De grote Smarttrainer thread (oa Zwift, Tacx, etc.)

Vandaag bijna twee uur gezwift. Wat me opvalt is dat mijn cadans een stuk hoger ligt dan wanneer ik op de weg rijd (gemiddeld bijna 110 rpm, terwijl ik op de weg altijd net onder de 90 rpm uitkom).
Verder was het ook moeilijk om echt hoog in hartslag te gaan, bij enkele sprintjes even de 150 bereikt, maar op de klimmetjes lukte me dat voor één of andere reden niet.
Verder zweten als een otter in een onverwarmde garage met zomerse wieleroutfit. Even een plaspauze nemen en zwift terug moeten opstarten was een slecht idee (afkoeling).

Ik zie me dit wel 2-3 keer per week doen.
Wat was uw gemiddeld vermogen dan wel?
Want 110rpm cadans is wel echt hoog hoor :p
Bij mij is het net omgekeerd, op de rollen is mijn cadans iets lager dan buiten.
Maar binnen trap ik dan wel weer een stuk meer vermogen.

Beste tip dat ik kan geven is enkel met een ondershirt te rijden en voldoende koeling voorzien.

Dat je niet hoog in hartslag ging ligt volgens mij puur aan het gebrek aan weerstand. Als je pakweg 400watt trapt voor 20s dan gaat die hartslag wel omhoog hoor :p
 
Wat was uw gemiddeld vermogen dan wel?
Niet zo hoog hoor, ik ben een dagje ouder dan al dat jonge geweld hier ;)
Gemiddeld vermogen varieerde van rit tot rit , 160-185 Watt, gemiddelde hartslag 135.
Mijn omslagpunt lag op 165 bij mijn laatste test eind 2018, en mjn hartslag stijgt normaal heel makkelijk.
 
Niet zo hoog hoor, ik ben een dagje ouder dan al dat jonge geweld hier ;)
Gemiddeld vermogen varieerde van rit tot rit , 160-185 Watt, gemiddelde hartslag 135.
Mijn omslagpunt lag op 165 bij mijn laatste test eind 2018, en mjn hartslag stijgt normaal heel makkelijk.
Doe eens een zwift race ;-)
Je zal je hartslag wel zien stijgen.
 
Op het moment zijn alle smarttrainers die ik bekeken heb -150 euro bij futurum. Veel meer korting zal je niet krijgen denk ik, zelfs niet op black friday.
Als ik mij niet vergis staan die toch standaard aan die prijzen, of toch allesinds de elite suito.
Ik heb die ook aan 485 gekocht met korting.
Ik veronderstel wel dat daar misschien met BF een extra gaat op komen.
Maar ik kon zelf ook niet wachten, nu is het natuurlijk al dichterbij.
 
Ik weet niet wat die normaal staat. Ik zie 659 doorgestreept en dan 509 euro. Dat is 150 euro verschil.
Ik heb de Elite Tuo. Die staat normaal gezien 479 en nu 329 euro. Ook 150 euro verschil dus. Ik weet niet meer wat ik betaald heb maar ik dacht ergens rond de 400.

Waarschijnlijk hebben ze eerst de prijs met een 100 euro verhoogd om dan 150 euro korting te kunnen geven lol.
 
Op het moment zijn alle smarttrainers die ik bekeken heb -150 euro bij futurum. Veel meer korting zal je niet krijgen denk ik, zelfs niet op black friday.
Wel goed nakijken. De Tacx Neo 2 die ik kocht wordt er ook erg goedkoop verkocht, maar het is de oude versie...
 
Op het moment zijn alle smarttrainers die ik bekeken heb -150 euro bij futurum. Veel meer korting zal je niet krijgen denk ik, zelfs niet op black friday.
DCrainmaker: "So what about European deals? In general, most of the best ones tend to come later, usually on Black Friday weekend itself."

En hij is door de band genomen vrij goed op de hoogte van dit soort zaken.

Wel goed nakijken. De Tacx Neo 2 die ik kocht wordt er ook erg goedkoop verkocht, maar het is de oude versie...
Doesn't matter... alle Tacx Neo zijn eigenlijk quasi identiek. Zelfs het verschil tussen de Neo 1 en de Neo 2 is minimaal. De 2T en 2SE hebben thru-axle compatibility voor onder andere 142/148 x 12 mm. Vanaf 2T hebben zo ook iets verholpen wat ze Virtual Slip noemen waar mensen bij korte hevige sprints een soort power slip ondervinden maar dit is iets waar 98% van alle gebruikers gewoon nooit last van gaan hebben.
 
