De grote snooker/biljart/pool thread

Ronnie out

Ik zeg Gilbert-bingham, en Gilbert wint het
Liefst geen Bingham. Ik ben niet tegen die laatste maar dan is het iemand van de oudere generatie die wint maar wél iemand waarvan veel niet kenners gaan zeggen: WIE is die gast ??? Nu dat het toch 'open' ligt mag nét als vorig jaar iemand 'nieuw' winnen. Bingham is al WK geworden, het is een 'grijs' figuur, is ook helemaal niet de toekomst van de sport. Voor hemzelf zou het wél schitterend zijn. Voor de sport zou dat nét het slechtste scenario zijn.

Bingham vergelijk ik qua figuur tov Luca. Ook erg weinig haar op zijne knikker, qua postuur een beetje hetzelfde, geen veelwinnaar maar iemand die af en toe wel eens goed kan pieken gedurende zijn carrière. Al heeft die laatste wel veel meer talent en toch wat meer uitstraling. :tongue:
 
Deze SF is echt een draak at the moment...

Ik heb Jak Jones nog niet veel bezig gezien, maar niet echt impressed...

Is echt geen SF vibe :unsure:

Wel mooie 1ste frame op het einde
 
Hij is toch kunnen terugsluipen die Jak Jones zie ik. Het einde van zijn eerste frame die hij scoorde was echt wel mooi met die longpots
 
Laatst bewerkt:
Ik kan mij alleen maar op de resultaten baseren, maar een 'aparte' WK zal het sowieso wel zijn... Die Jak Jones staat neig voor tegen bingham, en in de andere match zal het wel Wilson worden zeker?
 
Wilson gaat gewoon wereldkampioen worden. Speelt met voorsprong imo het beste snooker van de resterende spelers.

En het is hem godverdomme gegund.
 
Wilson gaat gewoon wereldkampioen worden. Speelt met voorsprong imo het beste snooker van de resterende spelers.

En het is hem godverdomme gegund.
Van de huidige generatie topspelers zijn Allen, Carter, Junhui en Wilson de beste snookerspelers die nog nooit WK geworden zijn.
Dit is toch de kans voor Wilson om zijn droom te verwezenlijken.

Want je kan misschien wel zeggen: Ach er zijn nog kansen genoeg in de toekomst. MAAR dat weet je dus nooit 100% zeker.
Wilson heeft toch ook 4 jaar moeten wachten op zijn 2de finale.

Topspelers zoals Bingham, Murphy en Robertson zijn (voorlopig toch) ook maar 1x WK geworden hé.

Wilson gaat gewoon wereldkampioen worden. Speelt met voorsprong imo het beste snooker van de resterende spelers.
Niet zo'n groot talent zoals Luca maar een enorm harde werker en erg met zijn vak bezig. In die zin gun ik het hem van harte.

Maar het moet nog gespeeld worden. Voor hetzelfde geld wordt Zak Jones WK. (of Bingham)
 
Laatst bewerkt:
Wilson laat er geen gras over groeien. 7-1 na de eerste sessie.

Jones heeft al bijna een Luca Brecel comeback nodig maar Wilson is toch heel wat meer ervaren dan Jiahui dus dat wordt moeilijk.
 
Laatst bewerkt:
1 sessie en de partij is al gespeeld :laugh:

Niks dan lof en respect voor Jak Jones zijn parcours, maar toch zonde voor de finale dat dat de finalist is uit zijn tabelhelft.
 
1 sessie en de partij is al gespeeld :laugh:

Niks dan lof en respect voor Jak Jones zijn parcours, maar toch zonde voor de finale dat dat de finalist is uit zijn tabelhelft.
Jak Jones zijn eerste sessie heeft hem genekt. (zenuwen?) Want hij blijft nu wel hard vechten.
Maar het gat was / is gewoon groot en dat ophalen is gewoon zeer lastig.

Zonder die eerste zwakke sessie had ik het nog willen zien. Ook waren er een paar scrappy frames die even goed richting Jones hadden kunnen gaan. Hij laat bij momenten toch wel zien waarom hij in de finale staat.

Tis nog lang, maar zou wel heel straf zijn als dit zelfs nog spannend wordt...
Net niet. Maar het had nu ook even goed 13-12 kunnen staan. Wilson is toch een paar keer goed weg gekomen.

Je moet het Jones toch wel na geven dat hij na die dramatische sessies (op een bepaald moment 7-0) zich nadien niet heeft laten afslachten.
 
Laatst bewerkt:
Hij speelt wel een serieus stok in de wielen/machine bij momenten, mor soit als ge wint wint ge matchen daarmee eh. Wilson FTW wel

Wel zotjes van 7 nil down
 
Geluk dwing je natuurlijk af. Het is allemaal gewoon net niet voor Jones. Maar die eerste sessie was gewoon niet goed en als je dan telkens die 'close' frames ook nog eens verliest, dan wordt het natuurlijk wel erg moeilijk.

Met deze Jones moet men in de toekomst toch wel rekening houden. Die gast gaat vroeg of laat zeker een toernooi winnen.
Hij is niet de meest spectaculaire speler, maar het is toch absoluut gene pannenkoek.
 
Dude kan zeker snookeren, wit tegen de korte band, rode losjes in linkse midden pocket, die was nice, very nice
 
Terug
Bovenaan