De grote spaarvermogen en spaargeld enquête!

Heeft de Covid crisis je vermogen beïnvloed?

• Ja, heel negatief

Stemmen: 12 2,5%
  • Ja, enigszins negatief

Stemmen: 52 10,7%
  • Nee

Stemmen: 206 42,4%
  • Ja, enigszins positief

Stemmen: 138 28,4%
  • Ja, heel positief

Stemmen: 78 16,0%

• Totaal aantal stemmers
    486
Haha dat vinted verhaal is zeer herkenbaar. Vind het wel goed want zo raakt er meer rommel weg. De vrouw mag het vrijgekomen budget dan zelf gebruiken om te gaan shoppen ofzo.

Moet toch 2x.per week naar dagbladhandel om pakje af te halen dus is het een kleine moeite om eens iets af te droppen :unsure:

QUOTE="Silence, post: 1502729, member: 1295"]
Of nog beter. Zet het op de stoep met een bordje "gratis mee te nemen"
[/QUOTE]

Heb ooit zo een half kapotte fiets proberen weg te geven via "gift facebook". 5 keer afspraak en nooit op komen dagen en erna geghost worden. Fiets buiten gezet met gratis op en binnen het half uur was die weg :lol:

Jaarlijkse update.

Niks bijzonder gebeurd. Beurs goed doorgezakt maar goed hersteld. Voor de rest zijn alle beleggings portefeuilles geherbalanceerd, dus dat is ook achter de rug.

Algemeen
-Hoe oud ben je? 40
-Hoe lang werk je al? 17

Spaarvermogen:
- Hoeveel verdien je maandelijks netto? 5000 + 1000 huur
- Wat zijn je maandelijkse kosten? 1700 hypotheek met 2, waar ik 1000 van bijdraag + 800 hypotheek voor het app wat ik verhuur
- Hoeveel kan je maandelijks sparen? ~ 3500 per maand
- Wat zijn je maandelijkse kosten in de toekomst? Niks groot
- Wat zijn je maandelijkse spaarplannen in de toekomst? Zelfde als nu

Spaargeld:
-Hoeveel heb je tot nu toe al gespaard? Zie hieronder
-Hoeveel hiervan heb je zelf gespaard? Alles behalve 25k schenking ooit gekregen long time ago
-Hoeveel hiervan heb je in de laatste vijf jaar gespaard? Geen idee. Zoals vorig jaar, wat is sparen?

Stocks 1 (prive)176.79016.78%
Stocks 2 (met madam - mijn 50% aandeel)167.19115.87%
Stocks 3 (portefeuille om de hypotheek in te korten indien nodig / met madam - mijn 50% aandeel)8.2320.78%
Stocks 4 (- openstaande hypotheekschuld als onderpand / met madam - mijn 50% aandeel)-13.874-1.32%
Corporate stock + groepsverzekering (~200k/50k)256.16924.31%
Fixed income/Funds33.3073.16%
cooperative funds12.5591.19%
Liquid cash7.0000.66%
Home equity 1 (appartement / prive)216.66620.56%
Home equity2 (gezinswoning / met madam - mijn 50% aandeel)189.66018.00%
TOTAL1.053.700100.00%

YOLO met minder dan 1% cash <3

Van de madam

CERA5.000
WinWinner1.559
Stocks 2167.191
Stocks 38.232
Stocks 4-13.874
Pricos3.800
Cash 19.000
Savings 110.210
Savings 250000.
Cash 2500
Home Equity189.660
Groups 11.000
Groups 23.000.
Coop 12.750
Coop 22500.
Staatsbon20.000
TOTAL465.528

Algemeen
-Hoe oud ben je? 41
-Hoe lang werk je al? 18

Spaarvermogen:
- Hoeveel verdien je maandelijks netto? ~5000 + 1000 huur
- Wat zijn je maandelijkse kosten? 1700 hypotheek met 2, waar ik 1300 van bijdraag + 800 hypotheek voor het app wat ik verhuur
- Hoeveel kan je maandelijks sparen? ~ 3000-3500 per maand
- Wat zijn je maandelijkse spaarplannen in de toekomst? Auto overkopen en tuinhuis zetten zal wat kosten

Spaargeld:
-Hoeveel hiervan heb je zelf gespaard? Alles behalve 25k schenking ooit gekregen long time ago
-Hoeveel hiervan heb je in de laatste vijf jaar gespaard? Geen idee. Zoals vorig jaar, wat is sparen?

