De grote Smarttrainer thread (oa Zwift, Tacx, etc.)

Fijne groepsrit gereden (49,5km in 75min), en daarna witloof in hesp met kaassaus en een ename trippel. Zalig, het leven van een sportman!

Laatst bewerkt:
Waarom laten ze die Italiaanse vrouw meedoen ? Ze was duidelijk de beste van de groep en is enkel en alleen niet gekozen door een feit dat ze voor de selectie al wisten, haar leeftijd.
ik denk omdat er gewoon zo weinig vrouwen zijn die wattages brengen die kunnen meedingen naar een profcontract.
Niet dat vrouwen over 't algemeen minder talent hebben; gewoon omdat er minder vrouwen meedoen.

Hoeveel van die "160.000 fietsers" waarover ze het hebben in de intro zouden vrouwen zijn?

ik denk omdat er gewoon zo weinig vrouwen zijn die wattages brengen die kunnen meedingen naar een profcontract.
Niet dat vrouwen over 't algemeen minder talent hebben; gewoon omdat er minder vrouwen meedoen.

Hoeveel van die "160.000 fietsers" waarover ze het hebben in de intro zouden vrouwen zijn?
Die 160k is ook gewoon zwaar overroepen... ze doen zo altijd precies alsof die winnaars 160k mensen aftroeven voor dat contract terwijl in realiteit 99.5% van die mensen ZA gewoon doen voor fitness gains.

Maar als leeftijd zo´n factor is moeten ze gewoon van bij het begin zeggen max 25 oid, zoals het vroeger bij de mannen was toen het voor een plaatsje bij de opleidingsploeg van Qhubeka was (toen 23). Het probleem is dan inderdaad dat ze bij de vrouwen onvoldoende deftige deelnemers gaan hebben. Kijk naar vorige jaar, die Maud maakte er toen vanaf de eerste race kipkap van.

Bij Alpecin hebben ze ook nog een opleidingsploeg achter de hand indien nodig (Alex Bogna heeft vorig jaar voor 2 jaar opleidingsploeg getekend ipv 1 jaar in de hoofdmacht). Bij de vrouwen heb je dat niet omdat daar wrs gewoon geen budgetten voor zijn. En ook omdat de top zo smal is dat een goeie jongere gewoon mee kan in het prof peloton.

Die 160k is ook gewoon zwaar overroepen... ze doen zo altijd precies alsof die winnaars 160k mensen aftroeven voor dat contract terwijl in realiteit 99.5% van die mensen ZA gewoon doen voor fitness gains.
Goh ja, ik denk niet dat dat veel verschil zou maken.
Ik hoor bij de 99.5%. Maar als ik wél zou proberen strijden voor een plekje in de finale ben ik gewoon even kansloos. Ook tien jaar geleden wanneer leeftijd niet zou uitgemaakt hebben.

Maar zeker akkoord met de rest van wat je zegt.

Maar als leeftijd zo´n factor is moeten ze gewoon van bij het begin zeggen max 25 oid, zoals het vroeger bij de mannen was toen het voor een plaatsje bij de opleidingsploeg van Qhubeka was (toen 23). Het probleem is dan inderdaad dat ze bij de vrouwen onvoldoende deftige deelnemers gaan hebben. Kijk naar vorige jaar, die Maud maakte er toen vanaf de eerste race kipkap van.

Bij Alpecin hebben ze ook nog een opleidingsploeg achter de hand indien nodig (Alex Bogna heeft vorig jaar voor 2 jaar opleidingsploeg getekend ipv 1 jaar in de hoofdmacht). Bij de vrouwen heb je dat niet omdat daar wrs gewoon geen budgetten voor zijn. En ook omdat de top zo smal is dat een goeie jongere gewoon mee kan in het prof peloton.
Ze zeggen alleen maar dat er 160k deelnemers waren voor het programma.
Niet dat deze allemaal profwaardig waren. De meeste zullen het voor de fun of gains hebben gedaan omdat ze ook realistisch zijn :P

Het probleem is zoals je zegt dat wielrennen bij vrouwen gewoon niet zo populair is en het echt een heel pak moeilijker is om als vrouw het te maken. Getuige het feit dat sommige vrouwen die nu al profkoersen rijden er nog naast moeten gaan werken ook.
Als jongen kan jij al van jonge leeftijd de studies op een laag pitje zetten en u focussen op wielrennen.
Als meisje zal je toch echt wel een diploma achter de hand moeten houden. Dus studeren, een hogeschoolopleidingen of een universitaire opleiding combineren met veel trainen is gewoon niet evident.

Canyon-SRAM heeft trouwens ook een opleidingsploeg met Canyon-SRAM generation.
Maar uiteraard zijn de budgetten bij de vrouwen veel minder. Kijk maar eens hoe armtierig sommige ploegen zijn die meedoen aan WT-koersen bij de vrouwen.

Ze zeggen alleen maar dat er 160k deelnemers waren voor het programma.
Niet dat deze allemaal profwaardig waren. De meeste zullen het voor de fun of gains hebben gedaan omdat ze ook realistisch zijn :p

Het probleem is zoals je zegt dat wielrennen bij vrouwen gewoon niet zo populair is en het echt een heel pak moeilijker is om als vrouw het te maken. Getuige het feit dat sommige vrouwen die nu al profkoersen rijden er nog naast moeten gaan werken ook.
Als jongen kan jij al van jonge leeftijd de studies op een laag pitje zetten en u focussen op wielrennen.
Als meisje zal je toch echt wel een diploma achter de hand moeten houden. Dus studeren, een hogeschoolopleidingen of een universitaire opleiding combineren met veel trainen is gewoon niet evident.

