Rijkste of armste?Wat is de 100% groep? De werkenden? Of alle 12 miljoen Belgen? Want als we over alle 12 miljoen rekenen, horen velen van ons misschien ook wel bij die 10%.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Rijkste of armste?Wat is de 100% groep? De werkenden? Of alle 12 miljoen Belgen? Want als we over alle 12 miljoen rekenen, horen velen van ons misschien ook wel bij die 10%.
Wat je hier zegt ontkent niemand.Ok dus als 10% van de toplonen hun inkomen verliezen heeft dat een zelfde impact als wanneer het de 10% laagste lonen overkomt? Denken jullie dat echt? OK dan.
OK, en laten we die verwijzingen naar maatschappelijke cruciaal belang van deze of gene dan ook achterwege laten.Het was een heel simpele denkoefening, blijkbaar werkt dat niet op een forum.. laten we terug on topic gaan en respect tonen voor iedereen los van hun loon of vermogen![]()
Tgoh, ik denk niet dat je daar zozeer jaloezie achter moet zoeken. Dat is een frustratie die velen hier al langer hebben (mezelf inclusief), dat elk topic dat over geld, lonen of spaargeld vrijwel nutteloos wordt omdat het steeds gekaapt wordt door dezelfde groep mensen. Iemand hoeft heus niet geprezen te worden omdat hij komt posten dat hij een paar miljoen heeft staan.
Bij elk topic is het wachten tot pakweg cege langskomt om voor de zoveelste keer te stoefen met hoeveel geld hij heeft. En dat heeft niets met jaloezie te maken, maar net zoals spiderman zijn getroll in het dating topic begint dat stilletjes aan afgezaagd te raken.
Combineer dat met de gekende wereldvreemde uitspraken genre “als je écht wilt” en “ik ben 25 jaar en IT’er en verdien 5000€ + auto + MC + auteursrechten + bonus + aandelen, is dit wel oké voor mijn leeftijd?”, en tja dan begint dat bij veel mensen inderdaad op de zenuwen te werken.
Omdat pakweg de kassierster bij Aldi of rekkenvuller bij Colruyt hier geen advies meer durft te vragen omdat het 5 posts later weer over aandelen, beleggen en monsterlonen gaat door weer hetzelfde groepje users.
Mods gaan soms te ver om grapjes te verwijderen uit vrees dat mensen niet op het forum gaan willen blijven als niet iedereen zich welkom voelt. Maar dit soort topics maken het forum in mijn ogen een pak minder aantrekkelijk dan eens een donker mopke.
Wat je hier zegt ontkent niemand.
OK, en laten we die verwijzingen naar maatschappelijke cruciaal belang van deze of gene dan ook achterwege laten.
Ik heb ook al miljoenen gespaardPs: Ik had ook al miljonair kunnen zijn maar ik eet graag es een frietje.

Ik lees "deze mensen", en dan denk ik niet "de belastingen die deze mensen betalen". Zo werkt mijn brein niet. Ik associeer mensen met andere dingen vooraleer ik ze associeer met belastingen (ja, zelfs in de context van dit topic).Ik denk dat het nogal obvious was in de post dat het over belasting bijdrages ging. Laten we het ontkennen van de zon dan ook maar even achterwege laten.
Je schrijft dat "Deze mensen van cruciaal belang zijn". Dat is niet "iets" maar "iemand". En dan impliceer je toch echt wel dat dat iets is dat niet universeel geldt voor "de anderen". Hoe nauw het dan geldt is dan inderdaad interpretatie, maar het creëert alleen maar onnodige polarisatie in my humble opinion. Voorts impliceert het dat de volledige groep van "deze mensen" cruciaal is, quod non, en wat je daarna zelf erkent (08:35).Echt mensen. Ik schrijf dat iets “cruciaal” is en daar wordt met volle verontwaardiging op gesprongen alsof dat betekent dat de rest minderwaardig is. Dat is pure interpretatie natuurlijk.
Dan vraag ik mij toch af hoe jij reageert op dingen als "deze mensen zijn totaal onbelangrijk in de maatschappij". Want dat is zo he, iedereen als individu is totaal onbelangrijk in de maatschappij. Het is wat ze doen dat belangrijk is, niet wie die handelingen doet... Als je op die manier semantisch wil gaan discussiëren, mij goed, maar ik denk dat 99% van de mensen toch wel snapt dat "de rijken zijn van cruciaal belang voor onze maatschappij" wil zeggen dat het over het geld van de rijken gaatIk lees "deze mensen", en dan denk ik niet "de belastingen die deze mensen betalen". Zo werkt mijn brein niet. Ik associeer mensen met andere dingen vooraleer ik ze associeer met belastingen (ja, zelfs in de context van dit topic).
.
Ik ben nog eens door de voorbije pagina's gegaan, maar er zijn hier dus geen posts weggehaald of aangepast door mods.Alle Bagger van de ene kant is wel weer handig weggemod zie ik. Wat de hele discussie weer krom trekt uiteraard, want waarop gereageerd werd , is verdwenen
De posts van "ze betalen geen belastingen" en "de hoogste lonen zijn goed in het hoogste ontwijken" die zijn er uiteraard niet meer.
@Valkuil wat is je punt nu? De mensen die de belastingen betalen zijn nog steeds de mensen, of zijn dat euros met een zelbewustzijn die op zich bestaan?
Dan heeft een poster zelf zijn post aangepast. Ergens stond er iets van "goed in belastingen ontduiken" en ik vind de post niet meer terug.Ik ben nog eens door de voorbije pagina's gegaan, maar er zijn hier dus geen posts weggehaald of aangepast door mods.
Voor het overige heeft een moderator gisteren wel al aangegeven dat iedereen vrij is zijn spaarcapaciteit te delen in deze thread. Verdere posts over de maatschappelijke bijdragen van de hoogste inkomens gaan vanaf hier wel worden weggehaald wegens off topic.