Stocks 1 (prive)166.00413.78%
Stocks 2 (met madam - mijn 50% aandeel)218.32718.13%
Stocks 3 (portefeuille om de hypotheek in te korten indien nodig / met madam - mijn 50% aandeel)11.0360.92%
Stocks 4 (- openstaande hypotheekschuld als onderpand / met madam - mijn 50% aandeel)10.2160.85%
Corporate stock + groepsverzekering (~200k/50k)224.65718.65%
Fixed income/cooperative/funds36.9883.07%
Savings cash22500.19%
Liquid cash152001.26%
Home equity 1 (appartement / prive)282.66623.47%
Home equity 2 (gezinswoning / met madam - mijn 50% aandeel)237.05819.68%
TOTAL1.204.403100.00%

Van de madam
CERA5.000
WinWinner1.200
Stocks 2218.327
Stocks 311.036
Stocks 410.216
Pricos5.000
Cash 16.900
Savings 110.318
Savings 220.000
Cash 21.900
Savings 32.250
Home Equity237.058
Group ins 11.000
Group ins 23.000
Coop 12.750
Coop 22.500
TOTAL538.455

Laatst bewerkt:
Van waar de huge jump in home equity?
Home equity 1: 9.6 K afgelost dit jaar maar 103K jump
Home equity 2: 20.5K agelost dit jaar maar 226K jump

Jaarlijkse update.

Niks bijzonder gebeurd. Beurs goed doorgezakt maar goed hersteld. Voor de rest zijn alle beleggings portefeuilles geherbalanceerd, dus dat is ook achter de rug.

Algemeen
-Hoe oud ben je? 39
-Hoe lang werk je al? 16

Spaarvermogen:
- Hoeveel verdien je maandelijks netto? 4400 + 920 huur
- Wat zijn je maandelijkse kosten? 1700 hypotheek met 2, waar ik 1000 van bijdraag + 800 hypotheek voor het app wat ik verhuur
- Hoeveel kan je maandelijks sparen? ~ 3000 per maand

Spaargeld:

Situatie op 29 dec
Aandelen 1: 165k
Aandelen 2: 131k
Aandelen 3: 6k
Aandelen 4: -18k (- de hypotheek die het moet financieren uiteindelijk - reshuffle in progress)
Corporate aandelen: 160k
Groepsverzekering: 56k
Fixed income+fondsen+cooperatieve aandelen+pensioensparen: 42k
Spaarrekening+cash: 15k
Home equity 1: 179k
Home equity 2: 124k
+-------------------
~862k

Van de madam

Aandelen 1: 131k
Aandelen 2: 6k
Aandelen 3: -18k
Fixed income+fondsen+cooperatieve aandelen+pensioensparen: 16k
Groepsverzekering: 3k
Spaarerekening+cash: 140k
Home equity: 124k
+----------------------
~403k

Algemeen
-Hoe oud ben je? 39
-Hoe lang werk je al? 16

Spaarvermogen:
- Hoeveel verdien je maandelijks netto? 4400 + 920 huur
- Hoeveel kan je maandelijks sparen? ~ 3000 per maand

Spaargeld:

Situatie op 18 dec
Aandelen 1: 166k
Aandelen 2: 218k
Aandelen 3: 11k
Aandelen 4: 10 (netto, aandelen - de hypotheek die het moet financieren uiteindelijk)
Corporate aandelen: 160k
Groepsverzekering: 66k
Fixed income+cooperatieve aandelen+pensioensparen: 37k (alle fondsen zijn gedumpt)
Spaarrekening+cash: 17k
Home equity 1: 282k
Home equity 2: 237k
+-------------------
~1.204M

Van de madam

Aandelen 1: 218k
Aandelen 2: 11k
Aandelen 3: 10k (netto aandelen)
Fixed income+cooperatieve aandelen+pensioensparen: 17k
Groepsverzekering: 4k
Spaarerekening+cash: 40k
Home equity: 237k
+----------------------
~538k

Stevige sprong in Home equity - herwaardering?

Stevige sprong in Home equity - herwaardering?

Ja, ik zag het ook.

Neen, geen speciale herwaardering. Ik plak gewoon om de zoveel tijd de mid point van de waardering van de bank in het Excelleke.

