De grote Smarttrainer thread (oa Zwift, Tacx, etc.)

Ik zette mijn voet gewoon op de trainer, of heb ook weleens een klein tafeltje naast me gezet.
Als je zo snel in kramp schiet moet je precies toch wat meer drinken, of eens magnesium pakken. Echt normaal is dat toch niet.
 
Ik zette mijn voet gewoon op de trainer, of heb ook weleens een klein tafeltje naast me gezet.
Als je zo snel in kramp schiet moet je precies toch wat meer drinken, of eens magnesium pakken. Echt normaal is dat toch niet.
Die kramp kwam wel pas nadat ik mijn linkerbeen al op meerdere rare plekken had proberen te leggen 😂 .
Maar inderdaad, extra banaan kan geen kwaad!
 
En dan moet je weten dat trainingen met 1 been in feite weinig zin hebben :p
Of dat is toch wat de man achter JOIN zegt.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Nu ik mijn account op zwift tijdelijk stop gezet heb. Wanneer krijg ik maandelijks de 25km gratis om te fietsen? Is dit telkens de eerste van de maand of de dag dat je uw abonnement opgezegd hebt? Dit om te weten of ik best vanavond nog een zwift ritje plan of niet. 😁
 
25km is niet veel natuurlijk :p
Je kan enkel maar de alp op rijden. Dan heb je nog wat aan uw 25km :p
 
Je kan zo ver rijden als je wil. Na 25 km verzamel je wel geen drops meer maar je mag je rit gewoon afmaken. Indien je bijvoorbeeld de mega pretzl wil rijden kan je dat gewoon doen.
 
Cassette proberen installeren op kickr core van ne maat, maar er was speling op de cassette: precies te veel plaats op de freehub. Iemand enig idee hoe dat kwam komen? Was met dezelfde 11sp cassette als diegene die ik gebruik.
 
25km is niet veel natuurlijk :p
Je kan enkel maar de alp op rijden. Dan heb je nog wat aan uw 25km :p
Vandaag 40min met wat interval niet al te zwaar. volgende keer de alp waarschijnlijk als ik een langere inspanning wil of misschien nog eens een ramp of FTP test. We zien wel.
 
Je kan zo ver rijden als je wil. Na 25 km verzamel je wel geen drops meer maar je mag je rit gewoon afmaken. Indien je bijvoorbeeld de mega pretzl wil rijden kan je dat gewoon doen.
En je krijgt ook geen badges meer. Dat heb ik op de harde manier geleerd (25 lava laps).

Maar je kan inderdaad probleemloos 100km of meer rijden.
 
het enige is dat je na 25 km een popup krijgt met de vraag of je wil abonneren. Gewoon "not now" klikken en verder fietsen.
Wanneer de popup er is mag je wel niet stoppen met trappen want je bestuurt nog steeds je avatar. Moest je dus in een groep hangen kan het zijn dat je dan de draft kwijt ben indien je stopt met trappen. Gewoon verder fietsen en je kan je rit probleemloos afwerken. Enkel dus geen drops en geen badges meer.
 
Raar? Lijkt mij eerder optimaal voor radio Tower bijvoorbeeld.
In principe heb je geen wide-range cassette nodig aangezien je dat kan simuleren met de Trainer Realism setting.
Zeker voor races is het veel interessanter dat je met heel kleine stapjes kan werken.

Raar is misschien niet het juiste woord, maar er zijn inderdaad wel oplossingen die beter geschikt zijn. een 12-25 bijvoorbeeld 😇
 
In principe heb je geen wide-range cassette nodig aangezien je dat kan simuleren met de Trainer Realism setting.
Zeker voor races is het veel interessanter dat je met heel kleine stapjes kan werken.

Raar is misschien niet het juiste woord, maar er zijn inderdaad wel oplossingen die beter geschikt zijn. een 12-25 bijvoorbeeld 😇
Ik ben 1 van die uitzonderingen die altijd op 100% rijd. Ik zie het nut niet van een trainer die hellingen nabootst om die dan softwarematig af te vlakken. Rijd wel geen races.
 
Raar? Lijkt mij eerder optimaal voor radio Tower bijvoorbeeld.
Die klim is maar 1km aan 13,7% gemiddeld en 17% max.
Een 36 is daarvoor toch echt wel heel groot :p En je kan zoals gezegd ook even de difficulty naar beneden zetten. Het plezier van een smallere casette is veel toffer tijdens het zwiften dan een heel klein verzet voor de radio tower lijkt me.

Zwift vlakt trouwens altijd af. Ofwel de bergaf ofwel de bergop :p
 
Die klim is maar 1km aan 13,7% gemiddeld en 17% max.
Een 36 is daarvoor toch echt wel heel groot :p En je kan zoals gezegd ook even de difficulty naar beneden zetten. Het plezier van een smallere casette is veel toffer tijdens het zwiften dan een heel klein verzet voor de radio tower lijkt me.

Zwift vlakt trouwens altijd af. Ofwel de bergaf ofwel de bergop :p
Bergaf krijg je maar 50% van de getoonde helling ongeacht uw instellingen
 
Terug
Bovenaan