De grote snooker/biljart/pool thread

Lol die foto

https%3A%2F%2Fstatic.nieuwsblad.be%2FAssets%2FImages_Upload%2F2024%2F04%2F19%2F429cc950-d6d5-4f40-a898-e639a623534e.png


Edit, aan de ranking te zien is top 16 vs de gekwalificeerden ?? Of nog anders?
Ja top-16 wordt geloot tegen de 16 uit de kwalificaties.
Dus de topspelers kunnen nooit tegen elkaar uitkomen in R1.
 
Luca enorm op zijn gemak blijkbaar. Je ziet dat onmiddellijk aan het eerste frame. Verklaar mij zot maar ik zie hem ver komen, gewoon de manier waarop hij speelt (brings back memories) 👍
 
Luca enorm op zijn gemak blijkbaar. Je ziet dat onmiddellijk aan het eerste frame. Verklaar mij zot maar ik zie hem ver komen, gewoon de manier waarop hij speelt (brings back memories) 👍
Kan vandaag ni volgen, dus hoop dat ik hem volgende ronde wel live kan bezig zien, 3 frames is de voorsprong, fingers crossed...
 
Luca enorm op zijn gemak blijkbaar. Je ziet dat onmiddellijk aan het eerste frame. Verklaar mij zot maar ik zie hem ver komen, gewoon de manier waarop hij speelt (brings back memories) 👍
(Nog) niet de allerbeste Luca maar Gilbert vergeet (voorlopig) de foutjes af te straffen. 6-3 na sessie 1.

Hij gaat in de avondsessie uit een ander vaatje moeten tappen wil hij Luca nog onder druk kunnen zetten.
 
Cruciale ballen speelt hij gewoon veel te nonchalant. Moest al lang in de pocket geweest zijn. Nu bye bye als ie niet oplet.

Edit: Allez t was van korte duur.
 
Laatst bewerkt:
Brecel is ook blij dat seizoen erop zit. “Eerlijk gezegd: ik ga ervan genieten dat ik weer iets anoniemer door het leven kan. Ik hou enorm veel van het spelletje zelf maar ik heb liever niet te veel gedoe errond. Alle schijnwerpers mogen op de volgende wereldkampioen.”

Toptalent. Dat weet iedereen. Ongetwijfeld de nummer 2 achter Ronny. Hopelijk speelt dit niet in zijn hoofd. Zou zonde zijn voor de sport.

Littler is ook toptalent, maar heeft betere prestaties. Misschien moet Luca maar eens afspreken met mensen zoals Littler.

Op een gewone dinsdagavond wint die 6-1 van Gilbert. 100%

Aan de andere kant was het ook gewoon 9-6. Voor de echte fans, herbekijk dit frame eens en dan wordt er veel duidelijk.
 
Laatst bewerkt:
Brecel is ook blij dat seizoen erop zit. “Eerlijk gezegd: ik ga ervan genieten dat ik weer iets anoniemer door het leven kan. Ik hou enorm veel van het spelletje zelf maar ik heb liever niet te veel gedoe errond. Alle schijnwerpers mogen op de volgende wereldkampioen.”

Toptalent. Dat weet iedereen. Ongetwijfeld de nummer 2 achter Ronny. Hopelijk speelt dit niet in zijn hoofd. Zou zonde zijn voor de sport.

Littler is ook toptalent, maar heeft betere prestaties. Misschien moet Luca maar eens afspreken met mensen zoals Littler.

Op een gewone dinsdagavond wint die 6-1 van Gilbert. 100%

Aan de andere kant was het ook gewoon 9-6. Voor de echte fans, herbekijk dit frame eens en dan wordt er veel duidelijk.

Hij wordt al zeker 10 jaar omschreven als 'toptalent'. Ik denk dat we het woordje talent ondertussen wel al mogen schrappen, hoor.
 
Hij heeft juist wél zeer veel talent. Die traint bijna nooit, terwijl de andere 6u per dag aan een tafel staan. Misschien komt het uit binnen 5-10 jaar dat zijn vele reizen en 'ontspannen' levensstijl toch niet voldoende zullen zijn? We zullen zien.

Maar talent heeft hij zeker, misschien zelfs te veel :)
Trainen staat niet in zijn woordenboek, meestal of zelfs altijd kom je er dan nooit in de snooker wereld.
 
Het ene jaar is het andere niet. Selby de andere finalist van vorig jaar ligt er ook al 'meteen' uit.

Je moet echt 100% zijn anders lukt het niet hé. Zelfs iemand als Selby die al voor het WK zei dat hij mentaal dit jaar geen 100% is ligt er gewoon genadeloos uit.

