De grote spaarvermogen en spaargeld enquête!

Heeft de Covid crisis je vermogen beïnvloed?

• Ja, heel negatief

Stemmen: 12 2,5%
  • Ja, enigszins negatief

Stemmen: 52 10,7%
  • Nee

Stemmen: 206 42,4%
  • Ja, enigszins positief

Stemmen: 138 28,4%
  • Ja, heel positief

Stemmen: 78 16,0%

• Totaal aantal stemmers
    486
Wat is dat met al die miljonairs hier? Laatste drie posters zijn allemaal miljonair, de laatste zelfs >5 mil? Over wat gaat deze thread zelfs nog.

Nog steeds over hetzelfde...
Herdoop deze thread dan naar "opscheppen met hoeveel geld en/of assets je hebt".

Miljonair zijn en onvoldoende klasse hebben om in een publiek forum in een thread over spaargeld te moeten stoefen met je kapitaal is eigenlijk triestig.

En al zeker in een periode waarin veel mensen het steeds moeilijker hebben om rond te komen.

Tactloos en de schaamte voorbij.

Herdoop deze thread dan naar "opscheppen met hoeveel geld en/of assets je hebt".

Miljonair zijn en onvoldoende klasse hebben om in een publiek forum in een thread over spaargeld te moeten stoefen met je kapitaal is eigenlijk triestig.

En al zeker in een periode waarin veel mensen het steeds moeilijker hebben om rond te komen.

En dan vraag jij waar deze thread over gaat? Had je dan verwacht dat mensen met 0€ spaarvermogen gingen posten in een "spaarvermogen"-thread?

Beetje jaloers ofzo? Doesn’t look good on you.

Eigen inleg 10jaar geleden 85k en de rest is waardevermeerdering. Is dus helemaal geen fils a papake die wat komt stoefen.
Je zou juist moeten apprecieren dat personen zoals hij dit posten in een open topic op een open forum. Toont aan wat er mogelijk is met wat geluk in het leven.
(En nogal ne stoef natuurlijk als je op een jaar 3 mil waarde kwijt bent)

Eigen inleg 10jaar geleden 85k en de rest is waardevermeerdering. Is dus helemaal geen fils a papake die wat komt stoefen.
Je zou juist moeten apprecieren dat personen zoals hij dit posten in een open topic op een open forum. Toont aan wat er mogelijk is met wat geluk in het leven.
Geluk of kennis zeker?
Maar chapeau van op 10j tijd met aandelen zo een bedrag te halen. Is niet voor iedereen gegeven.

Tgoh, ik denk niet dat je daar zozeer jaloezie achter moet zoeken. Dat is een frustratie die velen hier al langer hebben (mezelf inclusief), dat elk topic dat over geld, lonen of spaargeld vrijwel nutteloos wordt omdat het steeds gekaapt wordt door dezelfde groep mensen. Iemand hoeft heus niet geprezen te worden omdat hij komt posten dat hij een paar miljoen heeft staan.

Bij elk topic is het wachten tot pakweg cege langskomt om voor de zoveelste keer te stoefen met hoeveel geld hij heeft. En dat heeft niets met jaloezie te maken, maar net zoals spiderman zijn getroll in het dating topic begint dat stilletjes aan afgezaagd te raken.

Combineer dat met de gekende wereldvreemde uitspraken genre “als je écht wilt” en “ik ben 25 jaar en IT’er en verdien 5000€ + auto + MC + auteursrechten + bonus + aandelen, is dit wel oké voor mijn leeftijd?”, en tja dan begint dat bij veel mensen inderdaad op de zenuwen te werken.

Omdat pakweg de kassierster bij Aldi of rekkenvuller bij Colruyt hier geen advies meer durft te vragen omdat het 5 posts later weer over aandelen, beleggen en monsterlonen gaat door weer hetzelfde groepje users.

Mods gaan soms te ver om grapjes te verwijderen uit vrees dat mensen niet op het forum gaan willen blijven als niet iedereen zich welkom voelt. Maar dit soort topics maken het forum in mijn ogen een pak minder aantrekkelijk dan eens een donker mopke.

Ik wist dat de opmerking "je bent jaloers" zou komen als je kritiek geeft dat het tactloos is om met miljoenen aan kapitaal op te scheppen in een thread over spaarvermogen :rofl:

En het is inderdaad nogal een stoef om van 7 à 8 miljoen naar 5 miljoen te gaan. Zie je dat zelf niet?

Kom nog eens terug als hij nog eens 5 mil verliest en op €10.000 kapitaal staat.

Keep sucking that millionaire dick, son.

De posters in kwestie hebben toch helemaal niet gestoeft of denigrerend gedaan naar anderen toe, maar gewoon relevante posts in het topic geplaatst?

Tgoh, ik denk niet dat je daar zozeer jaloezie achter moet zoeken. Dat is een frustratie die velen hier al langer hebben (mezelf inclusief), dat elk topic dat over geld, lonen of spaargeld vrijwel nutteloos wordt omdat het steeds gekaapt wordt door dezelfde groep mensen. Iemand hoeft heus niet geprezen te worden omdat hij komt posten dat hij een paar miljoen heeft staan.

