De grote Smarttrainer thread (oa Zwift, Tacx, etc.)

't is dan eens tijd voor een upgrade naar een Wahoor Tickr zeker?
Is de diretto onder de hartslagmeters, gratis slagen per minuut!
Rustig in de duurzone, hartslagmeting geeft 185 aan. Zware vo2max interval, hartslag keurig 134.

Voordeel is wel dat je om de zoveel tijd met een nieuwe rijdt :P
Nee over het algemeen wel tevreden van hoor. Maar ze zijn wel zeer gevoelig aan falen, en je wast de banden best met de hand.

Is de diretto onder de hartslagmeters, gratis slagen per minuut!
Rustig in de duurzone, hartslagmeting geeft 185 aan. Zware vo2max interval, hartslag keurig 134.

Ik heb nu al een paar jaar een Tickr en ik heb tbf nog nooit iets vreemd gezien in mijn HR. Misschien is die van u gewoon stuk? :unsure:

(strap was inderdaad bagger)

Ik heb nu al een paar jaar een Tickr en ik heb tbf nog nooit iets vreemd gezien in mijn HR. Misschien is die van u gewoon stuk? :unsure:

(strap was inderdaad bagger)
Eerste is na 5 maanden vervangen onder garantie. Tweede heeft het 1 jaar volgehouden en toen kreeg hij ook af en kuren :P

Eerste getest met een andere strap en was even broken. Tweede wel altijd met de meegeleverde strap.

Wat ik vooral merk is dat hij moeilijk omkan met als er directe wind van de ventilator opkomt van de rollen. Buiten valt het al bij al wel mee, daar zijn de rare kuren beperkt.

Ik zou alvast de volgende keer 10€ meer uitgeven en voor een polar of Garmin gaan.

Ik heb momenteel een 4iiii hartslagmeter (gekocht voor de bluetooth bridge ondertussen niet meer nodig), zou 10x vaker meten dan Garmin/wahoo banden. Heeft het wel altijd lastig als ik indoor teveel zweet. Dan heb ik volgens mij een meting nodig geschikt voor in het zwembad.

Ik heb momenteel een 4iiii hartslagmeter (gekocht voor de bluetooth bridge ondertussen niet meer nodig), zou 10x vaker meten dan Garmin/wahoo banden. Heeft het wel altijd lastig als ik indoor teveel zweet. Dan heb ik volgens mij een meting nodig geschikt voor in het zwembad.
Of een armband ipv een borstband, dat helpt ook, maar is helaas wel een veel duurdere optie meestal...

IK heb de elite suito-t gekocht, aangezien ik het beu was mijn fiets te kuisen na elk ritje en het toch constant regent.

Na 1 week gebruik best wel tevreden.

Alleen vind ik dat die suito-t serieus kan kraken.

Aangezien ik geen powermeter heb op men fiets, is het wel fijn om de workouts te doen op zwift. Met de smarttrainer, al schommelt die meting toch wel enorm.

Ondertussen mijn setup al goed kunnen optimaliseren om de winter door te komen.
Gelukkig kan ik via mijn gsm pairen naar men desktop, want via een usb bluetooth, valt de verbinding teveel weg.

Nu hope´ dat alles goed blijft werken
Maar had mss toch beter een andere smarttrainer gekocht ondanks dat deze wel veel positieve reviews had, ik geef hem een 6/10
Waarom zou je toch een andere gekocht hebben?

Ik ben ook aan het kiezen en was van plan deze aan te kopen vanwege de reviews en prijs/kwaliteit

Welke smarttrainer zouden jullie mij hier aanraden?

Ik was deze nog aan het bekijken

Laatst bewerkt:
IK heb de elite suito-t gekocht, aangezien ik het beu was mijn fiets te kuisen na elk ritje en het toch constant regent.

Na 1 week gebruik best wel tevreden.

Alleen vind ik dat die suito-t serieus kan kraken.

Aangezien ik geen powermeter heb op men fiets, is het wel fijn om de workouts te doen op zwift. Met de smarttrainer, al schommelt die meting toch wel enorm.

Ondertussen mijn setup al goed kunnen optimaliseren om de winter door te komen.
Gelukkig kan ik via mijn gsm pairen naar men desktop, want via een usb bluetooth, valt de verbinding teveel weg.

Nu hope´ dat alles goed blijft werken
Maar had mss toch beter een andere smarttrainer gekocht ondanks dat deze wel veel positieve reviews had, ik geef hem een 6/10
Een trainer die "kraakt" vind ik wel vreemd. Waar komt dat kraken dan vandaan? Staat de derailleur goed afgesteld en is de ketting gesmeerd?

En voor de powermeting: in Zwift kan je in de instellingen voor "3 second average" ipv instant power. Die laatste gaat idd continu fluctueren. Je gaat ook nooit constant eenzelfde vermogen trappen.

Een trainer die "kraakt" vind ik wel vreemd. Waar komt dat kraken dan vandaan? Staat de derailleur goed afgesteld en is de ketting gesmeerd?

En voor de powermeting: in Zwift kan je in de instellingen voor "3 second average" ipv instant power. Die laatste gaat idd continu fluctueren. Je gaat ook nooit constant eenzelfde vermogen trappen.

Ik kocht ooit voor mijn vrouw een Suito-T, zowel de kwaliteit van de trainer als de support bij Elite vond ik verschrikkelijk in vergelijking met de andere trainers die we al in huis hebben gehad. Dat ding ook gewoon verkocht na 3 ritten toen volgens Elite zelf het normaal bleek te zijn dat de wattages in ERG-mode ingesteld op 100W schommelde tussen de 75 en 250W.

Enkele collega's rijden met een Direto, en zijn daar wel tevreden over... Maar ik zou ook content zijn met een Free Watt Generator :cool:.

De mijne kraakt ook.
Dat zit echt op niveau van het vliegwiel, en dat hebben ze bijna allemaal. Net zoals de gekende luide TIK als hij gebruikt is geweest en een half uurtje tot een uurtje stilstaat.
Beide zaken die je als normaal mag beschouwen.

De mijne kraakt ook.
Dat zit echt op niveau van het vliegwiel, en dat hebben ze bijna allemaal. Net zoals de gekende luide TIK als hij gebruikt is geweest en een half uurtje tot een uurtje stilstaat.
Die van mij kraakt niet, maar idd een luide 'ting' hoor ik ook regelmatig uit de garage komen na het zwiften.

De mijne kraakt ook.

Ja heb wel de indruk dat het beter is geworden, en het verdwijnt bij langere ritjes dus.
Voorlopig wel tevreden, indien het zo blijft verder evolueren

Als ik mag gokken is dat het uitzetten/krimpen van metaal onder temperatuurschommelingen zou ik denken... zo'n trainer kan best warm worden dus dat lijkt mij plausibel.

Je zou dat inderdaad denken ja.
Maar het is echt wel massa’s luid en het is zo een heel rare tik of ting, en soms heeft hij het ook al gedaan als hij onder spanning staat en al lang niet gebruikt is :P

Echt een bizarre trainer. Nu goed hij gaat naar vrouwlief, de kickr core is onderweg.

Haha, bij mij ook de 'ting' bij mijn Suito. Het is een beetje een running gag geworden met mijn vriendin dat wij telkens naar elkaar kijken als we dat horen. :unsure:

Heeft er iemand ervaring met - het voorlopig gratis - Rolla?

Als je daar ook makkelijk trainingen op kan rijden, lijkt het mij wel een mooi alternatief voor zwift als er niet geracet moet worden op wtrl.

Terug
Bovenaan