De grote snooker/biljart/pool thread

Belachelijk laatste frame van O'Sullivan ook weer. Amper een halve kans, direct een clearance, alsof het geen moeite kost. Nog 2 nodig straks.
 
Zou toch echt waanzinnig zijn als Williams hier wint. Van 1-7 achter naar 14-14 nu. :bow:
Hij lijkt met veel plezier te spelen en met de ingesteldheid: It isnt mine to win, it's Trump to lose. En ... ik heb niks te verliezen ..
Kudos voor Williams om zo terug te vechten, wat het eindresultaat van deze match ook mag zijn.
 
En nu op voorsprong... Spanning troef in dat laatste frame waar ze elk voldoende kansen kregen om hem te winnen.
 
Goh, wat een anti-climax dat deze partij wellicht beslist wordt door een fluke van Trump.

Allez, nog niet. Trump mist een pressure shot.

Trump 3 flukes in een decider, dat moet haast een record zijn. Waanzin. :laugh:
 
Laatst bewerkt:
Deze match had alles. Beiden verdienden te winnen .. meer van dit ..
Ik had het Williams iets meer gegund door zijn strijdershart -gaf alles tot de laatste snik- maar echt TOPsnooker
 
Goh, wat een anti-climax dat deze partij wellicht beslist wordt door een fluke van Trump.

Allez, nog niet. Trump mist een pressure shot.

Trump 3 flukes in een decider, dat moet haast een record zijn. Waanzin. :laugh:
Als het op ne decider aankomt, dan kan dat gebeuren hé. Zonder die flukes had het waarschijnlijk de "finale" zwarte bal geweest of zo. Dat had pas waanzin geweest :tongue:

En zoals Solleke hieronder zegt. 1tje was echt een fluke maar die andere twee waren geen echte flukes maar eerder .. "via de band de rode proberen te potten en tegelijkertijd de safety spelen". Dat is een taktiek die de toppers ook erg veel toepassen.
(Ook Williams zei zonet, dat Trump weldegelijk voor die pots ging)

Trump had 2x weldegelijk de intentie om de rode bal te potten. Dat dit ook lukt is natuurlijk wél een beetje geluk. Maar hij weet: ALS de pot mislukt, dan heb ik de bal wel veilig weggelegd.

---

Nu goed deze HF had echt alles, helaas moet er een verliezer zijn. :frown:
 
Laatst bewerkt:
Euh 3 flukes? 1 zal je bedoelen. Heeft gewoon 3x bewust de double gespeeld.
Alsof die hit and hope van Williams geen fluke van jewelste was? Stel je voor dat hij daarvan de tafel had leeggespeeld, dat had pas onverdiend geweest.
 
Die hit and hope van Williams komt natuurlijk voort uit die fluke van Trump daarvoor. En Williams had na zijn fluke totaal geen positie, dus tafel leegspelen was onwaarschijnlijk geweest. Het is gewoon zonde dat een deciding frame een bepaalde richting uit wordt gestuurd door een fluke.

En die doubles waren echt niet de bedoeling hoor. Veel te riskant om daarvoor te gaan op zo'n moment want als die voor de pocket blijven liggen dan leg je de weg open voor Williams. Haneveer zei trouwens hetzelfde.

Draai en keer het hoe je wil, maar Trump had z'n voorsprong te danken aan z'n allereerste fluke. Anders is het gewoon afwachten wie tijdens het safetyspel een gaatje vindt.
 
Op de BBC zeiden zowel Murphy als Taylor dat ze bedoeld waren. En ik hecht iets meer geloof aan hun dan aan de sukkels die commentaar geven op Eurosport (waar ik me kapot aan erger aan hun brol commentaar) ondanks Haneveer zelf een snookerspeler is.
 
Als die bedoeld waren, waar ik men twijfels over heb, dan is het wel balls tot en met want als je die mist is de kans effectief groot dat je een pot laat voor de tegenstander.

De meest opvallende fluke was wel die hit and hope, dat had echt wel doodzonde geweest om het op die manier te winnen (nadat je tegenstander je zo onder druk heeft gezet dat je niets meer kan of geen opties ziet), al heeft Ronny bij zijn laatste titel iets gelijkaardigs gedaan tegen Selby in de halve finale geloof ik zeker?
 
