Brt
Banned
nochtans was je eerst bezig over dat het voor een groep moeilijker geworden is om een woning te verwerven. Terwijl het voor een grotere groep net gemakkelijker geworden is, zie het stijgend % eigenaars, de laatste decennia.en wat moet ik daar op reageren?
Dit was mijn punt niet, had het slecht uitgelegd.
Dat is mijn vraag: wat kan je daaraan doen?- er zijn mensen die minder vooruitgaan dan anderen. Ja. Duh. Ik heb het al gezegd: er zijn er ook die meer vooruitgaan.
- wat moet je daaraan doen, gezien je zegt dat dat vaak over alleenverdieners gaat? Tweeverdieners zwaarder belasten? Dan creer je opnieuw een groep met malcontenten. Geef gerust eens jouw 'oplossing' zonder dat er een groep malcontenten zou ontstaan in jouw begrip van malcontent (= een slechtere positie hebben dan voorheen)
Het middenveld/vakbond doet er niet veel aan heb ik de indruk en dan krijg je :
Je schrijft dit alsof het een feit is, maar het is een mening die je nog steeds niet gestaafd hebt.
Je wil per se stellen dat mensen op extremen zullen stemmen omdat ze zogezegd terecht malcontent zijn wegens ongelijkheid.
Ik ben daar zeer sceptisch over.
Ze zijn dus, terecht of niet, malcontent.
JPV: ja dat is een achterblijver (relatief) :
Die achterblijvers zijn malcontent (En die WERKEN). Dat is een probleem en dit moet je dan toch oplossen met een of andere vorm van meer herverdeling?- er zijn mensen die minder vooruitgaan dan anderen. Ja. Duh. Ik heb het al gezegd: er zijn er ook die meer vooruitgaan.
- wat moet je daaraan doen, gezien je zegt dat dat vaak over alleenverdieners gaat? Tweeverdieners zwaarder belasten? Dan creer je opnieuw een groep met malcontenten. Geef gerust eens jouw 'oplossing' zonder dat er een groep malcontenten zou ontstaan in jouw begrip van malcontent (= een slechtere positie hebben dan voorheen)