Mogelijks zat er vorig jaar een foutje in de excel, geen idee.

Edit1: Ja, vorig jaar had ik het foute getalletje gekopieerd. Ik nam tot vorig jaar de waarde van het huis niet in rekening, maar gewoon de afbetalingen.
Edit 2: Mijn spoiler tag was de situatie van 2y geleden, niet 1 y geleden. Fixed it (maar er zat wel nog altijd een fout in de excel tot vorig jaar)
Edit 3: Bwaaaaa, vorig jaar zaten er ook fouten in. Ik denk dat alles nu goed zou moeten zijn. Kerstfeest op het werk nu, ik kijk vanavond nog alles eens na.

Laatst bewerkt:
@cege Hoe lang hang je nog vast aan uw hypotheken? En ben je van plan om op pensioen te gaan eens je huizen zijn afbetaald?

App nog 10y, huis nog 20y. Weinig haast om alles af te betalen, de beleggingen brengen juicy rendementen op.

Ik ga op pensioen als ik er zin in heb. De komende 10y nog niet aan de orde aangezien ik aan huis gekluisterd zit met de kinderen die nog thuis rondlopen. Ik ga niet op pensioen gaan en mijn goedbetaalde en relatieve chille job opgeven om thuis te zitten niks te doen of overdag elke dag alleen te gaan fietsen.

Als de kinderen het huis uit zijn of op zijn minst wat ouder zijn, dan kunnen we plannen maken.

home equity is dat de marktwaarde van je vastgoed minus de lening?
Kan je toch moeilijk elk jaar accuraat inschatten imo ...

Laatst bewerkt:
home equity is dat de marktwaarde van je juist/vastgoed minus de lening?

Zo zou ik het toch definieren. Evolutie in home equity zou dan ook plusmin moeten samenlopen met het jaarlijks afgeloste bedrag van de lening (minus hypothecaire rente plus waardestijging vastgoed).
Daar heb je wat wiggle room omdat de waarde inschatten geen exacte wetenschap is, maar 100K home equity stijging bij een aflossing van 10K, dan zou je miljoenenvastgoed moeten bezitten waar nog een hele kleine lening op zit. Of jarenlang je vastgoed niet geherwaardeerd hebben. Of een krot hebben in een straat waar ze onverwacht een luxeproject willen neerpoten. Of ergens een foutje in je berekening zitten hebben.

Geen idee hoeveel mijn/ons vastgoed trouwens waard is, ondanks dat ik de immo-markt nog wat volg. Mijn inschatting zou er zeker 10% kunnen naastzitten. En volgend jaar 6-figure renovations nog eens, zal zich ook maar gedeeltelijk vertalen in extra waarde van het huis. Maar wel in extra comfort.

App nog 10y, huis nog 20y. Weinig haast om alles af te betalen, de beleggingen brengen juicy rendementen op.

Ik ga op pensioen als ik er zin in heb. De komende 10y nog niet aan de orde aangezien ik aan huis gekluisterd zit met de kinderen die nog thuis rondlopen. Ik ga niet op pensioen gaan en mijn goedbetaalde en relatieve chille job opgeven om thuis te zitten niks te doen of overdag elke dag alleen te gaan fietsen.

Als de kinderen het huis uit zijn of op zijn minst wat ouder zijn, dan kunnen we plannen maken.
Mag ik dan eens vragen welke job je doet? Ik veronderstel wel als zelfstandige dan?

Algemeen
-Hoe oud ben je? 37
-Hoe lang werk je al? 15 jaar

Spaarvermogen:
-Hoeveel verdien je maandelijks netto? Zelfstandige. Ergens tussen 9000-10000€
-Wat zijn je maandelijkse kosten? 1350€ lening. 300€ energie.
-Hoeveel kan je maandelijks sparen? 8000€

Spaargeld:
Aandelen: +-650000€
Cash (zicht en spaarrekeningen): +-170000€
Home Equity (dus waarde woning - openstaand kapitaal: +-750000€/2=375000€
Totaal: +-1195000€

-Hoeveel hiervan heb je zelf gespaard? Dat onderscheid is op lange termijn niet meer te maken.
-Hoeveel hiervan heb je in de laatste vijf jaar gespaard? Geen idee

home equity is dat de marktwaarde van je vastgoed minus de lening?

