven.

Killstation, XXX en Juice WRLD kan ik nog wel pruimen. Vooral die beats van Killstation zijn top.

6ix deed me weinig, wel goed om een feestje even opgepompt te krijgen maar om naar te luisteren meh. Ik hou ook wel van "that raw shit" maar ik denk dan eerder aan Non Phixion, La Coka Nostra, Jedi Mind Tricks,... maar das ondertussen al oldskool zeker? :D
 
Bon speciaal omdat de @PolletPoulet_OG knows what's up, heb ik 6ix9ine, Juice Wrld, XXXTentacion en Killstation eens een kans gegeven.

Killstation, XXX en Juice WRLD kan ik nog wel pruimen. Vooral die beats van Killstation zijn top.

6ix deed me weinig, wel goed om een feestje even opgepompt te krijgen maar om naar te luisteren meh. Ik hou ook wel van "that raw shit" maar ik denk dan eerder aan Non Phixion, La Coka Nostra, Jedi Mind Tricks,... maar das ondertussen al oldskool zeker? :D

Dat is ondertussen onder de grond old school :unsure:

Ja, KILLSTATION is echt pure genialiteit imo. Wat een gast, heel benieuwd wat die nog gaat doen hierzo. Die zijn album "The Two of Us Are Dying" ken ik vanvoor tot vanachter.
 
Oh boy, een tag van een quote dat ge prolly niet zou willen gequote zien. Ik ga hier eens wat keet komen schoppen in het hip hop topic :unsure: Maar ik ben legit wel benieuwd naar jullie mening over de generatie waar shiftyke het hier over heeft. (Spoiler, I like all that shit very very much, maar ge moet er snel bij zijn, want ze gaan nogal rap dood :laugh: )

XXXtentacion (rip ma dude) is wat mij betreft iemand die hip hop heeft heruitgevonden met al zijn albums. Beginnende met zijn mix tapes. HOLY FUCK DE AGGRESSIVENESS HOLY FUCK SHITBALLZ. Hij is opgekomen met mannen zoals Crag Xen, Ski Mask The Slump God, Kin$soul, allemaal gasten die ik echt kan pruimen. Hebben ook veel collabs gedaan enz.

Het is echt extreem, en nonkel Polle houdt van extreem. Wat Death Metal is voor Metal, is dit hetzelfde, maar dan voor hip hop.

Zijn Members only mixtapes zijn gewoon hard, harder, hardst, bruut, bruter, bruutst. Zijn eerst albums, "17" en "?" zijn al helemaal anders. Volwassener, meer matuur. En bij "SKINS" en "Bad Vibes Forever" blijft die evolutie. Prachtig, een artist die zo kan evolueren, en wat mij betreft echt gevoel in zijn muziek kan steken. Spijtig dat hij al is moeten gaan. Ik had graag gezien wat deze man nog gedaan had de komende 15 of 20 jaar.

Juice wrld (also rip ma dude) is ook zo iemand. Is wederom iets gans anders. Maar jongens toch, prachtig vind ik wat die jongen heeft gemaakt.

6IX9INE heeft ook een paar dikke nummers gemaakt. Die gast zijn beats zijn ook beenhard, lekkere flow.

Lil Xan, ook eentje dat hier regelmatig door de Polle zijn living knalt. Ook weer die beats holy fuck, blazen alles weg.

KILLSTATION, ne zotte rust. Rauw tallent, rauwe platen, heel rauw. Uniek, apart. Genialiteit.

Soit, ik kan hier nog wel effe doorgaan. Om maar te zeggen dat ik die jonge generatie echt wel kan smaken, en daar zitten een paar diamandjes bij die nog moeten geslepen worden.
Jammer dat er de laatste tijd wel veel doodgaan met hun gangster lifestyle :thinking:

Boys will be boys zeker, maar ik zou het apprecieren als ze minder worden afgeknalt.


En nu snel weglopen uit dit topic. Dit zal waarschijnlijk een heel obscure mening zijn, en het klein beetje respect dat heel mss sommige mensen mss voor me hadden is bij deze weg :unsure:

Ik heb net meer respect voor u dat ge een 'andere' smaak hebt dan 90% van de zogezegd 'true' rap/hiphop-liefhebbers. Pitchfork of andere sites napraten kan iedereen he (daarmee bedoel ik niet de members hier).

