De grote snooker/biljart/pool thread

100% akkoord dat hij de GOAT is, maar zijn gedrag toont echt wel dat hij een eikel is hoor… zijn interviews nadien waren er echt over (allemaal denk ik t.o.v. Carter maar ook t.o.v. andere jongere spelers) hij zou beter terug normaal doen want het is ook veel minder geweest vroeger en dat is meneer blijkbaar allemaal vergeten !
Goh ja. Het ding is dat Ronnie gewoon zegt wat hij denkt. Maakt dat van hem direct een eikel? Misschien. Punt is dat hij in tegenstelling tot andere spelers wel gewoon zegt waar het op slaat. Mocht iedereen ongeremd zijn gal spuwen over iemand die ze niet moeten, je zou nog wat zien denk ik.

Feit is ook dat Carter hier wel heeft geprovoceerd door te roepen dat Ronnie de arena vol snot heeft gegooid, tsja dan kan je een reactie verwachten. Zeker bij Ronnie.
 
  • Leuk
Waarderingen: GvR
Maar hoe zat die daar als een luizak in die stoel op BBC of Eurosport amper 2,5 minuten na zijn overwinning? Ik snap die houding écht niet en geloof zelfs dat het niet de echte Ronny is. Zo spreekt en zit een 16jarige na zijn 1e echte overwinning waardoor hij zich groots voelt en zelfs arrogant. Maar Ronny moet beter weten!

Doe maar zoals Federer of Nadal. Nederig en toch nummer 1 ter wereld op oude leeftijd. Dat straalt veel meer klasse uit.
 
Zo spreekt en zit een 16jarige na zijn 1e echte overwinning waardoor hij zich groots voelt en zelfs arrogant. Maar Ronny moet beter weten!
Vergeet niet dat zijn vader 18 jaar in de cel zat wegens moord (1992 - 2010) op een gegeven moment zijn moeder ook even in de bak heeft gezeten en hij toen zelf even in stond voor de opvoeding van zijn eigen zus. Hij voelde zich in de steek gelaten door zijn ouders.

Al mag hij zijn slechte jeugd niet als excuus blijven inroepen. Hij is 48 jaar, zijn ouders zijn al lang terug vrije mensen. BE a man.
 
Ik heb het boek ook gelezen. Na het lezen van zijn boek daalde mijn respect voor hem enorm. En ik moet eerlijk zijn, de arrogantie die hij nu toont doet mijn respect voor hem alweer dalen.
 
Brecel moet precies is iets meer achter zen snookertafel gaan staan ipv de grote jan uit te hangen in Dubai 😅 weer eruit in de eerste ronde tegen nr 96 ofzo
 
Brecel moet precies is iets meer achter zen snookertafel gaan staan ipv de grote jan uit te hangen in Dubai 😅 weer eruit in de eerste ronde tegen nr 96 ofzo

Hij kan misschien een lening aangaan voor nog een auto te kopen. Dan zal hij nog meer gemotiveerd zijn om het geld terug te verdienen..
 
Brecel moet precies is iets meer achter zen snookertafel gaan staan ipv de grote jan uit te hangen in Dubai 😅 weer eruit in de eerste ronde tegen nr 96 ofzo
Ik vermoed net dat hij nu weer meer traint dan voor en tijdens het WK. Door zijn talent kon hij WK worden met weinig training. Maar vroeg of laat gaat zich dat dan wreken. En dat is nu het geval.

Ik denk ook dat Brecel het onderschat heeft hoeveel men aan zijn mouw trekt nu hij WK is. Iedereen wil hem nu spreken, zien, op zijn poep kletsen .. en zijn gsm staat vermoedelijk roodgloeiend. Vader Brecel zei dat onlangs nog. Dat ze hem niet meer met rust laten en dat dit eerst plezant was maar nu dus niet meer.

Misschien moet hij eens spreken met / ten rade gaan bij Ronnie. Hij heeft ervaring daarmee.

Brecel moet precies is iets meer achter zen snookertafel gaan staan ipv de grote jan uit te hangen in Dubai 😅 weer eruit in de eerste ronde tegen nr 96 ofzo
Er zijn nog een paar toppers die zwaar onderuit gingen. Maar ja als WK komt dat dan wel sneller in de media.
De top is zo breed dat als je niet in topvorm bent dat je van iedereen kan verliezen.

Het wordt inderdaad tijd dat hij terug naar de basics gaat, weer wat meer op het spelletje gaat concentreren en zich wat anoniemer in de kijker plaatst. Minder uitgaan, geen interviews meer geven en gewoon zich concentreren op zijn job.
 
Laatst bewerkt:
Het hoge bomen vangen veel wind principe dus… Wij Belgen zijn dan ook nog is toppers in’t afbreken van sportprestaties als het eens minder gaat. Doe ik nu eigenlijk zelf ook 😂

T valt me gewoon op dat er enkel maar money spendin’ zaken passeren op zen socials.
 
Langs de andere kant is die wel gewoon WK geworden dankzij/ondanks zijn stijl, als eerste Belg ooit dan nog, waarom zou je veranderen?
 