Zo zou ik het toch definieren. Evolutie in home equity zou dan ook plusmin moeten samenlopen met het jaarlijks afgeloste bedrag van de lening (minus hypothecaire rente plus waardestijging vastgoed).
Daar heb je wat wiggle room omdat de waarde inschatten geen exacte wetenschap is, maar 100K home equity stijging bij een aflossing van 10K, dan zou je miljoenenvastgoed moeten bezitten waar nog een hele kleine lening op zit. Of jarenlang je vastgoed niet geherwaardeerd hebben. Of een krot hebben in een straat waar ze onverwacht een luxeproject willen neerpoten. Of ergens een foutje in je berekening zitten hebben.

Geen idee hoeveel mijn/ons vastgoed trouwens waard is, ondanks dat ik de immo-markt nog wat volg. Mijn inschatting zou er zeker 10% kunnen naastzitten. En volgend jaar 6-figure renovations nog eens, zal zich ook maar gedeeltelijk vertalen in extra waarde van het huis. Maar wel in extra comfort.

Voor historische redenen die ik niet meer herinner, staat de home equity in de excel als de som van 'start equity' (eigen inbreng), afbetalingen (berekend aan de hand van aantal maanden dat lening loopt) en 'equity profit' (verschil tussen geschatte prijs en aankoop prijs). Wat dus identiek is als 'geschatte waarde - lening openstaand'. Alleen zat in mijn finaal overzichtje de som van afbetalingen + start equity als equity (zonder de meerwaarde dus). Dat is vorig jaar gefixt, maar je zult al gemerkt hebben dat ik van de post van 2023 gestart was en niet 2024... -_-

TOTAL1.204.403100.00%

Van de madam
TOTAL538.455

Mag ik dan eens vragen welke job je doet? Ik veronderstel wel als zelfstandige dan?
Gewoon werknemer, check eens de brutoloon thread.
Durf te vragen:
Hoe rijm je 2 bedienden --waarvan 1 parttime-- die aan 41 en 39? jaar een nettovermogen hebben van 1,7 miljoen, met het feit dat België zogezegd hoge belastingen heeft en de middenklasse uitperst als citroentjes (zie andere topics)? 🙃

Misschien voer voor een ander topic. Maar ik wil deze laten staan voor de toekomstige discussies die telkens terugkomen over dit onderwerp 😄

Durf te vragen:
Hoe rijm je 2 bedienden --waarvan 1 parttime-- die aan 41 en 39? jaar een nettovermogen hebben van 1,7 miljoen, met het feit dat België zogezegd hoge belastingen heeft en de middenklasse uitperst als citroentjes (zie andere topics)? 🙃

Misschien voer voor een ander topic. Maar ik wil deze laten staan voor de toekomstige discussies die telkens terugkomen over dit onderwerp 😄

Er zijn paar meevallers geweest:
- De madam heeft change gehad met haar huis te kopen/verbouwen met hulp van de papa/verkopen in covid craze. Gemakkelijk 100k+ winst op 5y. We hebben daar ook ~7y gewoond aan minimale kosten (lees: hypotheek van 500/mo samen) en goed kunnen sparen.
- De huidige gezinswoning is goedkoop gekocht in een half failliet van de vorige eigenaar die snel cash nodig had + gebouw had een shitload aan bouwovertredingen en overwoekerde tuin. Allemaal rechtgezet de voorbije jaren en zo snelle 100-200k meerwaarde
- App waar ik zelf gewoond heb, is al 10y verhuurd zonder akkefietjes. Goeie regio rond Gent. Mijn excelletje zegt 10+% ROE de voorbije 10y. Aangezien de leverage wegvalt door afbetalingen, is dit vatje wel leeggetapt.
- Ik beleg al sinds mijn 18-20, consistent farcen vermeden. Paar goeie meevallers die ik hier al gepost heb. Meevallers altijd blijven herinvesteren
- In startup gewerkt en overgenomen. Overname was op zich niet zo kassa kassa. De retentieplannen en verloning nadien wel. Eigenlijk pas de laatste 5y snel naar boven gegaan.

Van de madam heb ik geen details behalve de laatste 3-4y. Maar die heeft lang enkel haar huis en zo goed als geen spaargeld gehad. Dus dat zal tot de verkoop van haar huis paar jaar geleden en herinvestering van die cash niet noemenswaardig geweest zijn.

