De grote Smarttrainer thread (oa Zwift, Tacx, etc.)

Het is idd gelukt terug te steken. Echt duurzaam is dat toch niet…
Vandaag eens mijn ketting grondig gereinigd volgens de guide van zero friction cycling. Heb hem nog nooit zo clean gezien :clap: vervolgens eens de ufo drip proberen. Wil deze ketting eerst oprijden vooraleer ik overga naar immersive waxing probably

Vandaag bijna tegen dek gegaan op mijn trainer 😂.

Me helemaal kapot gereden op een groepsrit waarvan de pace een stuk boven mijn kunnen lag(lang geleden dat ik nog eens bloed proefde). En bijna geen fut meer om van de fiets te kruipen waardoor ik blijf haken. Heel de boel begon te kantelen maar ik heb het nog kunnen redden.

Laatst bewerkt:
Ik ben midden deze week met Join gestart, en meteen ook beslist om Zwift stop te zetten.

Dat racen was toch niet echt iets waar ik van genoot als C, en ik heb gewoon niet genoeg karakter. En voor de rest reed ik 100% in ERG en keek ik steeds een serie.

Nu een paar joins gedaan, op de Kickr aangestuurd door de Garmin Edge. The Wire terug opgestart en aan mijzelf opgelegd dat ik enkel mag kijken als ik op de fiets zit :)

Op naar true gains

Ik ben midden deze week met Join gestart, en meteen ook beslist om Zwift stop te zetten.

Dat racen was toch niet echt iets waar ik van genoot als C, en ik heb gewoon niet genoeg karakter. En voor de rest reed ik 100% in ERG en keek ik steeds een serie.

Nu een paar joins gedaan, op de Kickr aangestuurd door de Garmin Edge. The Wire terug opgestart en aan mijzelf opgelegd dat ik enkel mag kijken als ik op de fiets zit :)

Op naar true gains
Allez jong, en 't is net de tour de zwift.
Ik ben de laatste tijd grote fan geworden van social rides op zwift. Lekker draften in een grote blob! Free speed!

Ik ben de laatste tijd grote fan geworden van social rides op zwift. Lekker draften in een grote blob! Free speed!
Voor de 10K goal was dat idd beter geweest. Ik wil niet weten hoe ver ik al achterlig op dat doel :D

Tijd voor een serieus lange gravelbash (op asfalt)

Valt precies wel op dat die tour de zwift in mijn vriendenlijst bijna niet gereden wordt dit jaar. Ik heb het nog bij niemand zien passeren.

Valt precies wel op dat die tour de zwift in mijn vriendenlijst bijna niet gereden wordt dit jaar. Ik heb het nog bij niemand zien passeren.
Ik ben em zelf wel aan het rijden omdat het toch weer een reden is om al 2x per week op de fiets te stappen, dat is al een goed begin.

Ik vind hun parcours keuzes dit jaar wel hoogst ongelukkig. Je kan wel kiezen tussen short, medium & long maar die short en medium zijn vaak niet de moeite om aan te beginnen en de long ritten zijn vaak vooral redelijk zware parcours zonder per se écht "long" te zijn. Momenteel is de long bv La Reine (22.6km naar Chalet Reynard)... wie zit er te wachten op zo'n virtuele klim van ~15km? Ze hadden bv ook voor Tire-Bouchon kunnen gaan, die is 60km en heeft ook wat klimwerk zonder dat het één langgerekte klim hoeft te zijn waar virtueel eigenlijk gene klop aan is.

Zelfde verhaal met London dit weekend... kiezen ze voor Surrey Hills (39km). Dat is quasi letterlijk constant omhoog of naar beneden. Je rijdt heel dat deel van het parcours in beide richtingen maar je komt niet langs de meest iconische delen van de map. Ipv daar te kiezen voor de London Pretzel (55km) zodat je een mooie mix krijgt tussen vlak en klimwerk. Als je nu geen klimrit wil ben je eigenlijk veroordeeld tot de medium of short rit die in sommige gevallen zelfs de 45 minuten niet halen.

Ik vind dat ze veel duidelijker voor écht long mogen kiezen zodat ook de medium rit voor een gemiddelde C op een goed uur komt en de short ritten op 40-45min. Die short ritten nu zoals bv Gotham Grind voor New York... das 9.3km... das 20 minuten voor een cat D fietser hé. Ik ben 100% voor zoveel mogelijk mensen aan het sporten krijgen en de instapdrempel voor dit soort events zo laag mogelijk te maken maar het allerminste dat ze kunnen doen is zorgen dat de mensen dan toch op zen minst een goed half uur beweging gehad hebben want anders heeft het allemaal weinig zin. Dan kunde beter in uwe zetel blijven liggen.

Ik denk dat het ook vooral is om mensen kennis te laten maken met verschillende maps.
Je noemt nu La Reine, hoeveel mensen zouden daar vrijwillig voor kiezen? Althans niet de mannen die graag zo een hoog mogelijke gemiddelde snelheid willen.

Paar keer de alp oprijden.
Goeie training en lekker veel HM’s ;)
Zo een tour de zwift is dat laatste grammetje motivatie die ik vaak mis om bvb alpe du zwift te kiezen als rit.
Doe dan liever een langere rit met +-500hm, zeker nu ik een ghost ga zien wegrijden na mijn laatste alpe du zwift rit die mijn nieuwe PR was.

Ik heb (had!) 5 (?) jaar zwift en ik heb zelfs nooit geweten in welke wereld ik aan het rijden was, laat staan welke route/klim…
Met de vernieuwde lay out van de menu's kan je zien welke routes je al hebt gereden en welke niet. Daardoor verken ik toch wat meer de werelden en besef ik ook welke route ik aan het rijden ben.

Na quasi een maand te hebben stil gelegen door aanslepende griep, heb ik maar eens besloten om het Gran Fondo trainingsprogramma te volgen. Zal een uitdaging zijn om het programma volledig te rijden, komt neer op 4 ritten in de week, waarvan eentje makkelijk te vervangen door een 'echte' rit. Als ik dat wil combineren met 1x badminton en 1x lopen in de week, wordt het toch nog pittig. Ik ben ook niet zo'n fan van die lange ritten, duurt mij iets te lang indoor. Misschien toch eens investeren in een goed zadel (mijn trainerfiets heeft nog een oud zadel, de rest is goed voorzien van Prologo).

La Reine was inderdaad ook een vreemde keuze naar mijn gevoel. Maar terug een nieuwe route kunnen voltooien toch. Ik heb deze dan ook maar gewoon op het gemakje uitgereden. Morgen stage 4 proberen in te plannen. Hier zullen we toch ook eventjes mee bezig zijn. Ik ben benieuwd

Wahoo in financiële problemen ?
Zou dat ook niet te maken hebben met het feit dat ze zaken zoals systm op poten hebben gezet en dat dat niet draait?

Ik denk hun trainers lijken mij niet het probleem te zijn.

Terug
Bovenaan