Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wat een voorspelbare uitslag bij de finale van Zwift Academy....
ik denk omdat er gewoon zo weinig vrouwen zijn die wattages brengen die kunnen meedingen naar een profcontract.Waarom laten ze die Italiaanse vrouw meedoen ? Ze was duidelijk de beste van de groep en is enkel en alleen niet gekozen door een feit dat ze voor de selectie al wisten, haar leeftijd.
Die 160k is ook gewoon zwaar overroepen... ze doen zo altijd precies alsof die winnaars 160k mensen aftroeven voor dat contract terwijl in realiteit 99.5% van die mensen ZA gewoon doen voor fitness gains.ik denk omdat er gewoon zo weinig vrouwen zijn die wattages brengen die kunnen meedingen naar een profcontract.
Niet dat vrouwen over 't algemeen minder talent hebben; gewoon omdat er minder vrouwen meedoen.
Hoeveel van die "160.000 fietsers" waarover ze het hebben in de intro zouden vrouwen zijn?
Goh ja, ik denk niet dat dat veel verschil zou maken.Die 160k is ook gewoon zwaar overroepen... ze doen zo altijd precies alsof die winnaars 160k mensen aftroeven voor dat contract terwijl in realiteit 99.5% van die mensen ZA gewoon doen voor fitness gains.
Ze zeggen alleen maar dat er 160k deelnemers waren voor het programma.Die 160k is ook gewoon zwaar overroepen... ze doen zo altijd precies alsof die winnaars 160k mensen aftroeven voor dat contract terwijl in realiteit 99.5% van die mensen ZA gewoon doen voor fitness gains.
Maar als leeftijd zo´n factor is moeten ze gewoon van bij het begin zeggen max 25 oid, zoals het vroeger bij de mannen was toen het voor een plaatsje bij de opleidingsploeg van Qhubeka was (toen 23). Het probleem is dan inderdaad dat ze bij de vrouwen onvoldoende deftige deelnemers gaan hebben. Kijk naar vorige jaar, die Maud maakte er toen vanaf de eerste race kipkap van.
Bij Alpecin hebben ze ook nog een opleidingsploeg achter de hand indien nodig (Alex Bogna heeft vorig jaar voor 2 jaar opleidingsploeg getekend ipv 1 jaar in de hoofdmacht). Bij de vrouwen heb je dat niet omdat daar wrs gewoon geen budgetten voor zijn. En ook omdat de top zo smal is dat een goeie jongere gewoon mee kan in het prof peloton.
Zever, er zijn profs die hun diploma op hun 35e halen.Ze zeggen alleen maar dat er 160k deelnemers waren voor het programma.
Niet dat deze allemaal profwaardig waren. De meeste zullen het voor de fun of gains hebben gedaan omdat ze ook realistisch zijn
Het probleem is zoals je zegt dat wielrennen bij vrouwen gewoon niet zo populair is en het echt een heel pak moeilijker is om als vrouw het te maken. Getuige het feit dat sommige vrouwen die nu al profkoersen rijden er nog naast moeten gaan werken ook.
Als jongen kan jij al van jonge leeftijd de studies op een laag pitje zetten en u focussen op wielrennen.
Als meisje zal je toch echt wel een diploma achter de hand moeten houden. Dus studeren, een hogeschoolopleidingen of een universitaire opleiding combineren met veel trainen is gewoon niet evident.
Canyon-SRAM heeft trouwens ook een opleidingsploeg met Canyon-SRAM generation.
Maar uiteraard zijn de budgetten bij de vrouwen veel minder. Kijk maar eens hoe armtierig sommige ploegen zijn die meedoen aan WT-koersen bij de vrouwen.
Ja, maar dat is toch naast de kwestie?Zever, er zijn profs die hun diploma op hun 35e halen.
Met al die spreidtijd die je hebt
Ja nee, dat maakt idd geen verschil maar als ze dan op TV afkomen met "Jay Vine is nogal ne kerel! Hij heeft 150k mensen afgetroeft voor dat profcontract"... dat is gewoon framing, dat is alles wat ik bedoelde.Goh ja, ik denk niet dat dat veel verschil zou maken.
Ik hoor bij de 99.5%. Maar als ik wél zou proberen strijden voor een plekje in de finale ben ik gewoon even kansloos. Ook tien jaar geleden wanneer leeftijd niet zou uitgemaakt hebben.
Maar zeker akkoord met de rest van wat je zegt.
Ik reageerde vooral op: Dus studeren, een hogeschoolopleidingen of een universitaire opleiding combineren met veel trainen is gewoon niet evident.Ja, maar dat is toch naast de kwestie?
Het gaat erom dat je als vrouw geen drol verdient en dus bijna verplicht bent om te gaan werken naast uw prille wielercarrière. Dan wil je gewoon niet tot uw 35ste wachten tot je uw diploma hebt.
En je wilt ook wel graag een diploma halen om een job te kunnen vinden die aansluit met het trainingsregime dat je daarna nog moet volgen. Als je 15-20u moet fietsen dan is uw job liefst niet te fysiek.
Enig idee hoeveel dat er waren ?Dit jaar was er ook wel een duidelijk onderscheid tussen de mensen voor het prof contract die 8 workouts moesten doen en het plebs dat er maar 6 moest doen.
Geen idee, ik weet niet of Zwift die cijfers geeft.Enig idee hoeveel dat er waren ?
Ow, het stuk onder de quote had ik wel gelezenZie 5 posts boven die van u![]()
.Bij Van Eyck maakte hij ook weinig lawaai... in een kale kamer van 3x3,5m blijkt dat toch iets anders.Ow, het stuk onder de quote had ik wel gelezen.
Met het wk wielrennen in Leuven heb ik eens op zo'n Kickr bike gereden. Reed toen wel vlotjes en zonder veel lawaai.
Bij Van Eyck maakte hij ook weinig lawaai... in een kale kamer van 3x3,5m blijkt dat toch iets anders.
Als de zolder af is gaat hij naar boven. Kga daar misschien toch zo´n acoustische fantasietjes voorzien.