Ik denk dat deze stelling niet helemaal klopt. Vorige race hingen op een bepaald moment 4 Yamaha's in de top 5 indien ik me goed herinner. Het is wel zo dat, wanneer ze op een circuit rijden dat Yamaha niet goed ligt, Quartararo de enige is die toch nog wat punten uit de brand kan slepen.
Ik vind het heel vreemd om te zien hoe circuit gevoelig elk merk is. Vroeger, in de tijd van Wayne Gardner en Mick Doohan moest je een Honda hebben of je kon het vergeten. Dan had je ook nog de seizoenen met Wayne Rainy en Kevin Schwantz. De Yamaha's en de Suzuki's waren toen serieus aan elkaar gewaagd.
Maar tegenwoordig kan de ene race het ene merk compleet domineren en de volgende race, op een ander type circuit, is het goed mogelijk dat dat merk niet eens in de punten raakt. Heel vreemd vind ik dat.
Het klopt wel dat er maar 1 piloot is die met de Honda kan rijden. Toch een speciaal manneke die Marc Marquez. Ik snap nog altijd niet dat ze bij Honda Cal Crutchlow hebben laten vertrekken. Dat was imo de enige andere piloot die met een Honda een beetje uit de voeten kon.
Dan heb ik andere races gezien.
Ik heb Rossi,Morbidelli of Vinalers niet voor de podiumplaatsen zien racen afgelopen races
Voor Morbidelli geld wel het excuus dat hij met het minste materiaal rijdt,krijgt weinig updates en chassis zou dat van 2018 of 2019 zijn.
Vind het wel vreemd aangezien hij toch vice-wereldkampioen was vorig jaar.
Wat Crutchlow betreft:
Denk dat hij te vaak zijn bijnaam (Crashlow) eer aan deed helaas,anders had hij wel mogelijk kans gehad om of fabrieksmateriaal te rijden.
Nakagami verkeerde bandenkeuze gemaakt blijkbaar.
De Japanner (van de huidige Honda rijders) heeft volgens mij het meeste potentieel om goede resultaten bij de fabrieksmachine te rijden,maar mist toch ook iets om echte topper te zijn.
Als P.Espargaro niet voldoet na zijn contractperiode weet ik niet wie bij Honda zou kunnen gaan.
Binder,Oliveira en Mir zijn de eerste namen die bij mij opkomen.
Eventueel een Zarco,Miller of Bagnaia (die toch ook wel knappe race reed gisteren) als back-up
Rins gaat ook te vaak op de grond helaas.
Vinales teveel twijfels,Quartararo onhaalbaar imo.
Morbidelli,kleine kans.
Ik weet niet wat talent er zit in de Moto2 vijver.
In de Moto3 is het wel duidelijk dat Acosta de man van de toekomst is,al zal hij toch moeten blijven bevestigen.
Maar ja veel zal afhangen of MM93 kan blijven presteren,toekomst zal het wel uitwijzen.
Ik hoop voor hem dat hij terug topper wordt die hij was voor zijn blessure.
Voor de rest,VR46 gaat waarschijnlijk iets doen inde GT3 na zijn actieve carrière en wellicht zijn eigen team in de MotoGP runnen.