Bij mij is het ongeveer zo de laatste 10y
2015: 200k
2016: 250k
2017: 300k
2018: 350k
2019: 430k
2020: 500k
2021: 600k
2022: 750k
2023: 850k
2024: 1.0M
2025: 1.2M

Voorts is het redelijk simpele wiskunde. Als we 5-7% rendement halen. De huizenprijzen 2% stijgen. We hetzelfde loon verdienen en onze uitgaven houden zoals het is, dan zal het getalletje telkens om de 9-10y verdubbelen. Het zal niet nog eens x6 gaan op 10y: daarvoor ben ik checked out uit de corporate race. Ik heb 0,0 ambitie om nog meer te verdienen of zotte bonussen na te jagen. Ik leef comfortabel genoeg om me niet nog krommer te moeten en vooral willen werken.

Anyway, mij ga je hier nooit betrappen op "uitgeperste citroenen". Want ik besef dat ik niet te klagen heb. De kritiek die ik spui is altijd in algemeenheden, los van mijn persoonlijke situatie. Ik heb hier in verschillende topics al genoeg open sluizen aangekaart waar we persoonlijk geld vangen zonder het nodig te hebben. Van mij mogen al die sluizen toe, als de onnodige sluizen voor iedereen toe gaan.

Waar ik wel allergisch voor ben is dat ik veel belastingen betaal voor wie geen klop uitsteekt. Ik ben op schema afgestudeerd. Ik ben zo goed als nog nooit ziek geweest. Ik ben nog geen dag in mijn leven werkloos geweest. Madam idem. Het kan niet de bedoeling zijn dat wie niet werkt en heel zijn leven geen poot uitsteekt even comfortabel door het leven gaat.

Laatst bewerkt:
Er zijn paar meevallers geweest:
- De madam heeft change gehad met haar huis te kopen/verbouwen met hulp van de papa/verkopen in covid craze. Gemakkelijk 100k+ winst op 5y. We hebben daar ook ~7y gewoond aan minimale kosten (lees: hypotheek van 500/mo samen) en goed kunnen sparen.
- De huidige gezinswoning is goedkoop gekocht in een half failliet van de vorige eigenaar die snel cash nodig had + gebouw had een shitload aan bouwovertredingen en overwoekerde tuin. Allemaal rechtgezet de voorbije jaren en zo snelle 100-200k meerwaarde
- App waar ik zelf gewoond heb, is al 10y verhuurd zonder akkefietjes. Goeie regio rond Gent. Mijn excelletje zegt 10+% ROE de voorbije 10y. Aangezien de leverage wegvalt door afbetalingen, is dit vatje wel leeggetapt.
- Ik beleg al sinds mijn 18-20, consistent farcen vermeden. Paar goeie meevallers die ik hier al gepost heb. Meevallers altijd blijven herinvesteren
- In startup gewerkt en overgenomen. Overname was op zich niet zo kassa kassa. De retentieplannen en verloning nadien wel. Eigenlijk pas de laatste 5y snel naar boven gegaan.

Van de madam heb ik geen details behalve de laatste 3-4y. Maar die heeft lang enkel haar huis en zo goed als geen spaargeld gehad. Dus dat zal tot de verkoop van haar huis paar jaar geleden en herinvestering van die cash niet noemenswaardig geweest zijn.

Bij mij is het ongeveer zo de laatste 10y
2015: 200k
2016: 250k
2017: 300k
2018: 350k
2019: 430k
2020: 500k
2021: 600k
2022: 750k
2023: 850k
2024: 1.0M
2025: 1.2M

Voorts is het redelijk simpele wiskunde. Als we 5-7% rendement halen. De huizenprijzen 2% stijgen. We hetzelfde loon verdienen en onze uitgaven houden zoals het is, dan zal het getalletje telkens om de 9-10y verdubbelen. Het zal niet nog eens x6 gaan op 10y: daarvoor ben ik checked out uit de corporate race. Ik heb 0,0 ambitie om nog meer te verdienen of zotte bonussen na te jagen. Ik leef comfortabel genoeg om me niet nog krommer te moeten en vooral willen werken.

Anyway, mij ga je hier nooit betrappen op "uitgeperste citroenen". Want ik besef dat ik niet te klagen heb. De kritiek die ik spui is altijd in algemeenheden, los van mijn persoonlijke situatie. Ik heb hier in verschillende topics al genoeg open sluizen aangekaart waar we persoonlijk geld vangen zonder het nodig te hebben. Van mij mogen al die sluizen toe, als de onnodige sluizen voor iedereen toe gaan.