Bij elk topic is het wachten tot pakweg cege langskomt om voor de zoveelste keer te stoefen met hoeveel geld hij heeft. En dat heeft niets met jaloezie te maken, maar net zoals spiderman zijn getroll in het dating topic begint dat stilletjes aan afgezaagd te raken.

Combineer dat met de gekende wereldvreemde uitspraken genre “als je écht wilt” en “ik ben 25 jaar en IT’er en verdien 5000€ + auto + MC + auteursrechten + bonus + aandelen, is dit wel oké voor mijn leeftijd?”, en tja dan begint dat bij veel mensen inderdaad op de zenuwen te werken.

Omdat pakweg de kassierster bij Aldi of rekkenvuller bij Colruyt hier geen advies meer durft te vragen omdat het 5 posts later weer over aandelen, beleggen en monsterlonen gaat door weer hetzelfde groepje users.

Mods gaan soms te ver om grapjes te verwijderen uit vrees dat mensen niet op het forum gaan willen blijven als niet iedereen zich welkom voelt. Maar dit soort topics maken het forum in mijn ogen een pak minder aantrekkelijk dan eens een donker mopke.
Volledig akkoord.
Ik zou het zelfs beter vinden dat iedereen in dit soort topics slechts één relevante post met de gevraagde info post en de rest van de steeds weerkerende discussies inderdaad achterwege blijven.
Maar zo een jaloerse, verzuurde, whatever je het wilt noemen, reactie van @Karton omdat eens iemand met een paar miljoen post is ook nergens voor nodig.

Laatst bewerkt:
Ik wist dat de opmerking "je bent jaloers" zou komen als je kritiek geeft dat het tactloos is om met miljoenen aan kapitaal op te scheppen in een thread over spaarvermogen :rofl:

En het is inderdaad nogal een stoef om van 7 à 8 miljoen naar 5 miljoen te gaan. Zie je dat zelf niet?

Kom nog eens terug als hij nog eens 5 mil verliest en op €10.000 kapitaal staat.

How low can you go?

Kan je dan mss even de grens aangeven? Tot hoeveel euro mogen we gaan?

Volledig akkoord.
Ik zou het zelfs beter vinden dat iedereen in dit soort topics slechts één relevante post met de gevraagde post en de rest van de steeds weerkerende discussies inderdaad achterwege blijven.
Maar zo een jaloerse, verzuurde, whatever je het wilt noemen, reactie van @Karton omdat eens iemand met een paar miljoen post is ook nergens voor nodig.
Jaloers en verzuurd? Ik heb duidelijk een gevoelige snaar geraakt. Doet het pijn om de waarheid te lezen?

Geluk of kennis zeker?
Maar chapeau van op 10j tijd met aandelen zo een bedrag te halen. Is niet voor iedereen gegeven.
Niet iedereen heeft inderdaad zoveel geluk.
Dit enkel aan kennis toeschrijven getuigt van veel arrogantie.
Ook op de beurs telt “op de juiste plaats, op de juiste moment” en daar hoort dikwijls een portie geluk bij.
Maar chapeau inderdaad, ik hoop binnen 10 jaar hetzelfde te kunnen verkondigen.

Hij zegt toch nergens iets over iemand met minder vermogen?

Jaloers en verzuurd? Ik heb duidelijk een gevoelige snaar geraakt. Doet het pijn om de waarheid te lezen?
Het gaat niet om mijn spaargeld en vermogen, dus mij raak je niet 😂
Is gewoon triestig hoe je op deze persoon reageert. En dat je niet inziet dat je evengoed zelf gepikeerd bent door mijn reactie, let it go.

Tgohja ik denk dat het overgrote deel toch ook wel op dit soort thread gaat kijken en posten om te kijken waar het ‘gemiddelde’ zit en hopen dat ze er tegenaan schuren. Om dan dit te lezen… Ik snap ook niet goed waarom je dan per se in deze thread over miljoenen moet posten maar soit, just my 2 cents

Er moet minder gezaagd worden en meer bijgeleerd.

Zie je dat iemand veel gekregen heeft --> goed voor hem, tof, next.

Zie je dat iemand het zelf gedaan heeft --> wat kan ik er van leren? Is het grotendeels geluk? Kan ik er dingen van repliceren? Nu, of misschien in de toekomst? Misschien een dm sturen voor meer info/uitleg?

Maar nee, meestal een rondje leuteren in de plaats.

Ok, soms terecht als er weer wereldvreemden komen opperen dat je maar easy een job moet zoeken van 5000 netto, maar evenzeer van anderen die elke post met hogere bedragen direct afschieten met 'classic bg'.

Die grootspaarders horen toch ook gewoon in de discussie, net zoals degene die amper kunnen sparen.

De ene heeft meer kennis, geluk en durf, de andere heeft enkel een spaarboekje waar je door de inflatie enkel maar op verliest..

Je kan maar van elkaar leren, zowel goed als slecht.

Maar om te komen zagen dat de grote spaarders niet mogen posten...
Leer eruit en lees u in over beleggen, durft in crypto te springen, enz.

Terug
Bovenaan