Ik ben op het eerste zicht ook niet zo te vinden voor mumble of soundcloud rap, maar net zoals elk (sub)genre zijn er hoog- en laagvliegers. Ge hebt mij enthousiast gemaakt!
 
Huh? Ik zei dat ik de nieuwere
rap niet kan smaken, mijn +/- 1200 cd's bestaan ongeveer uit 95% hip-hop uit de 90's, dat bedoelde ik. Misschien moet ik het ook wel wat meer kansen geven moet ik zelf toegeven, maar als ik dan gasten in skinny jeans met gekleurd haar zie is m'n goesting direct over.
Ik had beter moeten verwoorden want ik weet dat je oldschool hiphop fan bent, maar bedoelde dat je alle nieuwe hiphop afschrijft (of toch wat meer links laat liggen) doordat mumble rap bestaat. En ergens ben ik overtuigd dat iemand die zo into hiphop is ook bepaalde nieuwe dingen zal kunnen appreciëren. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik had beter moeten verwoorden want ik weet dat je oldschool hiphop fan bent, maar bedoelde dat je alle nieuwe hiphop afschrijft (of toch wat meer links laat liggen) doordat mumble rap bestaat. En ergens ben ik overtuigd dat iemand die zo into hiphop is ook bepaalde nieuwe dingen zal kunnen appreciëren. :)

Ergens weet ik dat ge gelijk hebt, ik zou iets meer moeite moeten doen om nieuwere dingen te ontdekken, fair point :)
 
Ik heb 'm beluisterd in 3 keer en met een half oor. Tja... Het draait al lang niet meer om de muziek bij Kanye en bij elke plaat sinds The Life of Pablo neemt mijn interesse weer wat meer af. Muzikaal gaat het een beetje op dezelfde lijn door sinds die plaat. Donda is véél te lang en all over the place, hier en daar wel een hoogtepuntje maar te weinig nummers die me echt grijpen.
Vind Donda persoonlijk zijn beste sinds Yeezus. Er zijn zeker enkele nummers overbodig, maar ik vind die niet per se slecht, eerder niet passend in de stijl van het album. Als Kanye fan had ik wat schrik om eraan te beginnen aangezien ik zijn laatste platen maar niets vond, maar was eigenlijk zeer aangenaam verrast met deze :unsure:
 
Vrijdag Zwangere Guy in Stekene gezien.
Ik ben nog aan het bekomen, fenomenaal deze man!
Als je met een track zoals Gorik de tent kan afbreken dan kan je iets, en het is duidelijk dat Guy iets kan.
 
Op persoonlijk en uitdrukkelijk verzoek van Yasiin Bey wordt zijn show in De Roma een telefoonloze ervaring. Het gebruik van telefoons, smartwatches en accessoires is niet toegestaan in onze zaal. Bij aankomst in de inkomhal worden alle mobiele telefoons, smartwatches en accessoires opgeborgen in individuele Yondr-zakjes die aan het einde van de show terug worden geopend. Je behoudt ten allen tijde jouw toestel en hebt er de hele avond toegang toe in onze inkomhal. Alle apparaten worden opnieuw beveiligd in Yondr-zakjes voordat je terugkeert naar de foyers en de zaal. Iedereen die we tijdens het optreden een apparaat (telefoon, smartwatch of accessoires) zien gebruiken, wordt door de beveiliging naar buiten begeleid. De artiest waardeert jouw medewerking bij het creëren van deze telefoonloze ervaring.

Man man man...alsof het nog niet lastig genoeg is om in COVID tijden een concert te geven.
 
Tja, een zaal vol kinderen die alles via proxy beleven hebben daar nu eenmaal voor gezorgd.

Heb respect voor het medium. Heb respect voor de artiest. Laat uw gsm uit/thuis.Of zoals dit evenement zelfs voorziet, in de desbetreffende toegewezen plaats.

Geef ruimte aan spontaniteit en interactie met mede fans. Hoog tijd dat dit een algemene regel word.
 
Tja, een zaal vol kinderen die alles via proxy beleven hebben daar nu eenmaal voor gezorgd.

Heb respect voor het medium. Heb respect voor de artiest. Laat uw gsm uit/thuis.Of zoals dit evenement zelfs voorziet, in de desbetreffende toegewezen plaats.

Geef ruimte aan spontaniteit en interactie met mede fans. Hoog tijd dat dit een algemene regel wordt.

Amen
 
Terug
Bovenaan