De grote Smarttrainer thread (oa Zwift, Tacx, etc.)

Accuraatheid van +-5%... Verslaat daarmee waarschijnlijk alle Elite trainers als "Free Watts Generator".
Kan je mij ergens een bewijs tonen van een direct drive elite trainer die gratis watts genereert? Is een mythe die hier al heel lang rondgaat maar nog nooit gezien.
Elke review spreekt het alvast tegen.

Vandaag eens 90min zone 2 gereden op zwift met een serie voor men neus. Was alvast eenmalig. Zuigt gewoon alle Fun uit fietsen voor mij.

Kan je mij ergens een bewijs tonen van een direct drive elite trainer die gratis watts genereert? Is een mythe die hier al heel lang rondgaat maar nog nooit gezien.
Elke review spreekt het alvast tegen.

Ik heb al tweemaal de links gepost over de klachten van niet accurate direto.
Ik heb zelf een klacht ingediend bij elite voor mijn suito die opeens niet meer accuraat was. Waarna ik een nieuwe firmware gekregen heb.

Dus het bestaat wel degelijk hoor. En als je het niet gelooft mag je altijd eens een FTP-test op @poeperman zijn kickr core gaan doen! FTP ineens -30watt.

Laatst bewerkt:
Ik heb al tweemaal de links gepost over de klachten van niet accurate direto.
Ik heb zelf een klacht ingediend bij elite voor mijn suito die opeens niet meer accuraat was. Waarna ik een nieuwe firmware gekregen heb.

Dus het bestaat wel degelijk hoor. En als je het niet gelooft mag je altijd een een FTP-test op @poeperman zijn kickr core gaan doen! FTP ineens -30watt.
Ik ben van mijn elite direto omgeschakeld naar een stagesbike zonder merkbaar verschil
Ook mijn 2 wegfietsen haal ik vergelijkbare wattages.

bwah, dat zijn dan uitzonderlijk enkele pieken....
Zolang je niet echt actief gaat racen, kan het wel een betaalbaar hulpmiddel zijn om effectief te trainen en de winter door te blijven fietsen. Ik heb even gekeken naar mijn laatste indoor ritten, en daar ben ik niet over de 600w gegaan. Ik ben zeker niet de krachtigste rijder, maar ik noem mezelf nu ook niet bepaald een 'beginner'.
Ja, ik ben eens aan het zien naar iets om te blijven fietsen deze winter. Ik ben niet zo geïnteresseerd in wattages en zones, ik wil gewoon wat sportief blijven.
Buiten fietsen zie ik minder zitten omdat ik een verwend nest ben.
Anderzijds heb ik ook geen zin om al meteen 600euro aan een smarttrainer te geven met het risico dat ik binnen fietsen toch niet zo interessant vind en het na twee keer stof laat verzamelen in de garage. Misschien dat dit dan wel soelaas kan bieden.

Ik ben van mijn elite direto omgeschakeld naar een stagesbike zonder merkbaar verschil
Ook mijn 2 wegfietsen haal ik vergelijkbare wattages.
Ja maar zo werkt dat niet natuurlijk :P
Je plaatst uw wegfiets met powermeter op de rollen en kijkt hoeveel die afwijkt. En het liefst gebruik je pedalen.
Zo kan je vergelijken tussen direto en stages bike.

Het is niet dat elke direto afwijkt, of alle elite rollen. Maar het is gewoon een feit dat ze aantoonbaar gewoon niet altijd juist zijn, als in er zijn wel wat klachten over te vinden.
En ik spreek uit persoonlijke ervaring, want ook mijn suito begon ineens af te wijken. Cross-controle door assioma duo’s (de benchmark qua powermeter pedalen, en benchmark als powermeter in het algemeen) en kickr core van vriend. Duo’s en kickr core gewoon mooi in lijn, suito 5-12% afwijking.

Ik kan u die file gerust doorsturen hoor waar de afwijking bij 300watt 10% was.

Ook ik heb in het verleden al een nieuwe power table van Elite gekregen omwille van de grote afwijking tov mijn Rally RS200. Iemand trouwens een idee hoe die power table juist opgebouwd en te interpreteren is? Ik zou deze graag tweaken zodat die nog nauwkeuriger met mijn pedalen overeenkomt.
4b868909fd95add76fc9ece3ac0a3249535d2dee.png

Sinds begin deze maand hier join aan het proberen. Nadat mijn gratis 2 weken voorbij zijn, werkt het echter plots niet meer naar behoren...
Werk gewoon rechtstreeks vanuit de app op android om mijn kickr core te laten aansturen.
Nu komen echter de getrapte waarde en cadans niet meer toe in de app. Trainer en app zijn geconnecteerd via bluetooth en ik kan ook voelen hoe de erg-mode de weerstand aanpast, maar in de app komen geen gegevens van vermogen en cadans binnen. Bij afsluiten van een training staan er dus buiten tijd geen gegevens in, en is dus ook nutteloos om zo mijn schema verder op te bouwen.
Strafste is dat ik tijdens die 2 weken proefperiode wel gewoon een 5-tal trainingen heb kunnen doen die vlekkeloos werkten.

Support scoort tot nu ook niet echt punten. Chatbot is nutteloos dus gemaild met support. Meer dan 24u later mail terug met een copy past van de Faq op hun website a la 'schakel uw bluetooth op uw smartphone in'... No shit.