Canyon-SRAM heeft trouwens ook een opleidingsploeg met Canyon-SRAM generation.
Maar uiteraard zijn de budgetten bij de vrouwen veel minder. Kijk maar eens hoe armtierig sommige ploegen zijn die meedoen aan WT-koersen bij de vrouwen.
Zever, er zijn profs die hun diploma op hun 35e halen.

Met al die spreidtijd die je hebt

Zever, er zijn profs die hun diploma op hun 35e halen.

Met al die spreidtijd die je hebt
Ja, maar dat is toch naast de kwestie?

Het gaat erom dat je als vrouw geen drol verdient en dus bijna verplicht bent om te gaan werken naast uw prille wielercarrière. Dan wil je gewoon niet tot uw 35ste wachten tot je uw diploma hebt.
En je wilt ook wel graag een diploma halen om een job te kunnen vinden die aansluit met het trainingsregime dat je daarna nog moet volgen. Als je 15-20u moet fietsen dan is uw job liefst niet te fysiek.

Daarnet de eerste rit op mijn Kickr Bike gereden. Voorlopig voorzichtig positief. Gisteravond had ik al wat zitten prutsen met de setup en had ik er geen goed oog in. Wahoo app die niet echt meewerkte, mij kwam vertellen dat ik de fiets niet volgens mijn afmetingen kon instellen, fiets die toch een pak meer lawaai maakte dan gehoopt/verwacht.

Maar daarnet dus anderhalf uur gereden: eerst na wat gepruts terug in de setup geraakt in de Wahoo app: die rade mij dan aan van alles aan de fiets gewoon op max te zetten. Dit lijkt wel ok voor mijn 1m96/96cm binnenbeenlengte maar ook maar nipt. Voor mensen van 2m en meer is dit gewoon geen optie denk ik.
Het geluid is al bij al nog ok met muziek in mijn oren maar de fiets maakt wel een vrij irritant zowa zeurend geluid. In bepaalde versnellingen wat meer dan een ander.
Leg rub tegen de top tube is wel een beetje een dingetje maar eerlijk gezegd stoort het niet echt. Als ik er niet op let valt het niet echt op.

Maar: de fiets rijdt zacht, schakelen gaat vlot en de geïntegreerde climb zorgt ervoor dat de fiets af en toe wat beweegt zodat je nooit lang 100% statisch zit. Dit lijkt toch een voordeel te zijn naar vermoeidheid toe. Voorlopig dus niet ontevreden.

Oh, refurb is volgens mij zogoed als nieuw. Er waren juist 'schendingen' aan de 172.5mm pedaalinserts omdat die wrs reeds gebruikt geweest zijn. Voor de rest niks verkeerd te zien.

Goh ja, ik denk niet dat dat veel verschil zou maken.
Ik hoor bij de 99.5%. Maar als ik wél zou proberen strijden voor een plekje in de finale ben ik gewoon even kansloos. Ook tien jaar geleden wanneer leeftijd niet zou uitgemaakt hebben.

Maar zeker akkoord met de rest van wat je zegt.
Ja nee, dat maakt idd geen verschil maar als ze dan op TV afkomen met "Jay Vine is nogal ne kerel! Hij heeft 150k mensen afgetroeft voor dat profcontract"... dat is gewoon framing, dat is alles wat ik bedoelde.

Dit jaar was er ook wel een duidelijk onderscheid tussen de mensen voor het prof contract die 8 workouts moesten doen en het plebs dat er maar 6 moest doen.

Laatst bewerkt:
Rouvy aan de kant geflikkerd en nu Zwift geinstalleerd dat crashed voorlopig nog niet. Rouvy bleef steeds het beeld hangen rond het uur zo vervelend...

Ja, maar dat is toch naast de kwestie?

Het gaat erom dat je als vrouw geen drol verdient en dus bijna verplicht bent om te gaan werken naast uw prille wielercarrière. Dan wil je gewoon niet tot uw 35ste wachten tot je uw diploma hebt.
En je wilt ook wel graag een diploma halen om een job te kunnen vinden die aansluit met het trainingsregime dat je daarna nog moet volgen. Als je 15-20u moet fietsen dan is uw job liefst niet te fysiek.
Ik reageerde vooral op: Dus studeren, een hogeschoolopleidingen of een universitaire opleiding combineren met veel trainen is gewoon niet evident.

Wat gewoon niet juist is dus

Ow, het stuk onder de quote had ik wel gelezen 😛.

Met het wk wielrennen in Leuven heb ik eens op zo'n Kickr bike gereden. Reed toen wel vlotjes en zonder veel lawaai.
Bij Van Eyck maakte hij ook weinig lawaai... in een kale kamer van 3x3,5m blijkt dat toch iets anders.
Als de zolder af is gaat hij naar boven. Kga daar misschien toch zo´n acoustische fantasietjes voorzien.

Bij Van Eyck maakte hij ook weinig lawaai... in een kale kamer van 3x3,5m blijkt dat toch iets anders.
Als de zolder af is gaat hij naar boven. Kga daar misschien toch zo´n acoustische fantasietjes voorzien.

Wat heb je er nog voor betaald nu? Ben aan het zien voor een rollen fiets 2dehands, maar in mijn maat is er precies niets te vinden onder de 800 euro die minimum 10 spd heeft. En voor een fiets louter voor op de rollen wil ik max 500 geven.

Iemand die de Zwift Hub Trainer heeft aangeschaft? Reviews erover zijn over het algemeen positief maar dat zijn geen "echte" ervaringen vind ik 😅

Terug
Bovenaan