Als je een neo 2 kan laten doorslippen dan ben je toch goed bezig :p

Daarnet nog eens met de 1,5w/kg pace partner gereden. Plezant is toch anders. Ofwel rij je hem uit het wiel ofwel valt er ineens een gat. Dan liever met de 2,5w/kg, dat is iets meer trappen maar kan je wel mooi een egale druk op de pedalen houden zonder gelost te worden.
 
Als je een neo 2 kan laten doorslippen dan ben je toch goed bezig :p

Daarnet nog eens met de 1,5w/kg pace partner gereden. Plezant is toch anders. Ofwel rij je hem uit het wiel ofwel valt er ineens een gat. Dan liever met de 2,5w/kg, dat is iets meer trappen maar kan je wel mooi een egale druk op de pedalen houden zonder gelost te worden.
1,5w/kg is dan ook echt bijna niets eh. Gebruik die enkel voor eens uit te rijden na een race.
 
1,5w/kg is dan ook echt bijna niets eh. Gebruik die enkel voor eens uit te rijden na een race.
Ik ook enkel om uit te rijden. Maar zelfs dan is het een povere ervaring.
Ik ga niet zeggen dat ik egaal 1,5w/kg trap. Maar het is ook niet zo dat ik jojo tussen 0,5 en 2,5 ofzo.
En toch is het zo dat ik mijn benen moet stilhouden zodat hij mij kan inhalen en dat ik soms moet sprinten om hem bij te benen.
 
Neokyo is online! Even zwift updaten en je kunt de stad in.
Net de langste route van 24.3km gereden en ik ben wel fan. Grotendeels zo plat als iets met enkele KOMS en 1 beklimming de 'rooftop' een atypische klim met telkens vlakke tussenstukken. Je rijdt via gebouwen naar het dak van de stad maar het is wel heel veel draaien en tijdens de afdaling kijk je beter niet veel naar je scherm 🤪. Leuke toevoeging aan makuri Island.
 
Net eens een route gereden op Neokyo en bijna een epileptische aanval gekregen in dat stukje door die arcade. Dat was genoeg fluo voor vandaag voor mij...
 
De groepsritten waar aan de afgesproken snelheid worden gereden zijn immens schaars. Ik rijd vaak mee met Kiss, voor de rest zijn de pace partners wel een goede toevoeging. Het zou wel handig zijn moest je na een training gewoon naar die pace partners kunnen overschakelen, zonder een nieuwe rit te starten.
 
De groepsritten waar aan de afgesproken snelheid worden gereden zijn immens schaars. Ik rijd vaak mee met Kiss, voor de rest zijn de pace partners wel een goede toevoeging. Het zou wel handig zijn moest je na een training gewoon naar die pace partners kunnen overschakelen, zonder een nieuwe rit te starten.
Aan het gemiddelde zwift ontwikkel tempo zal dit over een jaar of 3 zal dit wel kunnen.
 
De groepsritten waar aan de afgesproken snelheid worden gereden zijn immens schaars. Ik rijd vaak mee met Kiss, voor de rest zijn de pace partners wel een goede toevoeging. Het zou wel handig zijn moest je na een training gewoon naar die pace partners kunnen overschakelen, zonder een nieuwe rit te starten.
Dat is ook wel mijn frustratie. Gewoon in de rit overschakelen naar zo een pace partner zonder een nieuwe rit te hoeven starten. Nu zit je daar met twee files..
 
Kan iemand nog wat interval workouts op zwift aanraden? Jon's Mix, The Gorby zijn gekend. Ik weet dat er ook ergens een HIIT workout is, maar vond ze onlangs niet meteen terug...
 
Dat is ook wel mijn frustratie. Gewoon in de rit overschakelen naar zo een pace partner zonder een nieuwe rit te hoeven starten. Nu zit je daar met twee files..
Zonder teveel na te denken over hoe je zo iets programmeert en wat de moeilijkheden daarbij zijn denk ik dat het grootste probleem is hoe je zoiets in een Fit-file krijgt. Je avatar moet zich "teleporteren" over de kaart naar het wiel van een pace partner wat in je fit file een groot probleem gaat geven.
 
Terug
Bovenaan