Tis dat, als hij terug een dikke run doet op t WK gaat die en sportief bij de top blijven staan, en gaat die geld genoeg hebben om te kunnen spenderen aan wat hij wil.

Als er nu nog een paar grote tornooien tegenvallen, ja dan zal t geld ooit wel is opgeraken, maar laat die voorlopig maar gewoon doen zeker, een verliesmatch tegen een nobele onbekende Indiër op de German Masters, ik denk niet dat hij er zijn slaap voor laat... .
 
Trump met overwinning nummer 27 tegen Jiahui. :love: Die laatste had het toch ook moeilijk om te bevestigen dit seizoen na zijn verrassende HF op het WK maar nu stond hij er weer. Trump was echter te goed maar die 1ste overwinning komt er vroeg of laat wel aan.

Robertson blijft op de sukkel. Hij speelt zowaar een nog slechter seizoen dan Brecel. :confused:

Elke topper heeft wel eens een slechtere periode. Maar Robertson moet zich dringend herpakken of hij valt uit de top-16.
 
Tis dat, als hij terug een dikke run doet op t WK gaat die en sportief bij de top blijven staan, en gaat die geld genoeg hebben om te kunnen spenderen aan wat hij wil.

Als er nu nog een paar grote tornooien tegenvallen, ja dan zal t geld ooit wel is opgeraken, maar laat die voorlopig maar gewoon doen zeker, een verliesmatch tegen een nobele onbekende Indiër op de German Masters, ik denk niet dat hij er zijn slaap voor laat... .
Ik vind het wel ergens leuk dat Luca eigenlijk altijd wel zichzelf is en ook vrij eerlijk (al komt dat soms niet zo goed over). Hij zei over dat verlies in Duitsland: Ik train nochtans terug heel stevig (nadat hij er de laatste tijd te weinig voor gedaan had). Ik ben ook op dieet en ik voel mij goed, maar het komt er voorlopig nog niet uit.

Maar ja. Dat dit zich niet asap vertaalt in goede resultaten is ook normaal. Hij heeft er een tijdje te weinig voor gedaan en dan duurt dat eventjes voor je weer in de flow zit. Tegen Dott vond ik het vandaag toch weer goed. Als hij op die flow kan verder gaan zou hij zomaar eventjes (ineens / plots ?) de Welsh Open kunnen winnen. Met hem weet je het nooit.

Hij krijgt nu toch een unieke kans om nog eens een toernooi te winnen of minstens de finale te halen. Hij komt tot de finale al zeker geen top-32 speler meer tegen en zijn loting is echt goed. Al moet elke match eerst nog gespeeld worden want elke speler die een kwartfinale haalt is natuurlijk in vorm. Zo heeft hij nog nooit gewonnen van O'Donnel zijn volgende tegenstander, maar dat mag geen excuus zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ivm Ben Mertens. Het ziet er absoluut niet goed uit voor zijn tourkaart. Ik dacht vorig jaar dat hij 'eindelijk' vertrokken was voor een degelijke carrière maar dat is er jammer genoeg (alweer) niet uitgekomen. :confused: Ik heb hem onlangs ook nog zien spelen en toen dacht ik: WTF doe je nu weer? Soms laat hij heel goeie dingen zien maar hij maakt ook veel domme tactische / ondoordachte fouten en soms ziet het er ook allemaal heel slordig uit. Brecel speelt soms ook slordig maar bij Mertens is het nog een gradatie erger (toch in de matchen dat ik hem zag spelen).

Hij is nog altijd maar 19 jaar dus je zou zeggen dat hij nog wel beter gaat worden. Maar is dat wel zo ??? Mertens was amper 14 toen hij zich al plaatste voor R1 van een toptoernooi maar we zijn 5 jaar verder en hij is nog steeds niet verder geraakt dan R3 (En dan ook amper 1x). Er is dus sprake van een stilstand. Hij is amper (of zelfs helemaal niet) beter geworden én hij heeft letterlijk 'nul' positieve uitschieters op echte toptoernooien. Dat klinkt hard maar dit is gewoon een feit.

Is het de druk? Er te weinig voor werken? Of een combinatie van de twee? Want talent heeft hij wel. Hij moet toch nog eens voor de spiegel gaan staan en kijken met zijn entourage wat er beter kan. Of misschien moet hij van entourage veranderen. Soms doet een frisse wind wonderen.

Het kan allemaal nog én ik hoop er nog altijd op. Maar het moet toch stilaan beginnen komen. Zo zie je toch ook dat het allemaal niet zo gemakkelijk is om de echte top te bereiken en daar nadien ook te blijven. (met dat laatste heeft vooral Luca veel last mee, hij heeft veel up en downs)
 
Laatst bewerkt:
Spijtig hoe hij in de laatste frame (8) te losjes die zwarte bal wou aannemen, ik denk dat hij aan het denken was aan een 147, ok het was nog maar 33 punten, maar volgens mij was ie toch on, en begint ie direct te mikken op die zwarte, ikke in mijn eigen maar denken van dat ie zen focus moet houden, en te los die zwarte gespeeld... De rode ballen lagen voor het oprapen voor O'Donnell, en dus hoge break. Nu maar hopen op een goede afloop, maar ziet er niet goed uit...
 
Terug
Bovenaan