Als die bedoeld waren, waar ik men twijfels over heb, dan is het wel balls tot en met want als je die mist is de kans effectief groot dat je een pot laat voor de tegenstander.
Dat valt wel mee, want zoals ik al zei, die mannen gaan ook tegelijkertijd voor de 'safety'. Als de safety goed is uitgevoerd, maar de rode wordt gemist dan ligt de witte bal netjes achter een gekleurde bal (bijvoorbeeld geel en dan is Williams gewoon gesnookerd) of te wel is de witte bal dicht tegen de band gespeeld en dan moet de rode echt voor de pocket blijven liggen wil het een gemakkelijke bal zijn om te potten.

Dat je dit doet bij een 16-16 tussenstand is wel een risico natuurlijk. Maar je moet 'iets' doen. Als je in zo'n finaal frame een afwachtende houding aanneemt, dan verlies je dit.

Nu goed we kunnen blijven discussieren :tongue: alleen Trump weet 100% zeker of het de bedoeling was, of het gewoon dikke vette flukes waren (wat ik persoonlijk betwijfel).

Draai en keer het hoe je wil, maar Trump had z'n voorsprong te danken aan z'n allereerste fluke. Anders is het gewoon afwachten wie tijdens het safetyspel een gaatje vindt.
Finale zwarte bal had leuker geweest. :love:
 
Als die bedoeld waren, waar ik men twijfels over heb, dan is het wel balls tot en met want als je die mist is de kans effectief groot dat je een pot laat voor de tegenstander.

De meest opvallende fluke was wel die hit and hope, dat had echt wel doodzonde geweest om het op die manier te winnen (nadat je tegenstander je zo onder druk heeft gezet dat je niets meer kan of geen opties ziet), al heeft Ronny bij zijn laatste titel iets gelijkaardigs gedaan tegen Selby in de halve finale geloof ik zeker?
Dit dus. Lijkt mij gewoon weinig waarschijnlijk om op die moment zo'n risico te nemen als je al een mooie voorsprong hebt en je eigenlijk alleen maar hoeft te verdedigen. Rode ballen tegen de band houden is op zo'n moment veel veiliger.

En ja. Ik weet naar welke moment je refereert. Al was dat om uit een safety te geraken, terwijl Williams hier een bal hoopte te potten.


Selby noemde dat zelf onrespectvol, maar ik vond dat op een bepaalde manier nog wel een berekend shot. Hij moest 'm wel zo hard spelen om rood terug naar onderen te krijgen en wit naar boven. Natuurlijk dat de rode niets raakt en Selby uiteindelijk zelf snooker ligt is lucky, maar daar gok je op. Van alle mensen in het circuit zou hij dat toch het beste moeten weten.
 
Ronny gaf zonet toch enorm veel cadeautjes voor zijn doen, lijkt al met zijn hoofd al elders te zitten, maar Higgins wilde ze echt niet.
Echt een slecht frame van beiden. Bon, het zal het worst schelen, hij heeft nog 1 frame nodig. 16-10.

Ik hoop dat hij het nu afmaakt, want hij is eigenlijk zich maar voor 20% aan het concentreren momenteel. :tongue:
Update: En weeral gemist ... typisch Ronny .. :crazy:
 
Laatst bewerkt:
Op de BBC zeiden zowel Murphy als Taylor dat ze bedoeld waren. En ik hecht iets meer geloof aan hun dan aan de sukkels die commentaar geven op Eurosport (waar ik me kapot aan erger aan hun brol commentaar) ondanks Haneveer zelf een snookerspeler is.
Das nu idd toch typisch zo'n 2 ballen waarvoor ze de term "shot to nothing" uitgevonden hebben lijkt me. Echt belachelijk omdat flukes te noemen alleszins.
 
6 -4 tussenstand in de finale - het verschil? Ene fluke van Ronny, dat is alles.

Al had Ronny in een andere frame dan weer enorm veel pech dat hij zich snookerde op de gele bal. Al bij al een terechte tussenstand aldus, maar het verschil is klein en het moet allemaal nog gespeeld worden.

---

8 - 4 - Ronny nu onder stoom. Trump moet echt hopen dat Ronny een zwakke(re) sessies heeft want in deze vorm is hij moeilijk te kloppen.
 
Laatst bewerkt:
Ik mag Trump wel, maar ik hoop op Ronnie.
Trump is het helemaal kwijt met enkele onbegrijpelijke missers waaronder zelfs gewoon naast de rode geschoten die hij wou potten. Jammer voor hem want dit is pijnlijk voor te zien.
 
Trump moet toch op een inzinking van O'Sullivan rekenen vrees ik maar op deze moment lijkt het vooral Trump die aan het zinken is.
 
Terug
Bovenaan