Sinds begin deze maand hier join aan het proberen. Nadat mijn gratis 2 weken voorbij zijn, werkt het echter plots niet meer naar behoren...
Werk gewoon rechtstreeks vanuit de app op android om mijn kickr core te laten aansturen.
Nu komen echter de getrapte waarde en cadans niet meer toe in de app. Trainer en app zijn geconnecteerd via bluetooth en ik kan ook voelen hoe de erg-mode de weerstand aanpast, maar in de app komen geen gegevens van vermogen en cadans binnen. Bij afsluiten van een training staan er dus buiten tijd geen gegevens in, en is dus ook nutteloos om zo mijn schema verder op te bouwen.
Strafste is dat ik tijdens die 2 weken proefperiode wel gewoon een 5-tal trainingen heb kunnen doen die vlekkeloos werkten.

Support scoort tot nu ook niet echt punten. Chatbot is nutteloos dus gemaild met support. Meer dan 24u later mail terug met een copy past van de Faq op hun website a la 'schakel uw bluetooth op uw smartphone in'... No shit.
App eens verwijderen en terug installeren ?

Zwift is rare dingen aan het doen... gisteren maken ze reclame voor de Wahoo Kickr in hun webshop, terwijl ze zelf hardware hebben. Deel van de settlement rond de Wahoo VS Zwift case? :unsure:

Vandaag, Zwift Annual Membership, 12maand aan de prijs van 10... hebben ze 8 jaar marktonderzoek nodig gehad om te zien dat dit een +EV move is op zich en dat ze meer inkomsten genereren van mensen die nu een jaarabo pakken ipv 6 losse maanden dan ze verliezen van mensen die sowieso een heel jaar betalen? OF is dit een opstapje naar een prijsverhoging in de nabije toekomst waar ze dan kunnen "maar wacht, je kan ook een heel jaar pakken en een zaakje doen!" :unsure:

Die prijsverhoging zit er realistisch gezien sowieso wel aan te komen. De bump naar €15/maand is al van 2017... ze gaan vroeg of laat toch wel een correctie doorvoeren en die zou wel eens zeer stevig kunnen zijn gezien de inflatie in de afgelopen jaren.

Zwift is rare dingen aan het doen... gisteren maken ze reclame voor de Wahoo Kickr in hun webshop, terwijl ze zelf hardware hebben. Deel van de settlement rond de Wahoo VS Zwift case? :unsure:

Vandaag, Zwift Annual Membership, 12maand aan de prijs van 10... hebben ze 8 jaar marktonderzoek nodig gehad om te zien dat dit een +EV move is op zich en dat ze meer inkomsten genereren van mensen die nu een jaarabo pakken ipv 6 losse maanden dan ze verliezen van mensen die sowieso een heel jaar betalen? OF is dit een opstapje naar een prijsverhoging in de nabije toekomst waar ze dan kunnen "maar wacht, je kan ook een heel jaar pakken en een zaakje doen!" :unsure:

Die prijsverhoging zit er realistisch gezien sowieso wel aan te komen. De bump naar €15/maand is al van 2017... ze gaan vroeg of laat toch wel een correctie doorvoeren en die zou wel eens zeer stevig kunnen zijn gezien de inflatie in de afgelopen jaren.

Omdat ze stoppen met de verkoop van Zwift Hub Classic en nu in de plek dus de Kickr Core verkopen met cassette naar keuze... De Zwift Hub One kan je wel nog kopen...

Phoew het is moeilijk om 1000w+ te trappen op mijne kickr core. Na 5 sprints 1ne keer gelukt (ook wel uit klikpedaal geschoten toen). Op de weg toch een stuk makkelijker te halen..

IK heb de elite suito-t gekocht, aangezien ik het beu was mijn fiets te kuisen na elk ritje en het toch constant regent.

Na 1 week gebruik best wel tevreden.

Alleen vind ik dat die suito-t serieus kan kraken.

Aangezien ik geen powermeter heb op men fiets, is het wel fijn om de workouts te doen op zwift. Met de smarttrainer, al schommelt die meting toch wel enorm.

Ondertussen mijn setup al goed kunnen optimaliseren om de winter door te komen.
Gelukkig kan ik via mijn gsm pairen naar men desktop, want via een usb bluetooth, valt de verbinding teveel weg.

Nu hope´ dat alles goed blijft werken
Maar had mss toch beter een andere smarttrainer gekocht ondanks dat deze wel veel positieve reviews had, ik geef hem een 6/10

Hier ondertussen al 2 tal jaar een suito t en ik werk met ipad, niets extra nodig, nog nooit problemen gehad.
Ik weet niet of de meting schommelt of het gewoon jezelf is, een constant vermogen trappen bij elke trap weer is gewoon niet evident.
Op zich heb ik zeker geen klagen van erg mode ook niet, doet wat moet.
Geeft die meer vermogen dan een andere powermeter zou doen? Geen idee, boeit ook niet.
Zolang je met die trainer een ftp test doet, u vermogen bepaalt en daarop gaat trainen maakt dat niet uit of dat 10-20w verschilt met een ’betere’ powermeter.

Hier ondertussen al 2 tal jaar een suito t en ik werk met ipad, niets extra nodig, nog nooit problemen gehad.
Ik weet niet of de meting schommelt of het gewoon jezelf is, een constant vermogen trappen bij elke trap weer is gewoon niet evident.
Op zich heb ik zeker geen klagen van erg mode ook niet, doet wat moet.
Geeft die meer vermogen dan een andere powermeter zou doen? Geen idee, boeit ook niet.
Zolang je met die trainer een ftp test doet, u vermogen bepaalt en daarop gaat trainen maakt dat niet uit of dat 10-20w verschilt met een ’betere’ powermeter.
Hier eenzelfde setup, suito-t, een ipad en een hartslagmeter van Decathlon. Geen klachten.

Sebiet nog eens een uurtje zwiften op het gemak, zien of het lukt (vorige week positief getest op corona).

Terug
Bovenaan