Hij wordt al zeker 10 jaar omschreven als 'toptalent'. Ik denk dat we het woordje talent ondertussen wel al mogen schrappen, hoor.
Je bedoelt in positieve zin? :tongue: Want WK worden zonder enig talent = Dat is echt onmogelijk.
 
Was 'toptalent' in één of andere sport niet eerder een woordje dat we aan iemand opkomend gaven? Want dat bedoel ik daar dus mee. Nu is Brecel voor mij eerder een 'ervaren' speler ipv een talent hoor.
 
Toptalent heeft niets te maken met het feit dat je opkomend bent of niet. In de uitspraak 'opkomend talent' is het het woord 'opkomend' dat specifiek verwijst naar iemand nieuw. Een talent slaat op het feit dat iemand een natuurlijke gave heeft om uit te blinken in iets. Dus ook een O'Sullivan is en blijft een toptalent.
Trouwens in je originele post sprak je zelf over "al 10 jaar omschreven als toptalent" dus nu afkomen met een uitleg dat hij geen toptalent is omdat hij al jaren aan de top staat, lijkt me een manier om je uit je originele statement te lullen.

Ik ben het met @Horse eens: zijn probleem is misschien wel dat hij teveel talent heeft. Daardoor bereikt hij ontzettend veel met een minimum aan inspanning. Ik heb het dan ook zelf moeilijk om 'fan' van hem te zijn. Dat hij bvb tijdens het vorige WK fier was over het feit dat hij tussen 2 matchen in effen naar België heen en weer reed om hier de bloemetjes buiten te zetten, getuigt toch van weinig professionalisme. Maar ook op de tafel zelf ben ik geenszins fan van zijn regelmatige nonchalance.
 
'al jaren aan de top'
Sinds 2-3 jaar en 2 jaar is 'jaren' :laugh: maar ik begrijp je wel, die woordkeuze is een beetje ongelukkig gekozen door Viper. Echter de ranglijst mag je niet altijd (of alleen maar) gebruiken om te bepalen of iemand aan de top staat of niet.

Ik leg het even kort uit: Dat hij pas 39ste stond in het seizoen 2021/2022 was omdat de punten van 2 seizoenen tellen per seizoen maar eigenlijk is hij top sinds dat seizoen. Echter begin je dat pas 1 seizoen en ten volle 2 seizoenen later echt op te merken. Dus wanneer was hij top tot op heden? Tijdens de seizoen 2021/2022 en 2022/2023 en hij was toen elk toernooi echt goed (dus dat was géén toevalstreffer of zo hé). In 2023/2024 was hij alleen top tijdens de invitatietoernooien waar véél geld lag te rapen maar daardoor verwaarloosde hij de rankingtoernooien. Dus eigenlijk was hij nog steeds top maar koos hij voor het geld ipv de rankingpunten. Sportief een "beetje" jammer.

SPOILER Luca heeft dit seizoen blijkbaar +- evenveel verdiend als vorig seizoen ondanks dat hij meteen verloor op het WK gewoon door al die randzaken en door 2x de finale te halen op lucratieve invitatietoernooien

Dus hij moet volgend seizoen wel beter spelen anders zal het blijven bij een 2-3 tal jaren aan de top en gaat hij ferm zakken op de ranglijsten. En dat laatste zou echt zonde zijn want als hij hard werkt hoort hij echt wel thuis tot de top (maar dat is het probleem juist). Volgend jaar moet hij ruim 500k pond verdedigen hé!

Hij heeft talent zat en in 2021 tem 2023 werkte hij er ook voor zijn doen redelijk hard voor. Dat resulteerde in een wereldtitel, 2x toernooiwinst en 2 finales op 2 seizoenen tijd = Dat is top-10 waardig. Maar in 2024 is hij terug hervallen naar zijn oude gewoontes van voor 2021. Door die WK titel heeft hij te veel randzaken gedaan ipv zich op de sport te concentreren. Géén schande maar het is nu tijd voor hem om in de spiegel te kijken, en terug zich op het spelletje zelf te concentreren.
 
Laatst bewerkt:
Zo zonder Luca heeft het toernooi meteen minder glans, ik kijk wel enkele stukjes van matchen, maar nog geen thriller tegengekomen ofzo
 
Voor mij begint het toernooi vandaag pas eigenlijk, het valt en staat met Ronnie.

Het zou toch fenomenaal zijn om die hattrick te realiseren. Eigenlijk een perfect moment om daarna je pensioen aan te kondigen. :unsure:
 
Terug
Bovenaan