De hiphop-thread

Njaaa de eerste indrukken zijn alvast heel positief, ik heb die mannen gemist! Het is precies wel een stukje minder ruw en 'street' dan Overlast. Geen idee of ik dat jammer vind of net niet, we zullen wel zien, 't album zal hier nog veel opliggen de komende weken :tongue:

Vind ik wel opvallend, want ik vind dat nu net niet. Ik ben blij dat er nog eens een album van Stikstof dropt, want voor mij is ZG solo uiteindelijk een beetje veel van hetzelfde. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik geen fan van hé, ik vind 'm top! Maar ik ben meer fan van Stikstof omdat er meer variatie is en ik vind Jazz Brak en Astro ook gewoon uitstekend.

Het is wel ontzettend jammer dat Astro geen bars heeft 😭

Ik ken Opgezwolle niet, wat bedoel je precies met die vergelijking?
Ik vind jazz brak ook zeer nice, zijn stem zorgt voor een leuke variatie, maar ik vind de lyrics/punchlinez van guy gewoon leuker, beter gevonden, dieper?

Aloewel hij soms iets luchtiger zou mogen zijn.



Opgezwolle is voor mij het synoniem van nederlandstalige hip hop.

Jaren heb ik belgische hip hop minderwaardig gevonden. En voor het eerst vind ik dat stikstof en zwangere het naar een hoger niceau tillen.

Ik kan alleen maar eigen wereld van opgezwolle aanraden (Album).

Vanaf de eerste x dat ik dit nummer hoorde was ik verkocht (ik was toen wel 16 heeft er mss ook mee te maken)
Ben benieuwd wat je er van denkt.


Denk dat deze men favo is op het album
.
 
Laatst bewerkt:
Whut???

Grondleggers van de NL hiphop. Al zijn ze er cynisch genoeg zelf nooit rijk van geworden. Terwijl de Boef's, Ronnie Flexen en Lil Kleinen letterlijk miljoenen euro's binnenrijven.

Opgezwolle kwam te vroeg.
Ik weet natuurlijk wie ze zijn hé :) Maar ik heb er nog niets van gehoord, Nederlandse hiphop spreekt mij ook gewoon helemaal niet aan :frown: Ik vind die features van Nederlanders op ZG en Stikstof hun albums altijd een beetje vervelend.

Maar ik geef het binnenkort een kans 👌
 
Whut???

Grondleggers van de NL hiphop. Al zijn ze er cynisch genoeg zelf nooit rijk van geworden. Terwijl de Boef's, Ronnie Flexen en Lil Kleinen letterlijk miljoenen euro's binnenrijven.

Opgezwolle kwam te vroeg.

De Ronnie flexen van deze wereld kan je toch niet vergelijken met opgezwolle of de andere kanjers van de nederhop uit de jaren 90 en 00.
Ik herinner mij nog kleurrijk sites zoals straat dichters waar je allerlei machtige tracks kon downloaden.
 
De nieuwe stikstof is wel de shit.
Ondanks dat iedereen wel hard is viel het mij deze x pas echt op hoe hard zwangere guy er bovenuit steekt.

Plaat is vandaag toegekomen. Vind hem ook echt heel vet wat niet wegneemt dat ik mij soms kan ergeren aan de bars van jazz.

Hier op 101barz

we lopen cirkels in het midden van het universum
alles wat we maken is nie universeel
toch tekenden we bij universal
niemand kwam van de universiteit

??

of op ALLES KAPOT op de nieuwe plaat

kom ni clashen
hoge fashion
gucci taschen
boek van taschen
alles cashen

kom ni testen
dure vesten
net een western
wilde westen
zen de besten

wij gaan botsen
duw van rotsen
gij gaat kotsen
filmpje posten

sorrry maar wat :D Iemand moet op zo'n moment gewoon zeggen van sorry jazz dees gaan we nie doen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben dit weekend alleszins mijn LP gaat laten signeren door de mannen :coolbrows:.

(enkel niet door Astro die was ffkes nergens te bespeuren :unsure:)
 
Plaat is vandaag toegekomen. Vind hem ook echt heel vet wat niet wegneemt dat ik mij soms kan ergeren aan de bars van jazz.

Hier op 101barz

we lopen cirkels in het midden van het universum
alles wat we maken is nie universeel
toch tekenden we bij universal
niemand kwam van de universiteit

??

of op ALLES KAPOT op de nieuwe plaat

kom ni clashen
hoge fashion
gucci taschen
boek van taschen
alles cashen

kom ni testen
dure vesten
net een western
wilde westen
zen de besten

wij gaan botsen
duw van rotsen
gij gaat kotsen
filmpje posten

sorrry maar wat :D Iemand moet op zo'n moment gewoon zeggen van sorry jazz dees gaan we nie doen.
Vergeef het die man, hij bracht ons de beste bar van de eeuw.

Fok uw rolmodel, uw moeder neuk ik morgen wel.
 
Nieuwe Conway met dikke beat van The Alchemist :bow:


En Blu heeft ook een album gedropt zonder dat ik het gemerkt heb

 
Laatst bewerkt:
In Nederland zijn niet alleen voetballers zelf rappers, maar zijn rappers ook vaak gelieerd aan bepaalde hooligan groepen.

Amsterdamse rappers Sepa en Mocro5th bv met de F-side van Ajax.

UqkXfFT.jpg


 
OK POGING TWEE! KAAS EN SAUS VANAVOND!! :evil:
Gisteren meegeholpen de AB af te breken, was echt zaaaaalig! Wat een ambiance!
Daarna nog wat potten gaan drinken in Le Coq, is daar nog uiteindelijk afterparty'ke geweest met ZG & co achter de draaitafels, was echt de moeite :love:
 
Alweer een rapper minder. Nummer 1 rapper van Zweden gepopt.

De Zweedse rapper Einár (19) werd donderdagavond doodgeschoten bij het meer van Hammarby in het zuiden van Stockholm. Hij was in het gezelschap van twee andere rappers toen hij werd vermoord. Deze mannen hebben volgens de krant Expressen connecties met criminele netwerken (Husby’s Hyena’s en Death Patrol) in de wijk Järva en zijn eerder veroordeeld voor zware misdrijven.

 
Terug
Bovenaan