De hiphop-thread

Hmmm je gaat beter moeten doen dan dat. Ondermaatse rhymes, onbestaande flow, slappe beat en iets te zeggen heeft hij ook niet.

Ik kwam toevallig deze parel terug tegen, 12 jaar oud al :love:

 
Hmmm je gaat beter moeten doen dan dat. Ondermaatse rhymes, onbestaande flow, slappe beat en iets te zeggen heeft hij ook niet.

Ik kwam toevallig deze parel terug tegen, 12 jaar oud al :love:


Ooit gezien in de Petrol nog, in Antwerpen, samen met Opgezwolle, was er bonk op
 
Ik heb 'm beluisterd in 3 keer en met een half oor. Tja... Het draait al lang niet meer om de muziek bij Kanye en bij elke plaat sinds The Life of Pablo neemt mijn interesse weer wat meer af. Muzikaal gaat het een beetje op dezelfde lijn door sinds die plaat. Donda is véél te lang en all over the place, hier en daar wel een hoogtepuntje maar te weinig nummers die me echt grijpen. En de associatie met Marilyn Manson, alweer Chris Brown en DaBaby (die ik voor deze plaat eigenlijk niet kende, wie noemt zich als rapper nu DaBaby?) laat toch wel een vieze smaak achter in de mond en geeft me niet veel zin om 'm opnieuw te beluisteren.
 
Rappers als Young Thug, XXXtentacion, Lil' Uzi Vert, Yung Lean, Lil Peep zijn ook niet weg te slaan uit de scene maar daar gaat iemand anders iets over moeten schrijven want dat is nu niet aan mij besteed. :LOL:

Oh boy, een tag van een quote dat ge prolly niet zou willen gequote zien. Ik ga hier eens wat keet komen schoppen in het hip hop topic :unsure: Maar ik ben legit wel benieuwd naar jullie mening over de generatie waar shiftyke het hier over heeft. (Spoiler, I like all that shit very very much, maar ge moet er snel bij zijn, want ze gaan nogal rap dood :laugh: )

XXXtentacion (rip ma dude) is wat mij betreft iemand die hip hop heeft heruitgevonden met al zijn albums. Beginnende met zijn mix tapes. HOLY FUCK DE AGGRESSIVENESS HOLY FUCK SHITBALLZ. Hij is opgekomen met mannen zoals Crag Xen, Ski Mask The Slump God, Kin$soul, allemaal gasten die ik echt kan pruimen. Hebben ook veel collabs gedaan enz.

Het is echt extreem, en nonkel Polle houdt van extreem. Wat Death Metal is voor Metal, is dit hetzelfde, maar dan voor hip hop.

Zijn Members only mixtapes zijn gewoon hard, harder, hardst, bruut, bruter, bruutst. Zijn eerst albums, "17" en "?" zijn al helemaal anders. Volwassener, meer matuur. En bij "SKINS" en "Bad Vibes Forever" blijft die evolutie. Prachtig, een artist die zo kan evolueren, en wat mij betreft echt gevoel in zijn muziek kan steken. Spijtig dat hij al is moeten gaan. Ik had graag gezien wat deze man nog gedaan had de komende 15 of 20 jaar.

Juice wrld (also rip ma dude) is ook zo iemand. Is wederom iets gans anders. Maar jongens toch, prachtig vind ik wat die jongen heeft gemaakt.

6IX9INE heeft ook een paar dikke nummers gemaakt. Die gast zijn beats zijn ook beenhard, lekkere flow.

Lil Xan, ook eentje dat hier regelmatig door de Polle zijn living knalt. Ook weer die beats holy fuck, blazen alles weg.

KILLSTATION, ne zotte rust. Rauw tallent, rauwe platen, heel rauw. Uniek, apart. Genialiteit.

Soit, ik kan hier nog wel effe doorgaan. Om maar te zeggen dat ik die jonge generatie echt wel kan smaken, en daar zitten een paar diamandjes bij die nog moeten geslepen worden.
Jammer dat er de laatste tijd wel veel doodgaan met hun gangster lifestyle :thinking:

Boys will be boys zeker, maar ik zou het apprecieren als ze minder worden afgeknalt.


En nu snel weglopen uit dit topic. Dit zal waarschijnlijk een heel obscure mening zijn, en het klein beetje respect dat heel mss sommige mensen mss voor me hadden is bij deze weg :unsure:

 
(Spoiler, I like all that shit very very much, maar ge moet er snel bij zijn, want ze gaan nogal rap dood :laugh: )
:')

Productie vind ik meestal wel nog ok, maar uiteindelijk ken ik niet echt veel van die generatie. Pop Smoke onlangs ontdekt en 3 dagen later dood. Sheesh.
 
Speciaal voor u PolletPoulet_NIET100%OG zal ik straks eens wat van die snuiters op zetten.

Maar ik krijg het al lastig enkel van op die mannen hun gezicht te moeten kijken. :unsure:

Oh boy :unsure:

En gelukkig dat ge er naar gaat luisteren dan en niet naar gaat kijken :unsure:

:')

Productie vind ik meestal wel nog ok, maar uiteindelijk ken ik niet echt veel van die generatie. Pop Smoke onlangs ontdekt en 3 dagen later dood. Sheesh.

Jup, ik zeg het, de meeste van die mannen hebben echt een korte shelf life :unsure: Platenlabels zullen wel in hun handjes wrijven. Want dit zijn enorm populaire artiesten in de US bij de jeugd.
 
Persoonlijk geen fan van 'nieuwe' rap, dus kan er ook niet echt iets over zeggen, ben beetje gestopt bij het hele mumble rap gegeven
 
Persoonlijk geen fan van 'nieuwe' rap, dus kan er ook niet echt iets over zeggen, ben beetje gestopt bij het hele mumble rap gegeven
Dus omdat één soort hiphop je niet ligt schrijf je dan maar heel het genre af? Toch spijtig, nie?

Voor de liefhebbers, nieuwe Ka staat intussen op Spotify:


Uit I Notice:
Cops got us under microscopes to make sure we see cells
Know my first vitamin was iron, but I just wanted to be 12
Didn't dwell by the sea shore, but was sure to see shells
👌
 
Laatst bewerkt:
Dus omdat één soort hiphop je niet ligt schrijf je dan maar heel het genre af? Toch spijtig, nie?

Voor de liefhebbers, nieuwe Ka staat intussen op Spotify:


Uit I Notice:

👌
Huh? Ik zei dat ik de nieuwere
rap niet kan smaken, mijn +/- 1200 cd's bestaan ongeveer uit 95% hip-hop uit de 90's, dat bedoelde ik. Misschien moet ik het ook wel wat meer kansen geven moet ik zelf toegeven, maar als ik dan gasten in skinny jeans met gekleurd haar zie is m'n goesting direct over.
 
Terug
Bovenaan