De grote Smarttrainer thread (oa Zwift, Tacx, etc.)

Wij zijn al voldoende in vorm om buiten te gaan fietsen sorry
Denk nog eens aan die woorden als je morgen uw kruisband mist ;) :laugh:

Nee maar het is wel geen geheim dat een beetje consequent en doelmatig trainen op een trainer wel stukken vlotter gaat!
Zou zonde zijn moest je winter trainingsarbeid snel verloren gaan omdat je nu altijd vlak traint/ rijdt :p
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Denk nog eens aan die woorden als je morgen uw kruisband mist ;) :laugh:

Nee maar het is wel geen geheim dat een beetje consequent en doelmatig trainen op een trainer wel stukken vlotter gaat!
Zou zonde zijn moest je winter trainingsarbeid snel verloren gaan omdat je nu altijd vlak traint/ rijdt :p
Ik mis vanalles maar kruisbanden heb ik nog

En hier is voldoende heuvelachtig, en op vlakke kan je ook blokken doen. Vandaag nog een 9min blokje van 300w tussen de duurrit gesmeten
 
Ik mis vanalles maar kruisbanden heb ik nog

En hier is voldoende heuvelachtig, en op vlakke kan je ook blokken doen. Vandaag nog een 9min blokje van 300w tussen de duurrit gesmeten
Pas op, het is rap gebeurd hoor ;)

Ik bedoelde vlak als in in constant dezelfde zone, te laag of te hoog is beide mogelijk.
Ik heb het persoonlijk moeilijk om buiten echt een goeie training te doen zonder dat het gevaarlijk wordt. Terwijl als ik op de rolls spring dan moet ik enkel maar malen en niet nadenken!
 
In het begin van de maand heb ik nog eens op Zwift gereden en toen had ik al de nieuwe UI. Het is wel een beetje wennen.

Ik heb het karakter niet om buiten blokjes te doen :smurf:. Ik rijd gewoon naargelang ik goesting heb, soms is dat traag, soms is dat hard. Maar moordend hard zoals tijdens een Zwift race of intervaltraining, dat gebeurt niet. Op de mtb ga je al sneller echt hoog in hartslag.
Eigenlijk zou het niet slecht zijn om ergens tijdens de week s'avonds een uurtje gas te geven op de rollen.
 
Blokjes op hellingen he al zijn dat dan max 2-3min hier

Of langs de dijken of zoals daarstraks op oude spoorweg waar je 2-3 keer wel eens moet vertragen op 10min dus valt dan wel mee

Of rond meer van Keerbergen

Constant zelfde zone doe ik quasi nooit, ga dan ook quasi nooit naar het vlakke noorden
 
Vandaag een irritante bug met mijn Neo in combinatie met zwift. Op asfalt heel de tijd roadfeel alsof ik op gravel aan het rijden was...
Hopelijk fixen ze dit snel, want was na herstarten ook nog zo.
Zou een bug zijn afkomstig van de laatste patch. Officiële oplossing tot de volgende patch is Roadfeel afzetten.
 
Zou een bug zijn afkomstig van de laatste patch. Officiële oplossing tot de volgende patch is Roadfeel afzetten.
Ze zijn weer goed bezig bij zwift.
Roadfeel naar de klote, de instelling van het gewicht dat ineens x100 is.
We kennen de bugs, wacht maar 2 weken voor we ze patchen :crazy:
 
Constant zelfde zone doe ik quasi nooit, ga dan ook quasi nooit naar het vlakke noorden
In mijn huidige vorm heb ik maar 2 zones:
* Niet té hard maar wel véél te hard om duurtraining te zijn.
* Full gaz op elke strookje van meer dan 2%. :unsure:

Ik moet wel zeggen ik zondag voor het eerst sinds lang nog eens terug deftig op de fiets kon zitten en er echt van heb kunnen genieten. Mijn eerste ritten de afgelopen weken waren echt ambetant: da zadel zit na 200m al niet goed, benen willen niet mee... enfin, de typische klachten als u conditie tegen het nulpunt zit. :tongue:
 
Vroeg of laat zijn er voor die kleinere bedrijven maar 2 opties, u laten opkopen door wahoo of Zwift. Of blijven aanmodderen en vermoedelijk ten onder gaan.
 
Akkoord met 2 bovenstaande opmerkingen.
Ik ga daar in ieder geval niet voor betalen. Tenzij er nu plots massa's volk op komt. Wat wel heel vreemd zou zijn.
 
Laten we hopen dat ze het opgekocht hebben omdat ze er potentieel in zagen en ze het nu verder gaan polishen tot een waardige Zwift tegenhanger?
Probably not, maar een beetje concurentie is altijd goed
 
Laten we hopen dat ze het opgekocht hebben omdat ze er potentieel in zagen en ze het nu verder gaan polishen tot een waardige Zwift tegenhanger?
Probably not, maar een beetje concurentie is altijd goed
Maar laat ons ook eerlijk zijn.
RGT is op sommige vlakken nu al beter dan zwift. Daar moeten we gewoon eerlijk in zijn.
Gooi daar nog wahoo budget tegenaan en polish dat en ik wil het nog wel eens zien.
 
Sinds de laatste update die ik heb moeten uitvoeren van zwift (volgensmij 2 weken geleden ofzo) hangt het programma altijd vast na een paar minuten..
Nog iemand daar problemen mee?
Ik heb het voor op een windows laptop.
 
Had ik gisteren mail van gekregen. Zal hun eigen ondergang zijn. RGT is leuk gratis, maar niemand gaat daar geld aan uitgeven.
RGT gaat nooit in zijn huidige vorm blijven bestaan hé. Wahoo gaat daar een paar miljoen tegenaan knallen en RGT en SYSTEM op termijn in één geïntegreerde app van maken EN zorgen dan RGT de concurrentie met Zwift aan kan.

Ze móeten wel hé. Als Zwift deze zomer zijn langverwachte hardware lanceert gaan Tacx en Wahoo dat zeker voelen. Je mag niet afhankelijk worden van de software van een bedrijf dat ook op de hardware je concurrent is...
 
RGT gaat nooit in zijn huidige vorm blijven bestaan hé. Wahoo gaat daar een paar miljoen tegenaan knallen en RGT en SYSTEM op termijn in één geïntegreerde app van maken EN zorgen dan RGT de concurrentie met Zwift aan kan.

Ze móeten wel hé. Als Zwift deze zomer zijn langverwachte hardware lanceert gaan Tacx en Wahoo dat zeker voelen. Je mag niet afhankelijk worden van de software van een bedrijf dat ook op de hardware je concurrent is...
Om die reden snap ik zwift hun hardware plannen niet. Ze maken van hun grootste bondgenoten plots vijanden. Elite, Tacx en wahoo gaan niet lijdzaam toekijken en dat zijn dan nog maar enkel de 3 groten.
 
Terug
Bovenaan