Als 3x 1u alle tijd is die je hebt, dan is dat ook maar zo. Tis niet dat je daarop niks kan doen. 3u sporten is alleszins veel beter dan niks doen.
Maar ik zou dan gerust opteren om een van die 3 ritten echte een harde training te doen (of bv zo´n group ride die eigenlijk 'te hard' gaat). Die andere 2 mogen iets minder maar rustig trainen als je maar 3u hebt is nu ook niet súper belangrijk.
Ik zou gewoon alle drie de dagen een uur knallen, zeker als je daarbuiten geen fysiek vermoeiend werk hebt ofzo.
Misschien één week drie keer knallen, en week twee dan één van de drie of eventueel twee van de drie rustig rijden.
Volgens mij ga je echt niets hebben aan die rustige ritten van 1u qua conditie-opbouw. (Uiteraard is het wel voordelig voor de algemene gezondheid).
Bij mijzelf merk ik toch ook wel dat harde trainingen zorgen voor een snelle verbetering.
Het is goed mogelijk dat ik met een langere opbouw uiteindelijk misschien op een nog beter resultaat zou komen, maar voor quick gains ben ik fan van interval-sessies.
Het 4wk FTP booster plan op zwift heeft toch altijd tot goeie resultaten geleid. Hier moet je denk ik 5 keer per week ongeveer een uur op de fiets zitten, maar die 4 weken spreidde ik ook uit over 6 weken ofzo. Ik denk dat 4 van de 5 wekelijkse ritten heel intensief zijn en een rustigere.
Alle sessies zijn ongeveer een uur. Deze kan ik echt wel aanraden
@Furiax
Vier of vijf keer heb ik dit plan gevolgd aan het begin van de winter, om na het volgen van het plan uit te komen op een FTP van ongeveer 305, komende van 280. Freakishly consequente cijfers eigenlijk elk jaar.
Het is goed mogelijk andere plannen tot dezelfde of betere resultaten hadden geleid, maar deze is waar ik naar teruggrijp. Aangezien het een vrij kort plan is van maar 4 weken is het ook behapbaar.
Er is ook een FTP booster plan van 12 weken; maar dat worden er al snel 16 natuurlijk.
Bovenstaande is gestoeld op buikgevoel en persoonlijke ervaring. Your mileage may very.
Het kan dus ook gewoon veilig genegeerd worden