Waar ik wel allergisch voor ben is dat ik veel belastingen betaal voor wie geen klop uitsteekt. Ik ben op schema afgestudeerd. Ik ben zo goed als nog nooit ziek geweest. Ik ben nog geen dag in mijn leven werkloos geweest. Madam idem. Het kan niet de bedoeling zijn dat wie niet werkt en heel zijn leven geen poot uitsteekt even comfortabel door het leven gaat.
idd die werkloze nietsnut heeft op zijn 40e natuurlijk ook een nettovermogen van 1,7miljoen.
Zo simpel is het.
:s

Waar ik wel allergisch voor ben is dat ik veel belastingen betaal voor wie geen klop uitsteekt.
Maar je betaalt niet teveel belastingen hé, anders geraak je niet aan 1,7 miljoen na 15-18 jaar werken als bediendes 🙂
Ok, belasting op loon, maar zelfs dat valt qua reële taks heus mee als je bedrijfswagens/warrants/ontslagvergoedingen meetelt en de andere 1000 aftrekken zoals hypotheek/kinderen etc.
Niets de kloten van vermogensbelasting op meerwaarde vastgoed en aandelen is ook wel een dik belastingparadijs natuurlijk.

Ik ben op schema afgestudeerd. Ik ben zo goed als nog nooit ziek geweest. Ik ben nog geen dag in mijn leven werkloos geweest. Madam idem.
Een sociaal vangnet dient dan ook niet voor jullie waarbij alles goed loopt hé 🙂 Jullie zijn nogal schoolvoorbeeld van de (zeer) sterke schouders.

Uiteraard akkoord dat er uitwassen zijn, maar daar probeert de huidige regering toch wel wat maatregelen te nemen zoals beperking werkloosheid en focus op langdurig zieken.
Compleet logisch maar dat is de zware historische tol van de PS of Groen in het beleid natuurlijk.
Zie ook het onderwijs met de focus op inclusie en diversiteit, waarna de boel compleet naar de kloten ging, tot op vandaag.

Laatst bewerkt:
Maar je betaalt niet teveel belastingen hé, anders geraak je niet aan 1,7 miljoen na 15-18 jaar werken als bediendes 🙂
Ok, belasting op loon, maar zelfs dat valt qua reële taks heus mee als je bedrijfswagens/warrants/ontslagvergoedingen meetelt en de andere 1000 aftrekken zoals hypotheek/kinderen etc.
Niets de kloten van vermogensbelasting op meerwaarde vastgoed en aandelen is ook wel een dik belastingparadijs natuurlijk.

Veel != te veel

Een sociaal vangnet dient dan ook niet voor jullie waarbij alles goed loopt hé 🙂 Jullie zijn nogal schoolvoorbeeld van de (zeer) sterke schouders.

Uiteraard akkoord dat er uitwassen zijn, maar daar probeert de huidige regering toch wel wat maatregelen te nemen zoals beperking werkloosheid en focus op langdurig zieken.
Compleet logisch maar dat is de zware historische tol van de PS of Groen in het beleid natuurlijk.
Zie ook het onderwijs met de focus op inclusie en diversiteit, waarna de boel compleet naar de kloten ging, tot op vandaag.

Algemeen
-Hoe oud ben je? 37
-Hoe lang werk je al? 15 jaar

Spaarvermogen:
-Hoeveel verdien je maandelijks netto? Zelfstandige. Ergens tussen 9000-10000€
-Wat zijn je maandelijkse kosten? 1350€ lening. 300€ energie.
-Hoeveel kan je maandelijks sparen? 8000€

Spaargeld:
Aandelen: +-650000€
Cash (zicht en spaarrekeningen): +-170000€
Home Equity (dus waarde woning - openstaand kapitaal: +-750000€/2=375000€
Totaal: +-1195000€

-Hoeveel hiervan heb je zelf gespaard? Dat onderscheid is op lange termijn niet meer te maken.
-Hoeveel hiervan heb je in de laatste vijf jaar gespaard? Geen idee
Ontbreekt daar geen stukje dat gerelateerd is aan pensioenopbouw?

Terug
Bovenaan